Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 13 mar 2011 15:12

@Jannoek heb je de aerosleep voor het ledikantje gekocht of voor de wieg? Wij hebben hem al voor het ledikantje maar gaan hem nog voor de wieg kopen. We kregen nog een textielbon van babydump en hopelijk kunnen we die daar voor gebruiken.
Welke maxicosi's passen op de easyfix allemaal of niet?

Over kruiken gesproken ik heb er 1 is dat voldoende of kun je er beter 2 hebben?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2011 15:32

Volgens mij 'moet' je er 2 hebben als je thuis wilt bevallen. Anders is 1 kruik genoeg.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 mar 2011 17:02

op 'de lijstjes' ( :mrgreen: ) staat 2, wij hebben er in elk geval 2 gekocht ;-)

Easyfix/easybase kan niet bij pebble, wel iig bij cabriofix.

Wij hebben aerosleep voor ledikant gekocht op aanraden van de winkel, daar gaven ze aan het het in een wieg niet heel belangrijk is, omdat kindjes in het begin écht nog niet zelf op hun buik draaien...
Kunnen 'm anders nog lenen van vrienden als ik het goed heb onthouden ;-)

@liefie je buik is flink gegroeid in vergelijking met een paar weken geleden, leuk!
Zal ook binnenkort weer 's een update maken. Hier gaat het hard nu, heb ik het idee...

@evelien; wat vocht vast houden betreft; naast de tips van schipje kan je er verder niet veel aan doen - helaas.
Ik hou enorm vocht vast in m'n benen, en sinds deze week beginnen m'n ringen wat strak te zitten...
Heb wel (hele lelijke :-oo ) ondersteunende kousen, dat is echt een verademing! Als ik ze niet aan heb heb ik - als ik m'n sokken uit doe - gewoon 'vochtballonnen' ipv benen. Dan voel ik het vocht hangen in m'n benen, echt een rot gevoel!

Ukkie is hier trouwens enorm druk de laatste week. Echt het idee dat hij/zij alleen slaapt als ik dat ook doe... 8-[
Schoppen beginnen nu soms echt pijnlijk te worden. Ziet er overigens wel erg grappig uit nu, je kan gewoon door naar m'n buik te kijken heel goed de bewegingen volgen. Soms het ruggetje, soms een voetje :mrgreen: en nu al een paar minuten de hik. ;-)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 13 mar 2011 20:38

Jannoek schreef:op 'de lijstjes' ( :mrgreen: ) staat 2, wij hebben er in elk geval 2 gekocht ;-)

Easyfix/easybase kan niet bij pebble, wel iig bij cabriofix.

Wij hebben aerosleep voor ledikant gekocht op aanraden van de winkel, daar gaven ze aan het het in een wieg niet heel belangrijk is, omdat kindjes in het begin écht nog niet zelf op hun buik draaien...
Kunnen 'm anders nog lenen van vrienden als ik het goed heb onthouden ;-)

@liefie je buik is flink gegroeid in vergelijking met een paar weken geleden, leuk!
Zal ook binnenkort weer 's een update maken. Hier gaat het hard nu, heb ik het idee...

@evelien; wat vocht vast houden betreft; naast de tips van schipje kan je er verder niet veel aan doen - helaas.
Ik hou enorm vocht vast in m'n benen, en sinds deze week beginnen m'n ringen wat strak te zitten...
Heb wel (hele lelijke :-oo ) ondersteunende kousen, dat is echt een verademing! Als ik ze niet aan heb heb ik - als ik m'n sokken uit doe - gewoon 'vochtballonnen' ipv benen. Dan voel ik het vocht hangen in m'n benen, echt een rot gevoel!

Ukkie is hier trouwens enorm druk de laatste week. Echt het idee dat hij/zij alleen slaapt als ik dat ook doe... 8-[
Schoppen beginnen nu soms echt pijnlijk te worden. Ziet er overigens wel erg grappig uit nu, je kan gewoon door naar m'n buik te kijken heel goed de bewegingen volgen. Soms het ruggetje, soms een voetje :mrgreen: en nu al een paar minuten de hik. ;-)

Als je ringen nu al strak gaan zitten, zou ik ze nu af doen Jannoek! Nu gaat dat nog en het zou erg jammer zijn wanneer ze geknipt moeten worden. Ik droeg de laatste weken ook geen ringen meer. Bij dochterlief, omdat ze niet meer pasten door het warme weer en bij zoonlief uit voorzorg.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2011 20:48

