Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 13:51

knor183 schreef:Hier een mannelijke reactie op dit forum:

Wij zijn een jaar van te voren begonnen... en dat is wel een beetje TE lang. ;-)
Mijn vriendin heeft de jurk al uitgezocht en in April gaat ze m weer passen.

Ik heb intussen ook mn pak al uitgezocht en mag m ook in April passen.
In Juni gaan we trouwen... Het komt steeds dichterbij.

Iemand nog tips of kleine dingetjes die je snel over het hoofd kunt zien?

Dat ligt er aan wat jullie allemaal van plan zijn :D
En wat is er allemaal al geregeld en ook echt AF ?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 10 mar 2011 14:43

jaccootje85 schreef:Is het trouwens gewoonlijk dat je een week of 8 voor de bruiloft de bruidsjurk nog niet gepast hebt om te vermaken....???

ik ging de jurk 4 weken van te voren passen, en hij was te KORT. Hij was speciaal voor mij gemaakt, maar te kort afgeknipt. Ik schoot in de stress, maar dat was niet nodig. Met een week kon ik weer passen, en toen was ie prima...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 15:22

rosaatje schreef:
jaccootje85 schreef:Is het trouwens gewoonlijk dat je een week of 8 voor de bruiloft de bruidsjurk nog niet gepast hebt om te vermaken....???

ik ging de jurk 4 weken van te voren passen, en hij was te KORT. Hij was speciaal voor mij gemaakt, maar te kort afgeknipt. Ik schoot in de stress, maar dat was niet nodig. Met een week kon ik weer passen, en toen was ie prima...

Strookje er aan gezet ? Of was jij inmiddels gekrompen ? :wink:

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 10 mar 2011 16:44

schelpje3 schreef:Dat ligt er aan wat jullie allemaal van plan zijn :D
En wat is er allemaal al geregeld en ook echt AF ?

Gemeentehuis, kerk, diner, receptie en feestavond.
Trouwauto is geregeld, fotograaf is geregeld, bloemen worden nog geregeld, Gemeentehuis is geregeld, kerk is geregeld, diner, receptie en feestavond zijn op dezelfde lokatie.

Heb je misschien tips over dingen die je makkelijk over het hoofd ziet?
Groetjes,
Cor
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 10 mar 2011 17:20

Wij hadden vergeten om mensen te vragen om de liturgien uit te delen. Daar kwamen we de avond voor de bruiloft achter. Dus snel even mensen bedenken en bellen naar de vrienden die we bedacht hadden. Bleek dat we nog wat vergeten waren.... We hadden hun helemaal geen uitnodiging gestuurd :oops:
Maar goed ze waren toch wel van plan om te komen en ze wilden ook wel liturgien uitdelen.

Maar het vragen van allemaal mensen om wat te doen is misschien is wat je kan vergeten. Zo hadden wij mensen die foto´s maakten van de feestgasten die een wens op een schoolbord schreven. Je hebt wellicht mensen nodig om stickers te plakken op de kadootjes die je krijgt. Iemand die zorgt dat het geld wat je krijgt niet gejat wordt. Wij moesten de band die op ons feest speelde betalen op de feestavond, dus dat geld moest mee enzenz.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 mar 2011 17:40

esli schreef:Wij hadden vergeten om mensen te vragen om de liturgien uit te delen. Daar kwamen we de avond voor de bruiloft achter. Dus snel even mensen bedenken en bellen naar de vrienden die we bedacht hadden. Bleek dat we nog wat vergeten waren.... We hadden hun helemaal geen uitnodiging gestuurd :oops:
Maar goed ze waren toch wel van plan om te komen en ze wilden ook wel liturgien uitdelen.

Maar het vragen van allemaal mensen om wat te doen is misschien is wat je kan vergeten. Zo hadden wij mensen die foto´s maakten van de feestgasten die een wens op een schoolbord schreven. Je hebt wellicht mensen nodig om stickers te plakken op de kadootjes die je krijgt. Iemand die zorgt dat het geld wat je krijgt niet gejat wordt. Wij moesten de band die op ons feest speelde betalen op de feestavond, dus dat geld moest mee enzenz.

Kijk, wat jij nu doet is eigenlijk een hele goeie tip. Als iedereen zijn "blunders" :wink: en andere vergeetachtigheden hier neerzet, voorkomt dat bij de anderen hetzelfde gebeurt.
Bij onze fotograaf zat er geen rolletje in (dat was toen nog :mrgreen: )
Gevolg: alleen wat amateurfoto's en een super 8 film

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 10 mar 2011 20:54

Oh jah, ook een goeie tip voor bruid én bruidegom: Schuur de zolen van je schoenen even op, zo voorkom je dat je uitglijd....

Ik moest laatst m'n jurk passen, en ik was het dus vergeten 8-[ Kon me net vast grijpen aan m'n zus,maar anders had ik gestrekt in de winkel gelegen

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 mar 2011 21:08

schelpje3 schreef:
esli schreef:Wij hadden vergeten om mensen te vragen om de liturgien uit te delen. Daar kwamen we de avond voor de bruiloft achter. Dus snel even mensen bedenken en bellen naar de vrienden die we bedacht hadden. Bleek dat we nog wat vergeten waren.... We hadden hun helemaal geen uitnodiging gestuurd :oops:

Kijk, wat jij nu doet is eigenlijk een hele goeie tip. Als iedereen zijn "blunders" :wink: en andere vergeetachtigheden hier neerzet, voorkomt dat bij de anderen hetzelfde gebeurt.
Bij onze fotograaf zat er geen rolletje in (dat was toen nog :mrgreen: )
Gevolg: alleen wat amateurfoto's en een super 8 film

Volgens mij moet je er nu wel om kunnen lachen, maar toen? Was je toen niet verschrikkelijk boos?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 11 mar 2011 10:46

Fantastisch... Bedankt voor alle tips!!
Gaan we zekers noteren!
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 11 mar 2011 23:22

@ schelpje, er is een hele nieuwe jurk gemaakt. De coupeuse had hem gewoon te kort geknipt. Ik ben vrij lang 1.87. Ze dacht dat ze hem lang genoeg gelaten had, maar dat viel even tegen.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 16 mar 2011 15:34

Pff!!! Een golf van opluchting, hahahaha! Ik heb eindelijk weer eens wat gehoord over mn jurk.... Ben nu bezig om een afspraak te plannen binnen nu en 2 weken. Gaat ineens snel! :mrgreen:
Szent az Úr

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 mar 2011 15:42

Heb je misschien tips over dingen die je makkelijk over het hoofd ziet?

zorg dat je goede afspraken maakt bij je receptie. Onze receptie was om half 12 afgelopen, dus de meeste mensen waren al weg, komen ze na half 12 nog met de koffie en chocolaatjes. Dit was dus goed misgegaan. Gelukkig was de eigenaar van de zaal zo coulant om dit niet in rekening te brengen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 mar 2011 10:04

Judith en Jasper, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Leuke dag gehad?

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 21 mar 2011 10:22

Memmem schreef:Judith en Jasper, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Leuke dag gehad?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 mar 2011 11:31

Gefeliciteerd, -Judith- en man! Hebben jullie een mooie dag gehad?

Terug naar “Archief”