blompje schreef:Aangifte doen... heerlijk! Zo makkelijk geld verdienen. En voor mensen zonder eigen zaak is het echt een makkie...! Zonde van het geld om het door iemand anders te laten doen! Het is echt niet moeilijk!!
Ik ben het helaas niet met je eens. Je gaat wat kort door de bocht.
Het verhaal eigen woning, giften en salaris, mee eens. Mits het rechttoe rechtaan is.
Want ik zal je geen verhaal voorhouden met een bijleenregeling van twee gescheiden mensen, waarvan één weer hertrouwt. Deze had een vorige eigen woning met een eigen woning reserve, en koopt nu samen met haar nieuwe echtgenoot een nieuwe eigen woning waarbij de echtgenoot een deel eigen geld, een deel geld uit een eerdere eigen woning, en een deel geld uit zijn laatste eigen woning (waar zij samen nog een half jaar samen hebben gewoond) investeert. Zij kopen overigens 2/3 deel van de onverdeeldheid van de 2 -kadastraal gesplitste- panden met appartemenstrechten in een VVE, waarschijnlijk te zien als een box 1 en een box 3 pand. Succes!
Kortom: zodra er iets bijzonders zich voordoet kan je altijd beter een kenner er naar laten kijken. Dat is met een eigen zaak zo, dat is met andere ingewikkelde zaken in de privésfeer zo. Negen van de tien keer haalt de kenner er nog wat uit. Beun de H. doet voor 75% van de prive aangiften misschien prima zijn werk, de andere 25% zal toch echt naar een kenner moeten. En een aangifte voor € 40 is vrijwel zeker zwart, en een tarief waarvan ik vermoed dat de kwaliteit op het lastigere gebied nog weleens flink zal kunnen tegenvallen.
Zonder eigen zaak allemaal een makkie? Ik durf te roepen dat ik je 10 aangiften van mensen zonder eigen zaak kan geven waar je niet gaat uitkomen