Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor ajl » 14 mar 2011 08:36

In het begin hielpen de hulpmiddelen wellicht wel wat, maar na week 30 had het geen enkel effect meer. Wij eten sowieso al zoutloos en mijn bloeddruk was erg laag tijdens mn zwangerschap ( 95/45), dat was het enige geluk. Vocht vasthouden hoort er gewoon bij en als je er al aanleg voor hebt, ben je echt de pineut. Het vreemde is dat ik bij mn dochter nergens last van had, had mijn ringen gewoon nog om met de bevalling.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 08:46

Bij de meiden had ik op de een of andere manier ook minder last. M'n ring paste niet meer aan 't eind, maar m'n schoenen/laarzen i.i.g. nog wel. Bij alle jongens paste ik nl. de laatste weken m'n normale schoeisel niet meer; 'k ging bij de eerste op slippers (met van die verstelbare riempjes) naar de kerk omdat er nergens iets te krijgen was wat ik nog paste :mrgreen:. Gelukkig was het bij de andere jongens wel iets minder erg :wink:.
Wij eten ook altijd zoutloos trouwens, maar bij de jongens was mijn bloeddruk altijd (veel) te hoog; bij de meiden juist aan de lage kant.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 mar 2011 09:56

Mijn bloeddruk is gewoon normaal - tot de vorige controle in elk geval ;-)
Vanmiddag weer naar de VK; ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen. Krijg uitslag van bloedsuikertest.
Rugpijn is ontzettend verergerd. Ik weet niet meer hoe ik moet zitten/liggen/staan, zo'n pijn. :? Ben vanaf 4 uur wakker, en om half 5 maar uit bed gegaan.
Heb me nu ook ziekgemeld, overleef een dag op een bureau stoel echt niet volgens mij ;-)
manlief is naar m'n werk om m'n laptop op te halen, wil proberen of ik thuis toch nog wat kan doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2011 11:53

@Paprikameisje Het is niet bewezen dat Aerosleep wiegendood ''voorkomt'' maar wij hebben er goede ervaring mee door vrienden en vanuit mijn werk.
Vinden het zelf een prettig idee.

@Jannoek balen van je rugpijn rustig aan doen! Heb je deze week weer fysio?

Deze week een erg drukke week moet 6 dagen werken gelukkig gaat het allemaal nog best. Vanavond gaat mijn man nog even het deur kozijn schilderen dan is dat ook weer klaar. Hopelijk komt mijn zwager begin van de week de houten koof plaatsen dan kan de vloer er eindelijk in :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 mar 2011 12:10

fijn idee dat't kamertje dan bijna af is!

@ppm wiegedood voorkomen kan je nooit, maar je kan het risico wel proberen te verkleinen. Als een aerosleep daaraan bij kan dragen...

Rugpijn is echt heel heftig nu. :( hiermee vergeleken was het een aantal weken geleden alleen maar een beetje gevoelig. ;) ach ja, zal vanzelf wel weer over gaan..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2011 12:56

Ons geeft het ook een fijn gevoel om de aerosleep te gebruiken.

@Jannoek kun je niet eerder terug naar de fysio? Balen dat je zoveel pijn hebt is het alleen je rug of ook echt je bekken?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 mar 2011 13:39

vervelend jannoek...

mooie buik liefie!

hier vanmorgen naar de vk geweest en het hartje gehoord! wat is dat toch weer mooi..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 mar 2011 16:45

Net bij de verloskundige zijn ukkie en ik weer goedgekeurd!
Bloeddruk 120/60, suiker was ook helemaal prima (nuchter 4,3 en niet nuchter 5,7, keer daar voor was het 5,9 dus helemaal top!)
Ze kon alleen niet goed voelen hoe 't ukkie er bij ligt... Zullen we volgende week met de groeiecho wel zien ;-)

Advies gekregen om goed naar m'n lichaam te luisteren en max. halve dagen te gaan werken.
Morgen nog even een dagje bij komen denk ik, en dan maar's overleggen met werk en misschien arbo arts om te kijken hoe we dat de laatste weekjes gaan doen. Ben benieuwd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2011 16:59

@Jannoek Fijn dat alles oké was altijd weer een geruststelling. Je lichaam geeft niet voor niets aan dat het niet gaat al is dat niet altijd leuk. Rustig aan doen de laatste weekjes!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2011 17:02

Wauw, mooie buik Liefie!
Fijn dat alles goed was Jannoek en liefie!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2011 17:55

@VPK Dankjewel! En fijn dat je het hartje gehoord hebt! Voor de rest ook alles goed? Hoeveel weken ben jij nu eigenlijk?

@MissF Dankjewel! Hoe is het met jou lukt het werken nog een beetje doordat je zoveel last hebt van je bekken of is het weer wat afgezakt? Ik ben trouwens niet op controle geweest hoor ik mag vrijdag weer :wink:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 14 mar 2011 18:04

@Jannoek: fijn dat alles bij de vk goed was, gaat het inmiddels iets beter met je rugpijn?
@VPK: mooi hè, dat hartje luisteren!
@Liefie: wat een mooie buik zeg!

Hier alles z'n gangetje. Vandaag bij de fysiotherapeut geweest. Hij heeft ook geadviseerd minder te gaan werken. Ik luister te weinig naar m'n lichaam. Het is -helaas- niet de eerste die het zegt, dus toch maar kijken of het een dag minder kan. Ik moet het nl. nog wel tot 1 juli vol zien te houden.
En vandaag een mooie babykamer op de kop zien te tikken via marktplaats... we zijn er echt blij mee, hij zag er nog supermooi uit! Er zit iig geen lange levertijd op: a.s. vrijdag staat hij hier. :)

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 10

Berichtdoor *Annette* » 14 mar 2011 19:19

Vervelend Jannoek en NdW, maar ik denk dat het wel belangrijk is om goed naar je lichaam te luisteren. Uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk is maar
als je het niet doet heb je jezelf er alleen maar mee, je lichaam laat het je wel weten! Hopelijk mag het met wat rustiger aan weer wat beter gaan. Sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 mar 2011 19:55

@Liefie: mooie buik!
@Jannoek: sterkte hoor! Hopenlijk krijg je minder klachten!!
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 mar 2011 19:57

Misschien ben ik gewoon een beetje raar, maar wat is er nu precies zo mooi aan zo'n enorme dikke buik? Ik vind het wel mooi, dat er een kindje in zit, maar meestal vind ik het hele lichamelijke proces dat er bij hoort als buitenstaander niet echt heel mooi, ofzo. 'Mooie' buik. Tja. Hopelijk komt er gewoon een mooi kind uit :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”