Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor jeepeecee » 14 mar 2011 22:49

Galateia schreef:
*Annet* schreef:ik betaal 40 euro voor een aangifte, degene die dat doet heeft altijd op het belasting kantoor gewerkt en weet van de hoed en de rand. Daar ga ik niet voor tobben.

Ik heb een man die de belastingaangifte een feest vindt. Lekker speuren, lekker schuiven met geld en terugvragen die handel :mrgreen:

ha, zo'n man heb ik ook. net zolang schuiven opgeven zodat het het gunstigst uitpakt :D
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 mar 2011 08:45

Zo'n man heb ik niet, dus wij laten het doen ;-)
Prive zou ik het nog wel prima vinden om zelf te doen, alleen omdat manlief een bedrijfje heeft wordt het ineens een stuk minder aantrekkelijk om zelf te doen :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 mar 2011 11:16

Zo'n man heb ik niet, zo'n vrouw bén ik :wink: Dus ik doe het zelf. Als je een eigen bedrijf hebt, zou ik het inderdaad ook laten doen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2011 11:18

Ik laat het doen. Heerlijk, geen omkijken naar.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mar 2011 11:41

Je moet toch zelf bijhouden hoeveel giften je hebt gegeven enzo. Ik doe het altijd zelf, als je de cijfers klaar hebt liggen is het toch zo gedaan. Alleen toen we een huis hadden gekocht hebben we wat advies ingewonnen bij familie.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2011 11:43

De gisten etc zet ik snel even op de mail naar de boekhouder en de polissen etc eveneens. Ik moet mij er anders echt helemaal in gaan verdiepen en dat heb ik nog nooit gedaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 mar 2011 13:10

Ik deed het zelf toen ik nog thuis woonde, maar nu doet mijn man het altijd. En hij heeft ook een eigen bedrijf naast zijn gewone werk, dus een beetje ingewikkeld is het wel, maar het komt elk jaar weer prima voor elkaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 15 mar 2011 13:48

Aangifte doen... heerlijk! Zo makkelijk geld verdienen. En voor mensen zonder eigen zaak is het echt een makkie...! Zonde van het geld om het door iemand anders te laten doen! Het is echt niet moeilijk!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2011 16:43

Jannoek schreef:Zo'n man heb ik niet, dus wij laten het doen ;-)
Prive zou ik het nog wel prima vinden om zelf te doen, alleen omdat manlief een bedrijfje heeft wordt het ineens een stuk minder aantrekkelijk om zelf te doen :)

Mijn man heeft ook een eigen bedrijfje en daarnaast werkt hij in loondienst erg ingewikkeld allemaal maar als je het een paar gedaan heb wordt het wel wat makkelijker al blijft het een hele klus. Manlief is er zo een hele dag mee kwijt.

Wij krijgen niet zo heel veel terug maar dat heeft dus ook te maken met dat manlief ook eigen bedrijf heeft.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 mar 2011 20:59

blompje schreef:Aangifte doen... heerlijk! Zo makkelijk geld verdienen. En voor mensen zonder eigen zaak is het echt een makkie...! Zonde van het geld om het door iemand anders te laten doen! Het is echt niet moeilijk!!

Ik ben het helaas niet met je eens. Je gaat wat kort door de bocht.
Het verhaal eigen woning, giften en salaris, mee eens. Mits het rechttoe rechtaan is.
Want ik zal je geen verhaal voorhouden met een bijleenregeling van twee gescheiden mensen, waarvan één weer hertrouwt. Deze had een vorige eigen woning met een eigen woning reserve, en koopt nu samen met haar nieuwe echtgenoot een nieuwe eigen woning waarbij de echtgenoot een deel eigen geld, een deel geld uit een eerdere eigen woning, en een deel geld uit zijn laatste eigen woning (waar zij samen nog een half jaar samen hebben gewoond) investeert. Zij kopen overigens 2/3 deel van de onverdeeldheid van de 2 -kadastraal gesplitste- panden met appartemenstrechten in een VVE, waarschijnlijk te zien als een box 1 en een box 3 pand. Succes!
Kortom: zodra er iets bijzonders zich voordoet kan je altijd beter een kenner er naar laten kijken. Dat is met een eigen zaak zo, dat is met andere ingewikkelde zaken in de privésfeer zo. Negen van de tien keer haalt de kenner er nog wat uit. Beun de H. doet voor 75% van de prive aangiften misschien prima zijn werk, de andere 25% zal toch echt naar een kenner moeten. En een aangifte voor € 40 is vrijwel zeker zwart, en een tarief waarvan ik vermoed dat de kwaliteit op het lastigere gebied nog weleens flink zal kunnen tegenvallen.
Zonder eigen zaak allemaal een makkie? Ik durf te roepen dat ik je 10 aangiften van mensen zonder eigen zaak kan geven waar je niet gaat uitkomen :)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 16 mar 2011 07:17

