Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 18:57

Petra777 schreef:Toch jammer dat ze dit in Ierland blijkbaar niet geven :). Al kun je je natuurlijk altijd 'behelpen' met losse gewichten. Met welk doel sport jij?

Vetpercentage omlaag brengen, is 21%, ik wil 16%(was 25, dus ben al een heel eind) en wat meer spieren kweken want ik vind dat er stoer uitzien. Verder is het ook voornamelijk om wat anders te doen in de avonden en weekenden dan in mijn luie stoel voor de tv hangen en gamen.

Eigenlijk wil ik zo ver gaan dat er een mooie groef zichtbaar is over mijn buik (tussen navel en borstbeen zeg maar). Dat heb ik vroeger wel gehad en dat was toch wel bijzonder hoor.

Het is trouwens ook een leuke, ongedwongen manier om de lokale bevolking een beetje te leren kennen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2011 21:56

Dan sta je geloof ik qua vetpercentage nog net gezond voor mannen? Het is wel een goede manier om je avond door te brengen. En een mooi doel erbij: contact met de locals.

Die groef heb ik :) nog niet heel mooi zichtbaar, maar hij is er wel. Terug naar de goede oude tijd dus.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 22:04

Petra777 schreef:Dan sta je geloof ik qua vetpercentage nog net gezond voor mannen? Het is wel een goede manier om je avond door te brengen. En een mooi doel erbij: contact met de locals.

Nou, volgens mij kan je een heel stuk verder naar beneden voordat het ongezond wordt voor je afweersysteem enzo, maar dat is nou ook weer niet de bedoeling. Bij 16% zou het wasbord (ben met 4 blokjes tevreden) in ieder geval wel goed zichtbaar moeten zijn.

Die groef heb ik :) nog niet heel mooi zichtbaar, maar hij is er wel. Terug naar de goede oude tijd dus.
[/quote][/quote]

Tot mijn eigen verbazing lukte het vandaag om 4 voorzichtige 'triceps dips' te doen met mijn volledige gewicht. *Trots*

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2011 22:08

Mortlach schreef:
Petra777 schreef:Dan sta je geloof ik qua vetpercentage nog net gezond voor mannen? Het is wel een goede manier om je avond door te brengen. En een mooi doel erbij: contact met de locals.

Nou, volgens mij kan je een heel stuk verder naar beneden voordat het ongezond wordt voor je afweersysteem enzo, maar dat is nou ook weer niet de bedoeling. Bij 16% zou het wasbord (ben met 4 blokjes tevreden) in ieder geval wel goed zichtbaar moeten zijn.

Tot mijn eigen verbazing lukte het vandaag om 4 voorzichtige 'triceps dips' te doen met mijn volledige gewicht. *Trots*

ik dacht dat tussen de 15 en 25 procent gezond was, maar dat heb ik ook maar gehoord.
Ik geloof dat licht zijn toch zijn voordelen heeft: die triceps dips zijn best te doen. Met BodyPump doen we er iets van 30 geloof. (zo voelt het iig). Goed bezig.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 22:14

Petra777 schreef:ik dacht dat tussen de 15 en 25 procent gezond was, maar dat heb ik ook maar gehoord.

Dan zit je met 25% wel flink in het overgewichtgebied. Ik kan het weten, want ik kom er net vandaan.

Ik geloof dat licht zijn toch zijn voordelen heeft: die triceps dips zijn best te doen. Met BodyPump doen we er iets van 30 geloof. (zo voelt het iig). Goed bezig.

Uh, ja op een bankje met je benen op de grond, dat lukt mij ook wel 15 keer.

Afbeelding

ik bedoelde dit:

Afbeelding

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 09 mar 2011 22:20

goewd. Ja, ik vreesde al enigszins voor je armspieren, maar dit is toch wel een heel ander verhaal.
Respect.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2011 22:55

Ik stond er zelf ook wel van te kijken hoor :-)

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 09 mar 2011 23:31

Vetgehalte verschilt heel erg tussen vrouwen en mannen.
Ik dacht dat man tussen de 10-20 % mogen zitten en vrouwen 20-30% om gezond te zijn.

