Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 04 mar 2011 15:13

wauw, mooi missf! :)
@em 't lijkt mij ook heel vies, maar ja.. Overleef het vást wel ;-)

Wat kraamzorg betreft, ik ben heel uitgebreid verzekerd, dus hoef ook geen eigen bijdrage te betalen, ook niet voor poliklinische bevalling. Betaal nu een tientje meer per maand qua verzekering maar dat haal ik er dit jaar met alle gemak uit :)

Vandaag het kraampakket gekregen, zat echt veel in! Naast nuttige ook leuke dingen. Een bewaarbox, slaapzak, knuffel, en 6 verzorgingsproducten (haarlotion, douchegel etc.) van natalis.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 mar 2011 15:16

MissF, mag er zijn hoor die buik van jou, idd mooi rond.
Tegen maagzuur gebruik ik rennie's en ik 'zweer' erbij, superideaal.

Zo af en toe als ik dochterlief til krijg ik een enorme rotschop. Ik vraag me af of het wel een schop is of dat het m'n banden zijn. Bij de 20 weken echo kreeg ik doordat ze met dat apparaatje duwde ook 3 keer zo'n 'schop', zij zei: 'oh sorry! dat zijn je banden waar ik te hard overheen duw' maar ik heb het dus ook als ik weleens til. Het is echt een rotsteek en staat nogal raar als ik met iemand in gesprek ben want trek toch wel een raar hoofd geloof ik. Dit herken ik niet van de eerste, zal wel komen dat het de tweede keer is dat ze uitrekken... iemand die het herkent?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2011 15:20

@Jannoek, voor een medische poliklinische bevalling of ook niet medisch? Dat zit er bij mij wel in, je hebt daarvoor ook je eigen risico.

Net even het kraamburo gebeld (en uiteraard aangemeld) en we moeten iets meer betalen qua eigen bijdrage. Maar dat overleven we ook wel (ik ga daarvoor niet een ander kraamzorg voor vragen) :wink: .

Net de Oma van m'n man gebeld en die was zoo blij voor ons (ze wist dat we heel graag zwanger wilden worden) en ze zei: ik heb heel veel voor jullie gebeden. :oops: Tsja dan krijgen ik toch wel tranen in m'n ogen.

In mei hebben we een bruiloft en in juni ook dus dat wordt toch wel ff zoeken naar leuke kleding. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2011 15:22

@MissF, wohw mooi buikje. Mei ben jij toch uitgerekend?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 mar 2011 15:29

Ahw wat een lieve reactie van oma, Evelien!

Ik heb geloof ik nog een kraampakket bijna compleet liggen zoveel heb ik er niet uit gebruikt en met
Dtje ben ik toen in het ziekenhuis bevallen.

Mooie buik MissF beseft Jurian het al beter?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 mar 2011 15:30

Owja Evelien, Juul en Juultje in B`veld is leuk!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2011 16:13

Dank je wel :D
Ik ben 24 juni uitgerekend. Staat volgens mij nog niet op pagina 1, maar mag er best bij hoor :) Als het net z'n keurig kindje is als Jurian komt het op die dag, maar daar geloof ik niet helemaal in ;)

En liefje, Jurian heeft het wel over de baby, en weet ook van alles aan te wijzen wat voor de baby is, rompertjes die op onze slaapkamer liggen, het wiegje, de commode. Ik heb vandaag het boekje 'Bobbi wordt grote broer' gekocht. De Bobbi boekjes vindt hij sowieso super, en toen ik deze dag moest ik die kopen natuurlijk :D maar of het echt besef is weet ik niet zo. Ik vermoed dat hij het best lastig gaat vinden.

Evelien, wat lief van je oma!

Mijn collega die zwanger is is per direct met verlof thuis. Is net 12 weken zwanger :( Zo sneu, heeft een bloeding gehad, heel misselijk enzo. Echt leuk is dat zwanger zijn voor haar dus nog niet. Dan besef ik wel weer hoe makkelijk ik het eigenlijk heb.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 mar 2011 21:06

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Veel sterkte :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 mar 2011 21:39

@ Liefje (en anderen)
niet gebruikte, of nog erg complete kraampakketten kun je brengen/laten ophalen door een stichting die de kraampakketten naar landen brengt die het hard nodig hebben. Je gebruikt het zelf nooit meer maar een ander is er erg blij mee.
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 mar 2011 07:51

@MissF mooie foto! Ben je nog steeds misselijk?

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 05 mar 2011 10:11

Evelien schreef:Haha... ik wil hier gewoon mee praten :mrgreen:
Maar bedankt voor de felicitatie's.

Ik vergeet nooit het moment waarop ik de test gedaan heb. Zo'n verwarring, niet kunnen geloven. En nog steeds, maar elke keer wordt je er toch mee geconfronteerd dat je echt zwanger bent.

WOoooooooooooooooooo.... Ben ik een weekje niet op RW en lees ik dit... Ik moest mezelf eerst even van de grond op rapen... Evelien!!! Wat bijzonder.... Van harte gefeliciteerd... Daar word ik even stil van zeg! Ik ben echt blij voor je! En voor je man natuurlijk... Ik zou nog wel een heel verhaal willen typen, maar hou het maar gewoon bij: gefeliciteerd.... ;-) Hele dikke RW-knuffel!
Psalm 25:2 (ber.)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 05 mar 2011 10:44

Mooi buikje, MissF!
Mijn buik begint ook al behoorlijk te groeien, en dat met 14 weken. Ik ben benieuwd wat dat aan het einde moet worden. :wink:
Momenteel niet zo druk met de uk en alles er omheen. Het is erg druk op m'n werk, waardoor ik bijna geen tijd heb om te genieten.
Heeft iemand nog een tip om mijn bloeddruk omlaag te werken? Hij is nl. nu al 85/120.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2011 10:52

Dat is toch niet hoog?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mar 2011 10:56

Evelien, wat een geweldig nieuws! Ik wens je een goede zwangerschap toe. Wat spannend :-D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 mar 2011 11:27

Sterretje schreef:@ Liefje (en anderen)
niet gebruikte, of nog erg complete kraampakketten kun je brengen/laten ophalen door een stichting die de kraampakketten naar landen brengt die het hard nodig hebben. Je gebruikt het zelf nooit meer maar een ander is er erg blij mee.

:jaknikken:
Goed idee! Ik krijg hier ook vaak resten van kraampakketten en het is zo fijn!

Terug naar “Archief”