schaapje schreef: En ik geloof dat dit een tijd van genade is, kan dan moeilijk geloven in een straffende God.
En TheKeimpe.....eigenlijk zijn dit hele moeilijke dingen, want kunnen wij God doorgronden
Dus ik hou mijn mond maar verder.
Maar voor mij is God een God van liefde, en Hij is rechtvaardig, ik zal niet teleurgesteld
worden als zijn oordeel komt over deze wereld.
Mijn lieve Schaapje,
ik zit de discussie tussen jou en TheKeimpe te lezen. ik moet zeggen dat ik schrik van je Godsbeeld. je beroept je op de bijbel maar wil niet geloven wat de bijbel zegt........hoe kan dat?
hoe kan jij alleen willen spreken over een liefdevolle God en niet over een vertoornd God tegen de zonde?
als je serieus wilt geloven, en zeker wil zijn van je behoud, zal je daar echt niet omheen kunnen. je zal God toch echt God moeten kunnen laten, wat de wereld daar ook van zegt.
het is een tijd van genade, dat klopt, maar ook een tijd van oordeel en straf tegen de zonde. God,brengt als de Almachtige de straf tegen de zonde als oordelen op de aarde..........wat durf jij daar tegen te zeggen?
Op 19,2
Want Zijn oordelen zijn waarachtig en rechtvaardig Rom 2,5
Maar naar uw hardigheid, en onbekeerlijk hart, vergadert gij uzelven toorn als een schat, in den dag des toorns, en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods. het past ons allemaal als Zijn kinderen om ootmoedig te zwijgen. dankbaarheid moet ons hart vervullen dat Hij ons nog niet heeft weggevaagd van voor Zijn Heilig aangezicht. ook dat zijn we waard,omdat we geen haar beter zijn als al die andere die Hij treft met Zijn oordelen.
het enige wat ons onderscheid is het offer wat Hij aannam van Zijn geliefde Zoon,waarin we gered zijn voor de ondergang. dat is enkel genade.