Vanavond wezen klimmen in een klimhal. Na 2 uurtjes hangen aan je armen zat er geen spatje energie meer in :-oo
Misschien toch maar meer gaan trainen :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2011 11:09

Jozo schreef:Vanavond wezen klimmen in een klimhal. Na 2 uurtjes hangen aan je armen zat er geen spatje energie meer in :-oo
Misschien toch maar meer gaan trainen :D

Dat kan ik me voorstellen. Jezelf optrekken aan je armen is iets wat ik toch ook nog heel veel zal moeten oefenen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 mar 2011 13:14

Ik doe sinds een tijdje aan hardlopen, start to run, onder begeleiding opbouwen. Vind het zwaar! Eigenlijk vind ik het ook nog niet echt leuk, misschien komt het nog?
ja, dat is mijn mening dan he.....

*Annette*
Majoor
Majoor

Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Berichtdoor *Annette* » 11 mar 2011 15:13

*Annet* schreef:Ik doe sinds een tijdje aan hardlopen, start to run, onder begeleiding opbouwen. Vind het zwaar! Eigenlijk vind ik het ook nog niet echt leuk, misschien komt het nog?

Ik fitness inmiddels al een poosje, leuk vind ik het nog steeds niet. Al is het wel zo dat wanneer ik er eenmaal ben en bezig ben dat het dan ook goed is. Ik kan m'n gedachten er goed loslaten en kom ik met rust in m'n hoofd vaak thuis.

Daarbij 'moet' ik veel bewegen vanwege lichamelijke klachten en dat geeft me wel een stok achter de deur dat ik ook gaan moet, enja waarvoor heb ik anders een abonnement? Aan de ene kant wil ik nog wel een keertje vaker, maar ik heb er gewoon geen tijd (en energie) voor...

Nog steeds vind ik het zwaar, al kom ik er niet meer zo ontzettend moe vandaan als aan het begin. De fitnessinstructeur zegt me dan wel eens; houd je doelen voor ogen, dan weet je ook waar je het voor doet! Doorzetten is de enigste manier om ze te kunnen behalen!

Succes Annet :D! Hou vol!
Wat de toekomst brengen moge........

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2011 15:17

Volhouden, inderdaad, en hopelijk kom je snel op dat punt dat je baalt wanneer je NIET kan gaan. Maar ik heb ook wel eens dagen dat ik denk: buh, vandaag even niet hoor.

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 11 mar 2011 15:46

Sinds september vorig jaar doe ik aan volleybal. Dat had ik eerder ook al een paar jaar gedaan, maar ik ben toen gestopt, omdat het altijd behoorlijk laat op de avond was. En als ik dan na het sporten meteen naar bed gaat met alle spanning nog in m'n lijf, dan kan ik de slaap niet zo goed vatten.

Intussen was ik ook verhuisd en in 2008 door twee kennissen gevraagd of ik bij hen recreatief wilde komen volleyballen. Daar had ik op dat moment niet zo'n behoefte aan en bovendien speelden zijn ook vrij laat op de avond. Vorig jaar kwam de vraag ineens opnieuw. Toen had ik er ineens een stuk meer zin in om het weer op te pakken en het leek me ook een erg leuke groep mensen. Maar ja, het was nog steeds laat op de avond, dus toch maar nee gezegd.

Na de eerste training belden ze me op: er waren nu meer mensen die het eigenlijk wat aan de late kant vonden, dus ze gingen het vervroegen naar 8 uur. Of ik dan wel mee wilde doen? Nou, toen de laatste drempel weg was genomen, kon ik natuurlijk geen nee meer zeggen.

Heb er na een half jaar geen spijt van! Het is erg gezellig en het niveau is al behoorlijk omhoog gegaan...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 11 mar 2011 16:13

Ik doe aan hardlopen 1x per week n half uurtje
En ik doe aan basketbal 1x per week met een groep uit de kerk
En binnenkort hopelijk weer dansen.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 12 mar 2011 11:29

Ik ben begonnen met wandelen, en heb me ingeschreven voor de Nijmeegse 4Daagse :D

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”