Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 11:52

@MissF fijn dat alles goed was!

Ik mag vrijdag morgen weer eerst gaat de verloskundige bloedprikken en daarna krijg ik de anti D injectie echt geen zin in maar alles voor ons kindje :D
Ik ben heel erg benieuwd hoe de kleine ligt want ik voel helemaal onderin mijn buik getrappel/geduw maar tegelijkertijd ook tegen mijn ribben :lol:

Mijn buik heeft volgens mij echt een groeispurt jeukt ook erg al is het nog steeds streeploos had ik niet verwacht eigenlijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mar 2011 14:27

haha, zo'n jeukbuik herken ik :) Irritant! Die van mij is verre van streeploos, maar het doet me vrij weinig :) Jammer dan...
Ik smeer elke dag 2x en dan heb ik nog strepen. Tja, so be it :)

Vanmorgen gesprek gehad met hr manager. Ze was echt heel relaxed! Max. 4 uur per dag werken, en ook al gaat het met de rugpijn beter, dan nog niet meer dan 4 uur werken. Alle klantbezoeken zijn afgezegd, ook wel een fijn idee.

En: zij gaf aan dat ik niet per se vanaf week 34 met verlof hoef omdat ik halve dagen werk. Vraag me af of ze dat goed heeft, maar anders ga ik het zeker tot week 35 proberen! Hoor daar nog wat van; ze ging het bij de verzuim instantie voorleggen. Wordt vervolgd dus!

@MissF fijn dat alles goed is!
@Liefie vervelend van dat slechte slapen... Succes, ook met werken erbij!
@AG hoeveel weken ben jij nu? 37 ofzo? Begint in elk geval flink op te schieten! Spannend!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2011 14:35

Fijn Jannoek dat het zo'n goed gesprek was. En dat je lekker halve dagen kunt werken. Hoeveel dagen per week werk je eigenlijk? Ook best veel toch?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mar 2011 14:57

Werk normaal gesproken fulltime.. Dus dat hakt er best in!
Verbaasde me overigens over hoe makkelijk het allemaal ging, maar ben er gewoon maar blij mee :)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 16 mar 2011 15:07

Heerlijk hoor, Jannoek, dat ze er zo positief op gereageerd hebben. Je kunt beter nu goed naar je lichaam luisteren en je rust nemen!
Ik dacht ook dat als je al gedeeltelijk in de ziektewet zit, je verplicht bent met 34 wk met verlof te gaan. Ben benieuwd hoe dat nu zit dan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mar 2011 15:44

@Mopje, n beetje laat maar als nog van Harte Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

elsb

Berichtdoor elsb » 16 mar 2011 16:44

Hier weer even een berichtje van mij:

Ik ben inmiddels alweer 3 dagen overtijd, en alles is nog rustig! Morgen moet ik weer naar het zh voor controle, dus afwachten maar. Wie weet moet ik blijven en gaan ze het heel voorzichtig inleiden. Ze zijn nogal terughoudend daarmee omdat Matthias met een keizersnee geboren is en er natuurlijk een litteken zit nu. Inleiden met een infuus doen ze sowieso echt als allerlaatste middel, omdat dit gauw te hard gaat. Ze laten me sowieso niet langer dan 41 weken lopen, dan wordt het echt een opname en inleiden. Het beste is gewoon dat het spontaan begint, maar ja, daar is nu nog geen sprake van alhoewel dit natuurlijk ook heel snel kan veranderen.
Jullie horen snel van mij.

Mopje: gefeliciteerd met je zoon!
En alle andere zwangeren, heel veel sterkte en succes!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mar 2011 16:55

Spannend Elsb! Over een paar daagjes heb je als het goed gaat jullie kindje in je armen! Sterkte & Succes voor als het zo ver is!!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 16 mar 2011 17:01

Gefeliciteerd Mopje, met jullie zoon!

Spannend elsb, hopelijk komt het snel op gang. Ben je er helemaal klaar voor?

Hier is het wel zo dat als je gedeeltelijk de ziektewet ingaat er met 34 weken uit moet.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 17:02

@ElsB spannend de laatste loodjes! Alvast heel veel suc6 met de bevalling.

@Jannoek Smeren helpt ook echt niet tegen strepen maar ik vind het gewoon lekker 2x op een dag te doen anders jeukt het nog meer.
Fijn dat ze op je werk ook zo meedenken is altijd prettig. Maar mij is verteld al ga je maar voor 25% minder werken dan moet je gewoon met 34 weken met verlof en eigenlijk is dat ook wel erg logisch.
Ik werk dan 24 uur maar lijkt wel meer dan fulltime deze week gewoon 6 dagen werken maar goed de helft zit er al op.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 16 mar 2011 17:47

Spannend, Elsb. Sterkte als het zover is!
Ik ga hier ook overleggen of ik een dag minder kan. Ik heb nu al 3 adviezen liggen van deskundige mensen dat ik minder moet gaan werken. Daar moet ik nu toch maar naar luisteren...
Gelukkig gaat mijn verlof in na de zomervakantie (ik werk in 't onderwijs), en hoef ik -als het goed is- niet met 34 weken m'n verlof te beginnen. Ze hebben toch weinig last van me in de zomervakantie. 8)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 mar 2011 20:11

Ik zou het ook logisch vinden als ik wel met 34 weken moet stoppen, maar als ze op m'n werk dat niet per se vinden, dan sputter ik niet tegen hoor ;-) Denk dat de HR manager er naast zit, ik hoor het nog wel... ze hebben ook totaal geen ervaring bij ons op kantoor, omdat er de laatste 10 jaar geen zwangere werknemer is geweest... ;-)

@NdW Hopelijk lukt het je om minder te gaan werken! Misschien wel lastig in 't onderwijs? Of is er wel genoeg vervanging voor handen?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 mar 2011 20:15

Vandaag reed ik langs een huis daar hingen blauwe slingers en was ook een Jack geboren, moest aan je denken Mopje! :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 mar 2011 21:17

Spannend elsb, nog even en je hebt je kindje in de armen. Hopelijk komt ie nog spontaan.

Jannoek en NdW, jammer dat het niet zo lekker gaat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 mar 2011 22:29

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Terug naar “Archief”