Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor AikonGirl » 07 mar 2011 19:42

Gefeliciteerd, TK! :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mar 2011 19:53

@TK en vrouw: van harte & Gods zegen samen!

Denk dat wij wel voor easebase/easyfix gaan. Op marktplaats zijn ze niet enorm duur, en als we 't niet wat vinden, gaat 'ie gewoon marktplaats weer op. :mrgreen:
Binnenkort maar even goed bekijken allemaal!

@MissF ik heb ook zo'n last als ik opsta... als ik een uurtje heb gezeten en ik sta op voel ik me net een oude vrouw :) Kan bijna niet opstaan, erg pijn in m'n bovenbeen, maar als ik eenmaal in beweging ben gaat het wel weer... alleen heb ik er 's nachts ook last van. Ik sport nog wel bij de fysio, heb juist het idee dat me dat wel helpt! Zal het vrijdag nog 's aankaarten van m'n been ook, kijken of de fysio nog tips heeft...

Onverwacht is hier vandaag het bedje (naja, dat moet het worden :mrgreen: ) binnengekomen. Manlief is nu aan het puzzelen. Ik verwacht later deze week foto's te hebben. ;-)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 mar 2011 20:23

Jannoek schreef:@TK en vrouw: van harte & Gods zegen samen!

Denk dat wij wel voor easebase/easyfix gaan. Op marktplaats zijn ze niet enorm duur, en als we 't niet wat vinden, gaat 'ie gewoon marktplaats weer op. :mrgreen:
Binnenkort maar even goed bekijken allemaal!

@MissF ik heb ook zo'n last als ik opsta... als ik een uurtje heb gezeten en ik sta op voel ik me net een oude vrouw :) Kan bijna niet opstaan, erg pijn in m'n bovenbeen, maar als ik eenmaal in beweging ben gaat het wel weer... alleen heb ik er 's nachts ook last van. Ik sport nog wel bij de fysio, heb juist het idee dat me dat wel helpt! Zal het vrijdag nog 's aankaarten van m'n been ook, kijken of de fysio nog tips heeft...

Onverwacht is hier vandaag het bedje (naja, dat moet het worden :mrgreen: ) binnengekomen. Manlief is nu aan het puzzelen. Ik verwacht later deze week foto's te hebben. ;-)

Jannoek,

Ik zou er toch nog even over nadenken! Ik vind ze tweedehands best nog wel prijzig! En er is nu een nieuwe generatie Maxi-Cosi's (Pebble) en daar past de Easy Base/Fix niet onder. Een base/fix is enkel voor het gemak, je klikt de maxi-cosi er op en als het groene tekentje zichtbaar is, staat ie goed. Een maxi-cosi met gordel is net zo veilig. En als je een groot kindje krijgt, die binnen 7 maanden aan een grotere stoel toe is, heb je er niet zo lang plezier van.

Uiteraard is het jullie keuze, ik zou hem nooit weer kopen tenzij de vervolgstoelen er ook op kunnen.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 mar 2011 20:38

Dat was ook de reden dat wij het niet gedaan hebben, niet alle MC's passen erop, de autostoeltjes later laat je vaak toch zitten in de auto, dus dan is het alleen nu voor de maxicosi en dan ist maar de vraag hoelang je die gebruikt.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

elsb

Berichtdoor elsb » 07 mar 2011 20:46

Hier even een berichtje van mij. Er werd naar me gevraagd zag ik.
Ik ben niet zo trouw in reageren, maar lees wel regelmatig mee.
Hier is alles nog rustig. Ben nu 39 weken en 1 dag. As zondag uitgerekend.
De zwangerschap verloopt tot nu toe prima, heb gelukkig geen klachten buiten de normale dingetjes om zoals slecht slapen, vocht vasthouden etc. Wel heb ik bij iedere controle tot nu toe een groeiecho gehad, omdat Matthias destijds bij de geboorte veel te klein was (1840gr) Dit kindje heeft zover ze kunnen zien, geen groeiachterstand gelukkig en ze verwachten een gemiddeld gewicht.
Van mij mag het nu wel komen hoor, hoe eerder hoe beter. Ik zie wel wat tegen de bevalling op. Matthias is destijds met een geplande keizersnee geboren, ik heb toen helemaal geen weeen oid gehad, dus wat dat betreft is het allemaal nieuw voor me. Afwachten maar.
Ik laat het jullie weten als de baby er is, dat beloof ik.
We weten niet wat het wordt, dus ook dat is een verrassing.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mar 2011 20:59

@Bumba, bedankt! Toch nog maar even oefenen met gordel & nadenken wat we willen.. ;-)

@ElsB succes met de laatste loodjes en sterkte alvast!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mar 2011 21:18

Elsb en Mopje sterkte met de laatste loodjes.

