Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 17 mar 2011 17:37

Ik heb ook bijna geen positiekleding gekocht.
zwart rokje van 12,- bij de hema :mrgreen: en in combi met een zwarte buikband past dat heeel goed bij allerlei vestjes. Klaar! :)
Samen met Jurkjes is dat momenteel favoriet. De positiespijkerbroek die in het begin zo lekker zat zit nu dramatisch, dus die blijft lekker in de kast liggen... Misschien dat ik voor 't voorjaar nog wel wat moet kopen, maar zag dat de hema leuke (goedkope ;-)) tricot rokjes/jurkjes heeft, dus volgens mij ben ik dan ook klaar... Deze kocht ik vorige week nog:

Afbeelding

Die site die jij noemt schipje staan inderdaad gave dingen op! Leuk voor een feestje ofzo! Of voor gewoon natuurlijk ;-)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 mar 2011 17:41

LeChat schreef:Ik vraag me dan af of die jurkjes nog wel zo mooi staan als je niet meer zwanger bent... de buik is dan toch meegerekt natuurlijk, en 'veert' dat dan wel weer terug?

Mijn ervaring van de vorige zwangerschap is van wel, het ligt wel een beetje aan de kwaliteit van het jurkje.

Verder vind ik broeken ook niet lekker zitten in de zwangerschap, de vorige keer ook bijna niet gedragen maar nu moet ik wel want wil toch fietsen met dochterlief en in een rokje vind ik dat niet netjes.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 17 mar 2011 19:30

Heerlijk die tricot rokjes en jurkjes... Ik ben daar ook meer van dan positiekleding. Het rekt wel mee, en als het er daarna niet meer uitziet, koop ik wel weer een nieuw jurkje.

Jannoek schreef:@NdW Hopelijk lukt het je om minder te gaan werken! Misschien wel lastig in 't onderwijs? Of is er wel genoeg vervanging voor handen?

Vervanging is inderdaad lastig, maar ik heb een gesprek gehad en ze gaan proberen vervanging te regelen voor 2 middagen. Hopen dat het lukt... het geeft me nu al lucht. Ik ben echt aan het overleven met m'n kleine beetje energie. Hoewel ik me wel schaam om dit met 16 weken al aan te moeten vragen. :oops: Ik hoop nog steeds dat ik weer wat meer energie krijg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 mar 2011 21:36

MissF schreef:Erg netjes geworden Liefie! Nu snel het bedje enzo laten komen, dan ist lekker af :D
Evelien, zo'n oude Engelse wagen hebben wij, en in winkels is het geen probleem, alleen in de gang ;) En het ding is loeizwaar dus kan echt niet steeds in- en uit de auto geladen worden. Wel kan een kindje veel langer in de kinderwagenbak als je dat wilt, en er passen tassen vol boodschappen in en onder de wagen. Dus voor gewoon naar de stad lopen en boodschappen doen vind ik hem zo fijn. Alleen hebben we nu een erg onpraktische gang, dus hij staat waarschijnlijk erg in de weg, en zeker omdat we dus 2 wagens hebben. Dus even kijken hoe ik dat ga doen. Het handige met Jurian is ook wel dat hij voorlopig gewoon nog bovenop de bak kan zitten, het is een ijzersterk ding.
Maargoed, ik heb hem gewoon van mijn ouders gekregen (heb er zelf vroeger in gelegen), dus we hebben er geen geld aan uit hoeven geven. Anders had ik hem zelf niet gekocht denk ik.

Ik heb andere ervaringen met zo'n mooie engelsekinderwagen in de winkels (heb weleens hele stellage bij de kruidvat om ver gegooid met die kinderwagen). Vandaar dat ik er ook niet 1 ga kopen en wij hebben ook de ruimte niet voor. Je kind kan er langer in liggen dan in een gewone kinderwagen ja.

Wij hebben de Joolz kinderwagen gekocht via mp en zag er echt goed uit en is heel klein te maken is echt heel fijn. k Ben er blij mee. :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 mar 2011 22:00

wat vervelend dat je zo weinig energie hebt NdW.. hopelijk wordt dat snel wat meer! maar indd wel goed om het aan te geven, als het niet gaat dan houdt het op..