Ik lees net op een ander forum dat je met een aerosleep geen kruiken mag gebruiken. Net met mijn man nog even over gehad en we gaan toch de wieg opzetten en de eerste 4 tot 6 weken gebruiken toch wel erg leuk een wieg :D

Vocht vasthouden is hier niet echt duidelijk te zien maar alleen mijn laarzen zitten voor geen meter meer te strak aan mijn rechtervoet vooral en ik kan ze niet echt goed aantrekken omdat ik niet goed zo kan bukken meer (en er zitten geen ritsen in)
Gelukkig gaan we de lente tegemoet en kunnen de balerina's en slippers weer uit de kast :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 mar 2011 21:15

haha, wat een crime he met laarzen! Heel herkenbaar :) M'n favoriete laarzen van deze winter hebben ook geen rits, en dat wordt steeds ingewikkelder met aantrekken. :)
Leuk ook een wiegje! Hier staat 't wiegje sinds gisteren ook. Staat al bij ons in de kamer, maar denk dat we 'm nog maar even tijdelijk op zolder zetten. 7-11 weken tegen een lege wieg aan kijken is ook al zo wat... ;-)

Waarom mag je bij aerosleep geen kruik gebruiken?

@Bumba, ik heb ze vanmiddag afgedaan. Probeer 't morgen nog wel weer met ringen, maar als 't niet lukt; jammer dan!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 mar 2011 21:19

Volgens de Aerosleep website mag een kruik wel:

Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?

De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.

Op die website lees ik overigens ook dat er geen andere matrasbeschermer of iets nodig is als je de aerosleep gebruikt. In de winkel gisteren gaven ze aan dat je éérst een molton over de matras moet doen, en daarna pas de aerosleep.
Iemand die daar iets over weet?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 mar 2011 21:25

Op de site van aerosleep heb ik niet gekeken :oops: iedereen was daar zo overtuigd dat het niet mag dat ik dat ook maar aannam :lol:
Over een matrasbeschermer hebben ze bij ons niets gezegt eigenlijk zal het nog weleens vragen zaterdag moeten we toch nog even bij de babydump zijn.

@Jannoek gelukkig hoef ik geen laarzen aan voor mijn werk loop altijd op slippers/lage schoenen ben ik wel heel erg blij mee :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 mar 2011 21:31

haha :)

Ben wel benieuwd wat ze bij jou zeggen over gebruik van een molton.
Gister -uiteraard :mrgreen: - wel een molton ook gekocht, maar nu ik er over nadenk vind ik het eigenlijk heel onlogisch dat je die ook nog zou moeten gebruiken...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 mar 2011 22:29

Evelien de dokter adviseerde mij toen bleekselderij hij had toen een recept voor me maar die weet ik helaas niet meer.. :(

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 mar 2011 22:55

die aerosleep zijn tegenwoordig wel in! is er wel eens onderzoek gedaan en bewezen dat er minder wiegedood oid is met die dingen?

ennuh... dr is een aerosleepmolton! toch??

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2011 07:55

liefje schreef:Evelien de dokter adviseerde mij toen bleekselderij hij had toen een recept voor me maar die weet ik helaas niet meer.. :(

hier at ik ook vaak bleekselderij in m'n afvalperiode, dat ik daar nog niet aan heb gedacht.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 08:22

Hier hielp bleekselderij ook altijd goed. Gelukkig vind ik het erg lekker; als 'k het in huis heb, gaat het nu nóg door veel gerechten (worteltjes, soep, macaroni, nasi, roerbak etc.).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 mar 2011 08:25

Mijn ervaring is dat eigenlijk al die hulpmiddelen niet zo helpen. Het enige wat bij mij hielp was bevallen. Ik had bij zoonlief geen enkels meer en mijn benen waren echt olifantsbenen geworden. Na mn bevalling zag ik voor het eerst in weken mn enkels weer.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 08:31

Misschien dat het zonder al die hulpmiddelen nog erger was geweest? Ik moest duidelijk meer naar de wc als ik lette op wat ik at, dan wanneer ik er niet op lette. En ja, bevallen is de beste manier om er vanaf te komen, maar geen optie als je bijv. nog maar 20 weken zwanger bent :wink:.
'k Weet nog dat ik het na m'n bevalling maar eng vond om te lopen op de stokjes die ik toen opeens had :mrgreen:.

Terug naar “Archief”