Groot geluid der watergolven!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Groot geluid der watergolven!

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2011 11:55

Tussen alle ellende door ook nog een opmerkelijk bericht: door de aardbeving zijn de dagen 1,6 microseconde korter geworden, maar blijkbaar gebeurt dat wel vaker bij zulke zware aardbevingen.

gelezen op Nu.nlKlik
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 14 mar 2011 12:51

schaapje schreef:
Beste Horeb,

Ik wil nog je nog eens laten lezen wat ik hier geschreven heb.

blijkbaar wil je van mij alleen lezen wat in je straatje past. je verdraait mijn woorden. mogelijk kun je een eerlijke reactie geven op mijn latere post.
het valt mij op dat jij en Riska ten koste van alles willen vasthouden aan jullie romantische godsbeeld. ook als de bijbel daar duidelijk andere dingen over spreekt.
stop nu eens met "op de man spelen", en geef aan vanuit de bijbel dat God NIET degene is die de oordelen over de aarde brengt vanwege de zonden van het mensdom.
het gaat er tenslotte niet om wat ik en jij er van denken, maar wat de bijbel ons er van zegt!
Mvg Horeb

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 mar 2011 13:57

een artikel hierover ook op

God had de golven kunnen stoppen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2011 14:02

HIER een filmpje zoals een tsunami er dus vanaf de grond uitziet. Lijkt allemaal mee te vallen in het begin, maar na 5 minuten worden er hele gebouwen meegesleept. Hoe begin je met zoiets te verwerken, op te ruimen en terug op te bouwen?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2011 14:33

Horeb schreef:
schaapje schreef:
Beste Horeb,

Ik wil nog je nog eens laten lezen wat ik hier geschreven heb.

blijkbaar wil je van mij alleen lezen wat in je straatje past. je verdraait mijn woorden. mogelijk kun je een eerlijke reactie geven op mijn latere post.
het valt mij op dat jij en Riska ten koste van alles willen vasthouden aan jullie romantische godsbeeld. ook als de bijbel daar duidelijk andere dingen over spreekt.
stop nu eens met "op de man spelen", en geef aan vanuit de bijbel dat God NIET degene is die de oordelen over de aarde brengt vanwege de zonden van het mensdom.
het gaat er tenslotte niet om wat ik en jij er van denken, maar wat de bijbel ons er van zegt!
Mvg Horeb

Hallo Horeb,

Ik heb niet gezegd dat God niet zal oordelen, daarom lees eens goed wat ik geschreven heb.
Het verschil van inzicht is denk ik, dat ik geloof dat we in de eindtijd leven, zie Met.24
waar de Here Jezus zegt er zullen oorlogen, hongersnoden, en aardbevingen zijn, doch
dat is het begin der weeën. Dat roept ons wel op om waakzaam te zijn.
In Mat.24 worden een aantal tekenen genoemd...maar het einde is nog niet.
Eerst zal de gemeente op genomen worden, daarna heeft de tegenstander vrij spel
en zal vele verleiden zoals in Openbaring staat, en dan zullen vreselijke dingen
gebeuren en het oordeel komen.
Deze tijd zal verschrikkelijk zijn en ergens zegt de Here Jezus dat we mogen bidden
om te ontkomen aan deze dingen.
Openb.3:10
Omdat gij het bevel bewaard hebt Mij te blijven verwachten, zal Ik ook u bewaren
voor de ure der verzoeking die over de gehele wereld zal komen, om hen te verzoeken
die op de aarde wonen.
Jij Horeb denkt dat het oordeel al gekomen is, ik en ook anderen denken dat we
aan het begin van de weeën zijn.
Laten we toch als de wijze maagden zijn en olie in onze kruiken hebben, en als
de bruidegom roept gaan we de bruiloftzaal binnen.

