Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2011 11:29

@NdW @ Evelien, volgens mij is de onderdruk best hoog, toch? Begreep van mijn verloskundige dat je daar eigenlijk vrij weinig aan kan doen, behalve een beetje rustig aan doen ;-) Succes!

En wat het groeien van je buik betreft NdW; bij mij was dat ook al heel snel, maar ik heb het idee dat het nu in verhouding veel minder hard gaat, al krijg ik nog steeds vragen of het er wel één is. Maar die mensen vergeten misschien dat ik van 't weekend al 30 weken ben... ;-) (oef, de tijd vlíegt!)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 mar 2011 13:46

De onderdruk is idd te hoog, hier was het met 90 onderdruk extra controle en evt. ziekenhuis opname, omdat je "verplicht"
bent rustig aan te doen en dat thuis vaak niet lukt, maar weet niet in welk stadium je dan van je zwangerschap moet zijn na 30 wkn sowieso. En hoe je bloeddruk is als je niet zwanger bent?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 mar 2011 14:21

mijn onderdruk is standaard 85, het is ook wel je uitgangswaarde. Als je een hele lage bloeddruk hebt is 75 hoog, maar bij mij is 90 niet hoog.

rustig aandoen werkte hier ook niet.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 mar 2011 15:05

Ook hier ervaring met een (veel te) hoge bloeddruk. Ik dronk regelmatig een mok zoethoutthee, dat is dus echt heel erg slecht voor je bloeddruk (als je aanleg hebt voor hoge bloeddruk). Ook zoute drop etc. kun je beter laten staan. Bij mij steeg de bloeddruk als ik me te druk maakte, dus ik deed wel wat rustiger aan. Desondanks kwam ik toch bij de eerste in het ziekenhuis terecht met een onderdruk van 115. Bij de jongens erna werd hij max. 100 (zonder ziekenhuisopname), bij de dames gelukkig wel lager. Normaal ligt mijn bloeddruk rond 120/80. Houd het in ieder geval goed in de gaten, zeker in combinatie met eiwit in de urine en vocht vasthouden!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 05 mar 2011 15:40

Ik heb geen idee wat ik normaal altijd voor bloeddruk had. Ik denk eigenlijk dat het hetzelfde is als bij jou PM.
De verloskundige maakte zich nog niet heel druk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2011 15:58

@NDW Gaaf he als je buik zo aan het groeien is geniet ervan! Voel je je goed?

Mijn bloeddruk is eigenlijk altijd 110/85 of 105/80 volgens de VK super netjes. Ook bij de bloedbank had ik altijd deze waarde en was ook altijd goed.
Mijn vk controleerd elke keer mijn urine op glucose en eiwit zo kunnen ze goed bijhouden of het altijd goed is of niet.

Vandaag alweer 28 weken gaat zo vlug! nog 7 weekjes werken en dan heerlijk 17 weken vrij en misschien wel 20 als ik nog 3 weken vakantie er achter aan plak :mrgreen:
Mijn buik is nu stevig aan het groeien krijg steeds meer opmerkingen erover echt wel grappig.
Las is erg druk is veel aan het draaien en als hij ergens op mijn buik iets voelt geeft hij er een schop tegen :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mar 2011 16:04

Las? Is dat een naam? Is dat een koosnaampje? Zit er een verhaal achter?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2011 16:07

Dan moet er weer een buikfoto komen Liefie :mrgreen:
En bloeddruk, ik zit normaal gesproken, niet zwanger, op een onderdruk van 90 a 95, maar nu op 60 of 70. Supernetjes dus. Maar mijn oma en moeder hebben sowieso een (erg) hoge bloeddruk, dus heel af en toe meet ik het eens op mijn werk om het een beetje in de gaten te houden. Maar nu voel ik me sneller te flauw van te laag :)

Ik ben aan het behangen op de babykamer, en het blijkt heerlijk behang te zijn, alleen de muur insmeren en plakken. Zo gepiept. NU was mijn lijm op en moet ik even wachten tot de nieuwe klaar is :D Ik zal een fotootje maken als het klaar is. mijn moeder moest lachen toen ze het behang zag. Dat was vroeger het bouwbehang dat ze in nieuwbouwhuizen op alle muren deden, waar je dan overheen kon behangen. en nu vind ik het heel leuk voor gewoon op de muur :D

Ben later terug :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2011 16:18

Galateia schreef:Las? Is dat een naam? Is dat een koosnaampje? Zit er een verhaal achter?

