De nieuwe
Ford Focus staat al ruim een week in de showroom. Hij komt in het echt toch duidelijk minder gek over dan vanaf de foto's. In het echt ziet hij er vanaf de buitenkant nog best mooi uit.
Ik wil hem eens van dichterbij bekijken. Dat is er tot nu toe nog niet van gekomen.
De sedan staat er ook bij. Dat is natuurlijk wel een unieke gelegenheid om die eens te gaan bekijken, want ik vraag me af hoevaak we die nog zullen zien. C-segmentsedans worden weliswaar verkocht, maar zijn niet de meest verkochte versies.
In de Autoweek van deze week staat een test waarin de
Volkswagen Jetta 1.2 TSI vergeleken wordt met drie andere auto's (Chevrolet Cruze 1.8 LT, Mitsubishi Lancer1.6 CT, Skoda Octavia 1.2 TSI).
In de geluidstest scoort de VW Jetta waarden van 63,6 en 65,7 dB (100 en 120 km/u). Dat zijn wel enorm lage waarden. Waarden die ik bij andere auto's niet gauw tegenkom. De waarden van de concurrenten zijn weliswaar duidelijk hoger, maar toch ook nogal laag. Ik vraag mij een beetje af: hebben ze op nogal stil asfalt getest? Uit ervaring weet ik inmiddels dat de ene of de andere weg nogal kan schelen in bandengeluid, en daarmee dus het totale geluidsniveau.
Blijft toch het feit dat de VW Jetta 1.2 TSI een uitstekende keuze is als het je gaat om een zeer stille auto.