Dit is een ingewikkelde materie in de Bijbel, ik heb geprobeerd het heel kort
samen te vatten...kweet niet of het gelukt is. :(
En er zullen veel verschillen van inzicht zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 mar 2011 14:48

@schaapje,
dat oa de aardebevingen een teken van de eindtijd is ben ik met je eens. Maar daarbij is het toch ook zo dat we als mensheid deze oordelen zelf over ons afroepen/hebben afgeroepen? Waarom zijn ze anders voorspeld? Waarom is het nodig/moet het zo gaan? Als Jezus niet tijdig terug zou komen zouden we zelf de aarde al lang in de vernieling hebben geholpen hebben denk ik, is het niet door middel van een oorlog, dan wel door middel van een giga kernramp. Het troost mij dat ik weet dat Jezus terugkomt voordat de wereld vergaat.

ook ben in overtuigd dat we in zonde geboren en ontvangen zijn, en als ik in het paradijs had gestaan had ik net zo geantwoord als adam ( in mijn geval als eva ) , helaas, dat weet ik omdat ik zo nog steeds dagelijks antwoord. "ja ik heb zonde gedaan..maar ( en dan komt er weer een maar...) het was niet helemaal mijn fout want die ander...die...die deed mee"
Zonder de genade van Jezus ben ik niets.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2011 14:48

jaapo schreef:Mijn geloof is niet, dat God hier straft voor de zonde. Als dat zo is, dan zou God in mijn ogen een wreed, onrechtvaardig en onbetrouwbaar God zijn. Het verhaal van Jezus slaat dan ook nergens meer op. Wij weten allen, dat bij alle grote rampen en kleine rampen in ons persoonlijk leven, er altijd slachtoffers zijn, die gelovig waren en geredden die ongelovig waren. En omgekeerd evenzo. Natuurrampen gebeuren, evenals kleine rampen als ongeneeslijke ziekten, auto-ongelukken, een kind verliezen, enz., enz. En ze treffen gelijkelijk gelovigen en ongelovigen. Kon God het tegenhouden? Wilde Hij het niet tegenhouden? Wij moeten accepteren, dat er vele vragen (voorlopig) onbeantwoord blijven. Rampen waren er ook in de tijd, dat Jezus op aarde was. Enkele keren heeft hij gezegd, dat het niet door de zonde kwam. In Jezus'tijd zijn niet alle blinden ziende geworden, niet alle verlamden opgericht, niet alle gestorvenen opgewekt. Wij kunnen alleen maar bidden om kracht voor de slachtoffers waar ook ter wereld en voor ons zelf, als het in ons leven rampzalig wordt. En bidden om zegen voor hulpverleners. En waar mogelijk zelf iets doen. Al die honderdduizenden Japanners zijn nu door de moderne media ineens op onze weg gekomen en onze naasten geworden. Ook al zijn ze niet gelovig! Dat is mijn geloof. Denkt u anders? Het zij zo.

Bedankt jaapo, je hebt precies verwoord zoals ik het zie.
En inderdaad vragen zullen er altijd zijn en moeten we ook accepteren, God is niet
te doorgronden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2011 14:57

meribel schreef:@schaapje,
dat oa de aardebevingen een teken van de eindtijd is ben ik met je eens. Maar daarbij is het toch ook zo dat we als mensheid deze oordelen zelf over ons afroepen/hebben afgeroepen? Waarom zijn ze anders voorspeld? Waarom is het nodig/moet het zo gaan? Als Jezus niet tijdig terug zou komen zouden we zelf de aarde al lang in de vernieling hebben geholpen hebben denk ik, is het niet door middel van een oorlog, dan wel door middel van een giga kernramp. Het troost mij dat ik weet dat Jezus terugkomt voordat de wereld vergaat.

ook ben in overtuigd dat we in zonde geboren en ontvangen zijn, en als ik in het paradijs had gestaan had ik net zo geantwoord als adam ( in mijn geval als eva ) , helaas, dat weet ik omdat ik zo nog steeds dagelijks antwoord. "ja ik heb zonde gedaan..maar ( en dan komt er weer een maar...) het was niet helemaal mijn fout want die ander...die...die deed mee"
Zonder de genade van Jezus ben ik niets.

Ja ik ben het met je eens Meribel, in Openb. wanneer de schalen worden uitgegoten,
lees je ook dat mensen elkaar afslachten in oorlogen en mensen zullen zich openlijk
over geven aan her beest dat aan de macht komt.
Ik heb zelf het "idee " dat alles nog in evenwicht wordt gehouden door God, en door
alle gelovigen die nog op aarde zijn, en dat is toch Zijn lichaam, daarom is het
oordeel over deze wereld nog niet gekomen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 mar 2011 14:57

Als God niet straft voor zonde is Hij dan rechtvaardig?
En hoe pas het verhaal van Noach daarin?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2011 14:58

Mortlach schreef:HIER een filmpje zoals een tsunami er dus vanaf de grond uitziet. Lijkt allemaal mee te vallen in het begin, maar na 5 minuten worden er hele gebouwen meegesleept. Hoe begin je met zoiets te verwerken, op te ruimen en terug op te bouwen?