The Keimpe, gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Jonathan. Mooie naam. Een heel kwartet nu.
Ook wij hebben eerst 4 zonen. (al reacties gehad van weer een zoon?)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2011 21:22

Superleuk toch, al die zonen? Ik dacht altijd dat ik graag alleen maar meisjes wilde, maar nu we een zoon hebben vind ik dat toch zo gaaf! En zonen schijnen liever te zijn voor hun moeder, dus doe mij dan maar een heel stel zonen :mrgreen: (bij wijze van dan he, een dochter lijkt me ook erg leuk, qua strikjes en kantjes en jurkjes enzo)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 mar 2011 21:26

Is ook heel leuk, heb ook altijd geroepen dat wij geen meisje kregen. Ben volgens sommigen ook echt een jongensmama. Maar ook al zijn jongens nog zo leuk een rol behang is echt wel eens nodig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2011 22:17

@liefie, ja zeker spannend morgen de echo. Die misselijkheid is redelijk te doen (gebruik alleen 1 tabletje voor de nacht, had het vorige week 1 keer vergeten en ik was twee dagen beroerd en misselijk).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mar 2011 07:42

Succes vandaag Evelien! Hoop dat alles goed is en jullie ervan kunnen genieten!

Bij ons staat het bedje. Ik heb het voor de gein even opgemaakt met ongewassen spullen :mrgreen: Ben blij met hoe het is geworden!
Nu alleen nog even denken over het afmaken van alles, hoe we dat gaan doen.
Wil eigenlijk nog een plank om spulletjes op te zetten en om dingen aan te hangen, maar vind het een beetje eng om een plank boven het bedje te hangen (of zou dat geen probleem zijn...?)
Aan de andere kant aan de muur is niet zo handig met het oog op het lopen/staan in het kamertje, of we moeten de plank heel hoog hangen. Nog even denken dus :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 mar 2011 09:03

Ik zou niet snel een plank boven het bed hangen. Mijn ervaring is dat ze er wel aan proberen te hangen. Mijn kinderen doen dat niet heel snel, maar je hebt echte klauteraars.

@ evelien, succes met de echo, hopelijk is alles goed.

Jongens of meiden maakt mij niets uit. Ik vind het beiden super en ben nu ook wel blij dat ik ze beiden heb. Bij een volgende zou ik echt geen voorkeur hebben ( en ik vind het eigenlijk een beetje onbeleefd om daar opmerkingen over te maken. Je mag alleen blij zijn dat alles goed gegaan is)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2011 10:46

Een plank erboven zou ik ook niet zo snel doen, als hij of zij dan kan staan gaan ze eraan hangen of alles eraf trekken. Nu is dat natuurlijk niet een ramp, maar of je dan zelf nog lekker slaapt vraag ik me af :D Wij hadden wel een plank boven de commode, maar dat hebben we in dit huis al niet meer gedaan, omdat Jurian nu altijd staat als ik hem aankleed, en dan zou zo'n plank in de weg hangen. Ach, voor een kleintje heb je ook nog niet zoveel ruimte nodig denk ik. Als je een kast hebt is het toch prima?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 mar 2011 10:50

Mijn opa zei altijd 'wij hebben 3 jongens, als het goed is komen de meiden vanzelf'
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 mar 2011 12:19

@Jannoek gaaf dat je bedje bezorgd is!

@Evelien Suc6 bij de echo vandaag!

@Elsb sterkte met de laatste loodjes! En super leuk dat je het laat weten als jullie kindje geboren is.
Hoe is het met je zoontje?

Ons maakt het ook niet uit of we een jongen of meisje krijgen. Als we een meisje krijgen zal het voor ons wel even gek zijn omdat we het altijd over een hij hebben :lol:

Gisteren vroeg mijn zwager of hij donderdag al de houten koof kan plaatsen in de babykamer :shock: :D Het zou eigenlijk pas over 2 weken klaar zijn maar hij had tijd over om het nu al te doen. Van de week halen we gelijk het laminaat op en gaat mijn man dat leggen. Maandag kan ik bellen om een afspraak te maken voor de babykamer,box en kinderwagen kan nu echt niet meer wachten :oops:

Vannacht kreeg ik een harde buik en ik schrok er eigenlijk van dat mijn baarmoeder zo hoog zit :shock: Hij zit ongeveer ten hoogte waar mijn ribben samen komen echt veel ruimte om omhoog te groeien heeft hij niet meer.

Terug naar “Archief”