ik had in de vorige zwschp ook zo'n tricot jurkje, maar die heb ik daarna niet meer aangehad.. was helemaal uitgeflubberd op de plek waar mijn buik had gezeten.. :-oo
had toen niet echt veel positiekleding voor de zomer, omdat ik aan het begin van de zomer was uitgeteld. alle shirtjes en korte vestjes had ik toen helemaal afgedragen en was ik ook echt zooo zat. numoet ik juist de hele zomer nog door. daarom vond ik het wel leuk om een net stelletje te kopen voor de zon- en feestdagen die komen gaan (de prijs viel me trouwens erg mee moet ik zeggen). ik ga ook nog 2 rokjes proberen te maken en heb er nog 2 liggen die nog wel meekunnen dus dan heb ik voorlopig wel genoeg. nog wel misschien een paar shirtjes ofzo. vind het wel belangrijk dat die goed over je buik vallen anders vind ik het geen gezicht.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 mar 2011 06:24

Evelien schreef:
MissF schreef:Wij hebben de Joolz kinderwagen gekocht via mp en zag er echt goed uit en is heel klein te maken is echt heel fijn. k Ben er blij mee. :wink:

Wij willen d'r ook zo één via mp. Maar er staan er heel weinig op! Hebben jullie geluk gehad! Ik blijf kijken...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 mar 2011 08:35

Bij babypark staan er nieuwe ''oude'' kinderwagens echt geweldig gaaf! Maar het lijkt me zo onhandig in winkels als je sommige winkels ziet hoe smal het allemaal is :shock:

Over 2 uurtjes moet ik naar de verloskundige ben benieuwd hoe alles is de kleine is nu midden in mijn buik gaan liggen en zit heel erg in de weg met bukken. Maar ja dat is niet anders.

Hebben jullie ook last van kramp in je kuiten? Ik voel het nu nog steeds en volgens mij wordt dat alleen maar erger hoe verder je de zwangerschap in gaat.

@NDW Hopelijk kunnen ze snel vervanging vinden zou wel fijn zijn voor jou.

@Evelien wat voor kleur kinderwagen hebben jullie gekocht?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 mar 2011 08:48

NdW schreef:
Evelien schreef:
MissF schreef:Wij hebben de Joolz kinderwagen gekocht via mp en zag er echt goed uit en is heel klein te maken is echt heel fijn. k Ben er blij mee. :wink:

Wij willen d'r ook zo één via mp. Maar er staan er heel weinig op! Hebben jullie geluk gehad! Ik blijf kijken...

Staan er 38 op! :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2011 10:39

heb weer leuke foto's gezien!
Joolz is ook een leuke wagen, ik heb het alleen niet op die kleine voorwielen dus hier viel hij vrij snel af.
Zo'n grote engelse wagen is niet echt mijn smaak, al vind ik ze wel erg leuk voor bv in de achtertuin om te slapen of als wieg.

Hier ook weinig positiekleding gekocht nog, 2 jurkjes en 1 rokje en 1 shirt. Heb voor de zomer nog wat jurken die goed oprekken, of ze daarna nog te dragen zijn zien we dan wel weer :wink:

Wel grappig, heb weer hetzelfde buikje als bij de meiden, rond bolletje voor en verder niet veel te zien. Ben alweer over de helft, gaat snel :shock: toch maar opschieten met de babykamer :mrgreen: morgen even goed schuren, dan kan ik beginnen met de muren structuren en sausen, dan gaat het opschieten :)

We zijn eruit met de namen, heerlijk idee! Nu nog een geboortekaartje :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2011 11:16

Ik had waarschijnlijk geluk met het kopen van de Joolz (woensdag stond die net op mp en ik ging even voor de leut kijken en zag deze staan voor een echt mooi prijsje (en heb twee zit gedeelte (kan dus wisselen, een blauwe en zilver). Het is er een van vorig jaar en ziet er echt super mooi uit (het is wel een tweede handse met gebruiksporen maar dat weet je als je via mp koopt). En het onderstel past gewoon in de achterbak (zonder de auto te verbouwen). Wij hebben de kleur blauw.

@liefie, hoe was het bij de vk?

Ik ga straks even bijlezen. Eerst even de vakantiewas in de machine gooien.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 mar 2011 11:18

Dat shoppen gisteravond is niet van gekomen want dochterlief was ziek en niet in staat om bij een oppas achter te laten. Volgende week dus hopelijk beter.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 mar 2011 11:53

@Schipje beterschap voor je dochter!

@Evelien lekker een paar dagen weggeweest?

@Lammetje voel je je goed? ben je nog aan het werk of niet?

@Vpk Ben je nog steeds zo misselijk of is het al wat gezakt?