Ik heb net dit filmpje bekeken, het is zo angstaanjagend ! Idd, het viel eerst mee, maar het blijft maar stromen, steeds meer, steeds harder. En die stem blijft omroepen, de sirene gaat maar, maar de mensen die kijken, zwijgen. :shock:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2011 15:03

meribel schreef:Als God niet straft voor zonde is Hij dan rechtvaardig?

Niemand zegt dat God niet straft voor de zonde.
In de tijd van Noach moet het heel erg geweest zijn, als je leest dat
het God rouwde in zijn hart dat Hij de mens gemaakt had.
Maar Noach vond genade door zijn geloof in God.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 mar 2011 15:09

schelpje3 schreef:
Mortlach schreef:HIER een filmpje zoals een tsunami er dus vanaf de grond uitziet. Lijkt allemaal mee te vallen in het begin, maar na 5 minuten worden er hele gebouwen meegesleept. Hoe begin je met zoiets te verwerken, op te ruimen en terug op te bouwen?

Ik heb net dit filmpje bekeken, het is zo angstaanjagend ! Idd, het viel eerst mee, maar het blijft maar stromen, steeds meer, steeds harder. En die stem blijft omroepen, de sirene gaat maar, maar de mensen die kijken, zwijgen. :shock:

Het lijkt me voornamelijk dat je denkt veilig op een gebouw te staan, maar dat dat water maar blijft stijgen en er ineens gebouwen zoals waar je zelf op staat wegdrijven...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 mar 2011 15:14

schaapje schreef:
meribel schreef:Als God niet straft voor zonde is Hij dan rechtvaardig?

Niemand zegt dat God niet straft voor de zonde.
In de tijd van Noach moet het heel erg geweest zijn, als je leest dat
het God rouwde in zijn hart dat Hij de mens gemaakt had.
Maar Noach vond genade door zijn geloof in God.

Jaapo schreeft:Mijn geloof is niet, dat God hier straft voor de zonde
En jij schreef dat je het ermee eens was, vandaar, ik had je verkeerd begrepen blijkbaar.

Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet van overtuigd is dat de zonde die de mensen bedrijven nu minder erg zijn dan in de tijd van noach.
Oorlogen, hebzucht, seksualiteit wordt te grabbel gegooid, seksuele losbandigheid is de norm ipv de uitzondering, moord en doodslag aan de orde van de dag, Erzijn ouders die hun eigen kinderen doodslaan/vermoorden/verkrachten. Zo kan ik nog een tijd doorgaan.

Gelukkig houdt God zich wel aan Zijn belofte ( in Genesis bij Noach ) Nooit weer zal ik de aarde vervloeken vanwege de mens, want alles wat de mens uitdenkt, van zijn jeugd af aan, is nu eenmaal slecht. Nooit weer zal ik alles wat leeft doden, zoals ik nu heb gedaan. 22 Zolang de aarde bestaat, zal er een tijd zijn om te zaaien en een tijd om te oogsten, zal er koude zijn en hitte, zomer en winter, dag en nacht – nooit komt daar een einde aan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2011 15:17

Het is werkelijk horor wat je ziet kan mijn ogen nuawelijk geloven.

Mortlach de filmpjes die jij doorgeeft zijn hier ook te zien op CNN.

Wat me opvalt is dat die Japanners zo rustig blijven, je ziet bijna
geen emoties, maar hoe kom je zoiets te boven, zo,n trauma

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2011 15:20

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:

Het lijkt me voornamelijk dat je denkt veilig op een gebouw te staan, maar dat dat water maar blijft stijgen en er ineens gebouwen zoals waar je zelf op staat wegdrijven...

Ja dat is het ! Je denkt op elk moment, nu stopt het wel en trekt het water zich terug. Maar er komt alleen maar meer en meer. Op hoeveel kilometer van de kust was dit ?
Het water deed mij denken aan zo'n snelstromende rivier in de bergen, waar mensen in gaan raften. brrr

Geen emoties ? Ik heb een paar keer een journaal gezien, waarop een vrouw begint te huilen als ze denkt dat ze bij haar huis aankomt. Maar het blijkt het huis van de buren te zijn, ze vindt een foto.
En ook een man, hij roept de andere Japanners op om voedsel en water te sturen, vol emotie !
Normaliter komen ze heel koeltjes over, maar nu zeker niet.

Terug naar “Archief”