Het gaat hier even over de doorsnee situatie waar mensen hier op het forum in zitten.. Bedoel geen bijzondere gevallen, maar gewoon mensen met een loon, eigen woning en wat giften.. Dat weet ik zelf ook wel dat het lastiger kan... het is m´n dagelijks werk om die dingen in te vullen :wink: En idd.. voor 40 euro kun je niet heel veel verwachten en zal het ws zwart zijn... Tenminste mijn baas neemt er geen genoegen mee :mrgreen:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 17 mar 2011 08:43

blompje schreef:het is m´n dagelijks werk om die dingen in te vullen :wink:

Toch geen aangifteschuiver bij de belastingdienst of het FNV he? :)
Maaruhm...ik hoop dat je de uitdaging ziet om deze simpele aangiften zo snel mogelijk achter je te laten en de leuke aangiften voor je kiezen te krijgen, zo eentje waar je een hele dag zoet mee kan zijn bijvoorbeeld....dan blijft er wat uitdaging in zitten :)
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 apr 2011 10:21

Mijn man is nu 2,5 maand op zijn nieuwe werk en heeft het super naar zijn zin. En gelukkig komt dat van 2 kanten ze willen hem niet kwijt.
Gisteren heeft zijn chef hem een aanbod gedaan :shock: Stond echt met grote ogen te kijken :lol: Hij werkt in Belgie en dat is nogal een gedoe met belasting enz maar gelukkig krijgt hij een Nederlands contract dat is wel heel erg fijn.
Mijn man heeft net een mail gestuurd dat ze alles maar zwart op wit moeten zeggen en dat hij er dan over na gaat denken ben benieuwd wat eruit komt.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 aug 2011 17:23

Yeah, hier is het werk voor na de komst van de tweede weer helemaal geregeld! We gaan het als volgt doen - oh, het is zo heerlijk! Manlief gaat twee dagen werken, ik 2,5 dag. We zijn dan woensdagmiddag allebei vrij. Haha, dat is toch te mooi om waar te zijn. Maandag en donderdag ga ik de hele dag werken, manlief gaat dinsdag en vrijdag de hele dag werken, en ik ga woensdagochtend nog even een paar uurtjes werken. In de schoolvakanties zijn we dus grotendeels allemaal vrij, alleen manlief moet dan 2 dagen even werken.

:yahoooo:

En dat kunnen we zo zeker 1,5 tot 2 jaar doen. Daarna is het ouderschapsverlof voor manlief weer op, maar wie weet, kunnen we dit zo door blijven zetten. Dat zou een leuk leven zijn :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2011 17:38

Galateia schreef:Yeah, hier is het werk voor na de komst van de tweede weer helemaal geregeld! We gaan het als volgt doen - oh, het is zo heerlijk! Manlief gaat twee dagen werken, ik 2,5 dag. We zijn dan woensdagmiddag allebei vrij. Haha, dat is toch te mooi om waar te zijn. Maandag en donderdag ga ik de hele dag werken, manlief gaat dinsdag en vrijdag de hele dag werken, en ik ga woensdagochtend nog even een paar uurtjes werken. In de schoolvakanties zijn we dus grotendeels allemaal vrij, alleen manlief moet dan 2 dagen even werken.

:yahoooo:

En dat kunnen we zo zeker 1,5 tot 2 jaar doen. Daarna is het ouderschapsverlof voor manlief weer op, maar wie weet, kunnen we dit zo door blijven zetten. Dat zou een leuk leven zijn :mrgreen:

Wow wat super gaaf dat jullie dit zo hebben kunnen regelen, ideaal voor de kids en het klinkt allemaal wel heel relaxed net vakantie.

Terug naar “Archief”