Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2011 18:44

MissF schreef:Haha, ik zou niet moeten denken aan 2 dekbed. Ik rol me nu altijd in mijn dekbed, mijn man ook. Dat gaat met 1 zo'n grote niet.
Heeft iemand van jullie trouwens jaloezieen? Wij hebben ze voor bijna alle ramen, en de brede van beneden maak ik echt stuk voor stuk schoon, met een natte doek. Eens in de zoveel weken. Maar die van boven zijn gewoon smalle, goedkopere. Maar die ga ik echt niet allemaal stuk voor stuk schoonmaken, dat is me toch teveel werk. Maar hoe dan? Als ik ze dichtdoe en dan met een doek eroverheen, dan blijf je een randje stof zien, en dat vind ik zo lelijk, als de zon naar binnen schijnt. Iemand nog DE tip? (behalve ze van het kozijn halen en onder de douche zetten, dat deed mijn moeder altijd in ons oude huis, maar ook dat vind ik best een klus)

Uhm, naar de andere kant toe draaien en dan even wat de kamer in trekken dat hele ding en dan aan de andere kant met een doek erlangs. Dan kan je ze nog laten hangen ook en heb je geen randjes. Gewoon even jezelf/je armen achter dat gordijn wurmen.

Uhm. Toch?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2011 18:51

Anne 80 schreef:Wij hadden vorig jaar in ons vakantiehuisje 2 eenpersoonsdekbedden. Wát een drama vond ik dat. Kun je niet eens lekker tegen elkaar aan liggen.
Als je dan een keer omdraaid zit er gelijk weer ruimte tussen de twee dekbedden.
Geef mij maar ons heerlijke lits-Jumeaux dekbed. Daar rol ik me ook aan één kant in, en verder is er nog ruimte genoeg over.

Zo, inderdaad! Twee aparte dekbedden vind ik best wel on-romantisch, niet-lief en... nee, soms hebben we dat wel eens gehad in een hotel, nou, dat was echt helemaal niks voor ons. Wij hebben zelf een heel groot matras van 1.80 breed, want anders ligt er steeds eentje tussen twee matrassen in :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2011 19:05

lees over: ben blij dat hij het bed opmaakt...

leggen jullie elke dag het bed weer netjes enzo?? of als er niemand boven komt en je bent tochbeide de hele dag weg... laat maar lekker liggen?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2011 19:08

acire: ik vind strijken erg leuk om te doen.. maar het moet wel nuttig blijven.. Zit met open mond te lezen dat mensen hoeslakens strijken! :shock: dan moet ik er echt dagen bij hebben in de week denk ik....

Ik doe gewoon nog een 1persoons dekbed onder ons tweepersoons. Ben een enorme koukleum.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2011 19:17

Bed opmaken doen wij eigenlijk nooit, mijn man gaat een uur later uit bed dan mij en die legt de kussens recht en slaat het dekbed netjes terug en zo ligt het 's avonds nog.
Als ik vrij ben sla ik het 's middags wel eens dicht maar dat is misschien 1 keer in de 3 weken of zo :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 mar 2011 19:34

Ik gooi het eerst ff open, maar na een uurtje doe ik hem dicht. We hebben een waterbed, en als ik hem lang open laat liggen wordt ie koud, en moet ie weer opwarmen. Wij hebben alle slaapkamers beneden, dus als de deur eens open staat wil ik het er wel netjes hebben.

We hebben nu één groot dekbed. 2x1 lijkt mij maar niks. Mijn man wil 'bij een volgend' dekbed graag wel 2x1, kan hij zich lekker inrollen. Dus het aanschaffen van een nieuwe als deze af zijn stel ik zo lang mogelijk uit. :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2011 19:35

Ik/mijn man maak(t) het bed alleen op bij een dreigend risico op mensen die boven komen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 mar 2011 19:40

:oops: Misschien ben ik dan echt wel erg :oops: Iedere dag wordt het bed weer netjes opgemaakt hoor! Sierkussen weer aan het hoofdeinde, sprei netjes glad aan het voeteneinde. Michaels bedje idem, dekentje netjes opgevouwen aan zijn voeteneinde. Mijn ogen willen namelijk heel wat ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 mar 2011 19:52

Ik staak in het huishouden, ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Er is niets ondankbaarders dan huishoudsloof te wezen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2011 19:55

*Annet* schreef:Ik staak in het huishouden, ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Er is niets ondankbaarders dan huishoudsloof te wezen!

Amen, sister 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2011 20:01

Galateia schreef:Ik/mijn man maak(t) het bed alleen op bij een dreigend risico op mensen die boven komen.

ok'e ben dus niet de enige die daar niet trouw in is. Zelf doe ik wel altijd de kinderkamers omdat ik denk ik over tien jaar wel wil dat het daar netjes is, maar realiseer me nu dat ik dan ook mijn eigen moet doen... Als ik hetn iet doe, kan ik het moeilijk eisen dat mijn kinderen het wel doen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 mar 2011 20:21

Strijken vind ik op zich niet zo erg, maar mijn mannetje trekt elke dag een schoon overhemd aan, dus ik heb sowieso best wat strijkwerk. Alles wat ik aan strijk besparen kan, grijp ik dus met beide handen aan. Ik vind het er wel veel netter uitzien als alles gestreken is, maar ja.....net wat ppm zegt, dan moet een week voortaan meer dagen bevatten.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 mar 2011 22:05

wat verstaan we eigenlijk onder 'bed opmaken' als je een dekbed heb geef je er 3 rukken aan en hij ligt toch recht en glad?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2011 10:43

pannenkoek schreef:wat verstaan we eigenlijk onder 'bed opmaken' als je een dekbed heb geef je er 3 rukken aan en hij ligt toch recht en glad?

Ja eigenlijk wel :D
Verschonen is voor mij opmaken. Ik laat de bedden vrijwel de hele dag opengeslagen liggen. Aan het einde van de middag maak die van de kinderen op, vlak voordat ze thuiskomen en nog later die van ons. Voeteneind even opnieuw instoppen, kussen opschudden. Een bed dient minimaal 6 uren te luchten, vanwege de huismijt. Vooral mensen die veel transpireren, verliezen zoveel vocht, dat dat echt lang duurt eer dat verdampt is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 mar 2011 11:05

Bumba schreef:Strijken vind ik op zich niet zo erg, maar mijn mannetje trekt elke dag een schoon overhemd aan, dus ik heb sowieso best wat strijkwerk. Alles wat ik aan strijk besparen kan, grijp ik dus met beide handen aan. Ik vind het er wel veel netter uitzien als alles gestreken is, maar ja.....net wat ppm zegt, dan moet een week voortaan meer dagen bevatten.

Hier idem, man draagt ook elke dag overhemden, dus veel strijkwerk. Kids ook elke dag schone kleding en dat strijk ik ook altijd.

Bed opmaken doe ik wel altijd. Voordat ik naar beneden ga 's morgens zijn de bedden opgemaakt en alle rommel opgeruimd en vaak een was aangezet of de droger gevuld. Ik heb er namelijk zo'n hekel aan als ik 's avonds thuis kom en alles ligt er nog.

Terug naar “Archief”