Ik heb de prikken overleefd :lol: Eerst heeft de verloskundige bloedgeprikt en daarna kreeg ik de spuit in mijn been het was wel een gemene prik maar ondertussen waren we aan het kletsen over leuke dingen dat scheelt wel.
Bloeddruk was weer erg netjes 115/70 Hartje klonk ook weer duidelijk en krachtig al schopte Las direct tegen dat ding aan ze moest er zo om lachen want dat is echt vastte prik.
Over 2 weken mogen we voor de groeiecho ben echt heel erg benieuwd hoe groot de kleine nu is.
Want als ik terug reken zou ik nu 30 weken en 3 dagen zwanger zijn maar ik hou zelf aan 29 weken en 6 dagen en om het makkelijk te houden houd de verloskundige het op 29 weken en 4 dagen :shock: :mrgreen:
Over 3 weken weer terug op controle gelukkig kan het 's avonds kan mijn man ook kennis maken met de verloskundige is wel zo leuk.

@jannoek hoe gaat het nu met je rug? En met werken lukt dat een beetje?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2011 14:08

Schipje schreef:
LeChat schreef:Ik vraag me dan af of die jurkjes nog wel zo mooi staan als je niet meer zwanger bent... de buik is dan toch meegerekt natuurlijk, en 'veert' dat dan wel weer terug?

Mijn ervaring van de vorige zwangerschap is van wel, het ligt wel een beetje aan de kwaliteit van het jurkje.

En de grote van je buik :lol:

Met jurkjes heb ik het zelf nooit geprobeerd, maar wel met tuniekjes. Alleen wilde ik ze na mn bevalling niet meer aan, ik associeerde de kleding toch met mn zwangerschap. Uiteindelijk is het toch in mijn positiekledingdoos terecht gekomen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 mar 2011 15:02

@Liefie, fijn dat alles goed is! Hoe kan het dat de VK een andere datum hanteert dan jullie zelf? Spannend die groeiecho....

Wij hebben as maandag de groei echo, ben zo benieuwd! Uk is nog steeds erg druk, alleen dinsdag was een rustig dagje. Zo rustig dat ik me bijna zorgen ging maken, maar op het moment dat ik bijna de verloskundige wilde bellen begon uk er weer vrolijk op los te bewegen. :mrgreen:

M'n buik wordt nu echt groot! Ben benieuwd waar het ergens ophoudt :-oo

Met werken gaat het gelukkig wel beter zo, merk wel dat halve dagen echt nét te doen is. Om 12 uur werd de rugpijn echt weer heel heftig. Net even op bed gelegen en nu gaat het weer wat beter gelukkig.
Maandag nog minder dan vier uur werken, vanwege de echo. M'n manager vroeg of ik dan niet 's middags wilde werken in plaats van 's ochtends. Normaal zou ik dat gedaan hebben, maar nu heb ik gewoon gezegd dat dat niet de afspraak is (afspraak is half 9 tot half 1) en dat ik het anders gewoon niet vol hou. Schrok er van dag ik dat durfde te zeggen, haha! :oops:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 mar 2011 15:28

Vervelend Jannoek, dat je er zoveel last van hebt. Wel fijn dat je minder kunt werken, maar als het erger wordt zul je misschien nog een uurtje korter moeten doen? Of is dat nog niet nodig? Vorige keer heb ik ook vanaf 30 weken volgens mij ziektewet gehad, niet leuk, maar het gaf me toen wel veel rust!

AJL: heb ook kleding die niet voor zwangere zijn maar ik toch alleen tijdens de zwangerschap draag, ergens heb ik het gevoel dat ik daar zo'n grote buik in krijg en mensen meteen denken dat ik weer zwanger ben. Nu ligt dat allemaal weer in de kast :lol:

Liefie: Fijn dat het goed was bij de vk. Ook al een groeiecho, hier doen ze dat volgens mij niet :-k maar vooralsnog groeit het volgens 'het boekje' dus is het ook niet nodig.
Ik werk nog wel maar heb nu nog 1 dienst staan en dan 3 weken vakantie. na de vakantie heb ik vooralsnog geen diensten op de planning maar ze bellen vrij vaak dus dat komt nog wel. Wel lekker dat ik het zelf in kan delen maar ook wel jammer want als ik weinig werk krijg ik ook weinig uitbetaald tijdens mn verlof terwijl ik normaal veel meer zou werken. Ergens niet helemaal eerlijk maar ben blij met wat ik krijg :wink: Weet overigens niet of het bij oproep krachten ook over 3 maanden bekeken wordt of dat het anders over 6 maanden ofzo berekend wordt. We zullen zien.

Schipje: beterschap! en shopze volgende week :lol:

Terug naar “Archief”