Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 03 mar 2011 13:06

ik draag in de winter graag coltruitjes en sjaals bij mijn kleding. alleen als ik zwanger ben kan ik er op één of andere manier helemaal niet tegen, dan voelt het zo benauwd en word ik er nog misselijker van.. dus ik heb ze nu maar vast uitgewassen en opgeruimd..
maar normaal gesproken vind ik het juist heerlijk om iets om m'n hals te dragen

zo pannenkoek, je bent goed bezig met je breierij..

ben begonnnen aan m'n taartrondjeskrans maar heb ze geloof ik iets te dicht op elkaar gedaan, wordt nog niet helemaal zoals ik had gedacht.. misschien nog maar even uithalen. maar gister kwam mijn buurvrouw een mooi boek brengen dus eerst lekker lezen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 mar 2011 13:08

Dank je, pannekoek! Ik heb er gewoon zin in om aan te beginnen. Even wat anders. Meestal naai of haak ik.
Zo, 29, da's wel veel. Maar ik kan me voorstellen dat het wel voldoening geeft.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 mar 2011 22:39

joehoe ik heb ook mijn sjaal af!!! vind het echt kanp van mezelf, ben wel 10 keer aan een sjaal begonnen maar nog nooit afgemaakt! ik heb een kleine voor Hannah gemaakt, in 1 avondje :D
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 04 mar 2011 09:10

Ik brei de ondas sjalen ook fanatiek!
Ik doe altijd 3,5 cm en varieer tussen de 6 en de 9 naalden.
Het is leuk om te doen, het lukt goed onder het kletsen, en het is leuk om om te hebben of als cadeautje!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 mar 2011 10:01

Funlover schreef:Ik brei de ondas sjalen ook fanatiek!
Ik doe altijd 3,5 cm en varieer tussen de 6 en de 9 naalden.
Het is leuk om te doen, het lukt goed onder het kletsen, en het is leuk om om te hebben of als cadeautje!

tussen de 6 en 9 steken bedoel je ws. Anders wordt ie wel erg kort.
Het lukt ook onder het 'zing kring' kijken. Alleen dan doe ik de Triana. Die is makkelijker 'blind' te breien.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2011 14:36

Hierbij een fotootje van mijn laatste maaksel, een voedingskussen met hoes. Ik had een mooi patroon via internet op de kop getikt, en toen was het eigenlijk zo klaar. Ik had een rits gekocht voor de hoes, maar bij de beschrijving stond dat het makkelijker met zeilringen kan en dan lint erdoor. Die ringen heb ik nog niet, maar daar komen er dus 3 van aan de bovenkant.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Alleen het vullen was een rotklus, en zo zag mijn keukenvloertje eruit na het vullen :mrgreen:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 04 mar 2011 15:43

Mooi geworden MissF :)!

Ga toch maar zo brutaal wezen om m'n vraag hier te posten. Is er een rw'er die een zwarte rok voor mij wil naaien?

Ben namelijk op zoek naar een zwarte rok voor het koor, ik wil graag een wat aparte rok met bijv. een draai erin.
Alleen ik heb gewoon geen zin om €60 voor zo'n rok te betalen in de winkel, aangezien ik de rok niet heel vaak zal
dragen en wel graag een nette rok wil hebben voor het koor. M'n huidige rok is niet zo mooi meer en ik wil dus wat
nieuws. Maja wel betaal graag... dus vandaar ik m'n vraag maar hier leg bij de creatieve rw'ers.

Als je er bereidt voor bent pb me dan :-oo!
Wat de toekomst brengen moge........

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 mar 2011 16:02

*Annette* schreef:Mooi geworden MissF :)!

Ga toch maar zo brutaal wezen om m'n vraag hier te posten. Is er een rw'er die een zwarte rok voor mij wil naaien?

Ben namelijk op zoek naar een zwarte rok voor het koor, ik wil graag een wat aparte rok met bijv. een draai erin.
Alleen ik heb gewoon geen zin om €60 voor zo'n rok te betalen in de winkel, aangezien ik de rok niet heel vaak zal
dragen en wel graag een nette rok wil hebben voor het koor. M'n huidige rok is niet zo mooi meer en ik wil dus wat
nieuws. Maja wel betaal graag... dus vandaar ik m'n vraag maar hier leg bij de creatieve rw'ers.

Ik wil wel een zwarte sjaal voor je breien :lol:
Maar naaien......... nee, das niet aan mij besteed
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2011 16:16

ik doe momenteel niets met patchwork oid. M'n eerste creatie met al die leuke vierkante vakjes heb ik weggegooid :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: was m ineens zo zat! Later bedacht ik me dat ik er een tas van kon maken, zo groot wassie !!! Nou ja, ik heb nog wat lapjes over...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 mar 2011 22:09

*Annette* schreef:Mooi geworden MissF :)!

Ik wil best voor je naaien maar volgens mij woon je wel wat ver weg. is wat onhandig met passen enzo. Pb me anders maar.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2011 09:12

Woeiiiiiii! Ik heb gewoon deze gekregen van mijn man en zoon! Ik voel me helemaal in de wolken! Joehoeeeee!

http://www.lewenstein.nl/paspop/lady-lewenstein

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 06 mar 2011 13:52

wouw!! maak jij zo veel kleding?
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2011 17:36

Ja en nee. Ik ben wel veel bezig, maar dat zijn dan vaak creaties waar ik lang mee bezig ben. Het is echt mijn hobby om hele mooie dingen te maken. Maar ik wil heel graag patronen kunnen aanpassen, maar ik ben geen goede 3D-denker. En die paspop kan ik helemaal op mijn maten maken of op de maten van degene voor wie ik iets maak en dan kan ik gewoon zien waar en hoe ik iets moet aanpassen. En ik kan nog beter een begin maken met het langzaamaan zelf ontwerpen van mooie jurkjes :mrgreen:

En sinds mijn man de hele zolder voor mij heeft verbouwd, heb ik echt een walhalla daarboven. 2 kamers helemaal voor mezelf, een grote studeerkamer met mooie boekenkasten, mooi groot bureau enzo, dus daar kan ik zitten werken, studeren, talen leren, wegdromen, etc. En een ruime kamer met een grote naaitafel 'om de hoek' zeg maar, mooie kastjes voor mijn stoffen, etc. Dus helemaal geweldig. De derde kamer op zolder wordt mijn kledingkastkamer, een soort inloopkast maar dan met een kast erin... ovede indeling ben ik nog aan het nadenken 8)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mar 2011 17:40

Wow dat klinkt wel heel erg gaaf zeg. En een mooie paspop. :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 mar 2011 17:42

woon je in een kasteel ofzo? Zoveel kamers op zolder.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Relaties”