Horeb schreef:schelpje3 schreef:Maar kunnen we ermee instemmen als God ons voor eeuwig verdoemt of zijn we daar te goed voor ?
Dat is mijn vraag. Nogmaals, niet speciaal aan jou, maar wederom in het algemeen.
Ik loop hier ook best in vast soms hoor.
Als God mij aan mezelf ontdekt ga ik met Asaf inleven, dat ik een groot beest voor God ben. Ik heb ,als ik me niet vergis ,daar wat van beleeft in mijn leven, en er gaat geen dag voorbij of ik zie mezelf als een onwaardige voor God. er was een tijd in mijn leven dat het totaal is vastgelopen. dat ik geen uitweg meer zag om zalig te kunnen worden. Jezus was bedekt, hoe vaak Hij ook gepredikt werd.
Ik ben toen wel met God eens geweest dat het rechtvaardig zou zijn als Hij mij voor altijd voorbij zou gaan. Niet dat je dan de Hel begeerd.....o nee zeker niet......maar wel dat ik de Hel waardig was in eigen oog.
dan ga je zingen....
Ik schatte mij geheel verloren
Ik wou van geen ontferming horen
enz
Al zijn we de hel waardig in eigen ogen...en we kunnen er mee instemmen als God ons voor
eeuwig zal verdoemen......toch doet dat niets maar dan ook niets af van de liefde van God
voor ons mensenkinderen.
Ef.3: 17-19
opdat Christus door het geloof in uw harten woning make. Geworteld en gegrond in de liefde,
zult gij dan samen met alle heiligen in staat zijn te vatten, hoe groot de breedte en lengte
en hoogte en diepte is, en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat,
opdat gij VERVULD wordt tot alle volheid Gods.
20 Hem nu, die blijkens de kracht welke IN ons werkt bij machte is oneindig veel meer te
doen dan wij bidden of beseffen.