Mijn man las op internet in de 5de of 6de week of zo van de zwangerschap dat het kindje zo groot is als een rijstkorrel. Toen we naar mijn man zijn zusje en haar man gingen (zijn ook hele goede vrienden van ons) vroeg mijn man om een rijstkorrel en gaf die aan zijn zusje en toen zei hij je neefje/nichtje is nu ongeveer zo groot :mrgreen:
Sindsdien noemde we hem wel korreltje tot mijn man een boekje ging lezen en daar noemden ze hun kindje Lassie en toen zei ik een keertje tegen mijn man Las en dat is sinds die tijd zo gebleven :lol:

@MissF Dat kan ook vervelend zijn een te lage bloeddruk. Ben benieuwd naar je behang!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 mar 2011 16:19

NdW schreef:Heeft iemand nog een tip om mijn bloeddruk omlaag te werken? Hij is nl. nu al 85/120.

Zo extreem is dat niet maar iig geen zoethout(thee) en ook geen zoete drop. Zoute drop weten de meesten wel maar zoete drop is bijna net zo slecht omdat het beetje zout het probleem niet is maar de zoethoutwortelextract wat in drop zit. Ook uitkijken met pakjes saus enzo ivm hoog zoutgehalte.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2011 16:32

ik ben ook benieuwd naar een foto liefie ;-)

Heb gister even een fotootje (met m'n telefoon) gemaakt van de 'extraatjes' uit het kraampakket:

Afbeelding

Iemand overigens een tip waar je een leuke lamp kan kopen voor een baby kamer? Of tip hoe je zo iets makkelijk :) zelf kan maken?!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2011 17:22

Heb ook nog maar even snel een fotootje van m'n buik gemaakt met m'n telefoon. Let niet op de belabberde kwaliteit :mrgreen:

Afbeelding

Nu ik de foto heb gemaakt realiseer ik me dat m'n buik toch behoorlijk gegroeid is vergeleken met de foto van vier weken geleden. :-oo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mar 2011 17:30

Mooi hoor Jannoek!
En een lamp, tja, in Jurians babykamer hadden we gewoon een plafonniere, omdat die aan een stukje verlaagd plafond moest, en de lamp anders te laag kwam. Nu zit er in deze kamer nog even een plafonniere, maar hier komt de bruine kroonluchter die in ons oude huis hing. Echte kinderkamerlampen zie ik wel eens bij Karwei en Praxis enzo. Het is net wat je wilt. Voor Jurians kamer hebben we een lamp bij Leen Bakker gekocht, met dezelfde dieren die op zijn gordijn staan. Daar kun je ook eens kijken.

ik heb net de muur dus behangen, en had nog een halve rol over. Dat heb ik maar op het schildersdoek gedaan dat er nog lag van Jurians kamer. Ik weet neit of ik het ga gebruiken, maar dan is het er maar vast voor als ik me dat wel bedenk :D

Hierbij dan de babykamer tot zover. Nog zonder gordijnen, zonder linten door het bedje, zonder kroonluchter, zonder vlaggetjeslijn enzo :) Maar dat komt allemaal nog een keer, ik heb nog zoveel tijd over nu voor het kindje uberhaupt thuis geboren mag worden.

hierbij dus als je binnenkomt:

Afbeelding

En de commode:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MissF op 05 mar 2011 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 mar 2011 17:33

Leuk, MissF!
Ik heb niet per se voorkeur voor een soort lamp, maar wil graag iets wit/zilver, en dat is blijkbaar best lastig.
Tenzij je er > 75,- voor wil betalen en dat wil ik niet :-oo

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 mar 2011 18:39

Jannoek schreef:Leuk, MissF!
Ik heb niet per se voorkeur voor een soort lamp, maar wil graag iets wit/zilver, en dat is blijkbaar best lastig.
Tenzij je er > 75,- voor wil betalen en dat wil ik niet :-oo

wat wil je voor soort?kijk eens bij de xenos, daar heb je leuke lampen voor een klein prijsje.
of anders zelf creatief zijn met een spuitbus

Terug naar “Archief”