Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2011 18:11

Toeval of niet.... ik kreeg net een mailtje van m'n moeder (zonder dat ik het er met haar over gehad had) dat het allemaal via het bemiddelingsburo kan gaan waar zij werkt en dat er ook eventueel een invaller is. Gisteravond nog met m'n man over gehad maar dit is echt zoooo fijn een hele geruststelling. :oops: :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mar 2011 19:45

Fijn dat dat ook geregeld is Evelien!

Gelukkig geen blaasontsteking, zal wel gewoon ons ukkie zijn wat op m'n blaas trapt ;-)
Alles was goed bij de verloskundige! Moet vanaf nu om de twee weken. Had gedacht dat het nog wel één keer om de 3 weken zou zijn, maar niet dus ;-)

Vanaf nu wordt het in elk geval wekelijks er mee bezig zijn:
Volgende week bloedsuikertest uitgebreid, ipv gewoon bloed prikken, beleid is namelijk veranderd.
Dan die week weer vk, week daarna echo.

Bloeddruk was 120/65 en koppie ligt netjes beneden (maar ben er van overtuigd dat dat pas sinds vanmorgen weer is, want ik voelde een paar dagen bijna niets anders dan trappen op m'n blaas, en vanmorgen bewoog alles flink en daarna werd er weer enorm op los getrapt ;-)).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mar 2011 19:50

Trouwens, @liefie; denk dat jouw baarmoeder dan ook wel hoger zit dan normaal, want bij mij zeiden ze bij 26 weken nog geen trappen tegen m'n ribben konden zijn, maar achteraf zat mn baarmoeder al wel zo hoog.
Dacht dat de vk toen zei dat dat normaal gesproken vanaf ongeveer 30 weken zou kunnen... ;-)

Succes in elk geval!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mar 2011 21:27

@Evelien fijn dat het allemaal kan weer een zorg minder!

@Jannoek fijn dat alles goed was je krijgt het steeds drukker met al die VK bezoeken maar wel erg leuk vind ik. Kan ook dat je kindje met de handjes op je blaas duwt enz. Maar gelukkig is het geen blaasontsteking.
Ik moet over 2 weken weer krijg ik die injectie omdat ik o negatief heb en er moet ook bloedgeprikt worden. En over 2 weken krijg ik het bloedsuiker apparaat weer mee moet ik weer een dagcurve prikken.
het moet wel dat mijn baarmoeder groot voor het termijn is want soms schopt hij en dan zie je het heel hoog bij mijn ribben bewegen en voor de rest niet.
Loopt je baarmoeder nu nog zo voor of is het nu weer minder voor op groei?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mar 2011 21:43

Hier ligt het ook nog steeds voor op groei ja. Daarom nu met 32 weken echo. ben benieuwd!
Begreep vandaag dat je met 30 weken altijd moet bloedprikken, ook ivm hb. Ik ga maandag zo'n bloedsuikertest doen. Kost me wel een ochtendje, tja.

Die echo heb ik dan wel weer veel zin in :) En die extra vk bezoekjes vind ik ook prima! Toch fijn ook om bevestiging te krijgen dat alles goed gaat...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 mar 2011 21:54

HB doen ze hier geregeld door middel van een vingerprik dat is wel makkelijk. Ben benieuwd maandag moet je zeker van die suikerdrankjes drinken of niet?
Dan heb je over 2 weken al een echo? Wij moeten nog een kleine 5 a 6 weken wachten denk ik ze had het over 34 weken. Vind het wel erg leuk om de kleine weer eens te zien.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mar 2011 22:02

Maandag inderdaad suikerdrankjes drinken ja. Lijkt me wel irritant, want moet dan nuchter zijn en blijven.
Over 2,5 week inderdaad al echo. Ze had het hier in eerste instantie ook over 34 weken, maar nu toch over 32. Weet eigenlijk niet waarom, vergeten te vragen ;-) Ben ook heel benieuwd naar ukkie :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 mar 2011 22:22

Evelien schreef:Ja, wij zijn ook in blijde verwachting.

Mompel mompel...kan iemand nu eindelijk dat slotje van mijn mond afhalen :mrgreen: Ik dacht dat jij de sleutel had evelien :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 04 mar 2011 12:10

Evelien, gefeliciteerd! Ik moet ook eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen, is inderdaad wel normaal.

Jannoek, ik moet pas over drie weken weer, hier is het pas met 34 wk elke twee weken geloof ik.
Jij krijgt dus een groeiecho zo te lezen? Altijd leuk, nog eens extra spieken (hoewel hier bij de eerste ook een groeiecho gehad, was echt routine, kreeg niet echt de kans om een beetje te kijken).

Liefie, ik ben ook rhesus-negatief, heb net deze week de anti-D gehad. Mijn vk zegt dat het een vervelende prik is (maar zij kan goed prikken gelukkig).

Ik geloof dat beeb hier wisselend in stuit en dwars ligt ](*,) .
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 mar 2011 12:52

Jannoek schreef:Maandag inderdaad suikerdrankjes drinken ja. Lijkt me wel irritant, want moet dan nuchter zijn en blijven.
Over 2,5 week inderdaad al echo. Ze had het hier in eerste instantie ook over 34 weken, maar nu toch over 32. Weet eigenlijk niet waarom, vergeten te vragen ;-) Ben ook heel benieuwd naar ukkie :)

Lekker.... :-& , ik werd er nogal misselijk van, van die zoete rommel op je nuchtere maag, maar heb het gelukkig binnen weten te houden :), succes! Hopelijk is alles goed!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 mar 2011 12:54

ik heb nu een andere verzekering dan bij de eerste. toen kreeg ik geen kraampakket, nu wel. las in de folder dat we er zelfs als cadeautje een tummytub bij krijgen! :shock:
en bij de eerste moesten we een eigen bijdrage betalen voor de kraamzorg, maar in het pakket wat ik nu heb wordt die eigen bijdrage vergoed. dus ga er vanuit dat je dan zelf niets meer bij hoeft te betalen. hoorde van mijn tante de kraamverzorgster dat ik het getroffen heb met dat ik nu bij die andere verzekering zit, die schijnen veel uren te vergoeden ofzo? moet me er nog maar eens goed in gaan verdiepen...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 mar 2011 12:57

@ Evelien: je moeder bij M.B.? Voor verzekering: bel je verzekering, vraag of ze M.B. vergoeden. Dat weten ze precies (hoef je het zelf ook niet na te zoeken) ligt aan je verzekeringstype of ze alles vergoeden, of dat je een eigen bijdrage hebt. Of zelfs (bijna) alles moet betalen omdat ze geen contract hebben met b.v. M.B.
(Hier is iedereen heel positief over M.B. De meesten maken daar gebruik van!)
Ik zag je vader gisteren nog, maar toen ik hem wilde feliciteren was hij al weer weg :(
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2011 13:03

Ik betaal ook een kleine eigen bijdrage. Ik schrok pas wel even, toen ik mijn nieuwe verzekeringsnummer door wilde geven aan de kraamzorg, zag ik opeens dat deze verzekering maar een beperkt aantal kraamzorgcentra 'heeft' en als je er eentje kiest daarbuiten moet je meer eigen bijdrage betalen. Nu was er wel enorm veel keus hoor, maar ik heb RST allang vast staan. Maar gelukkig valt RST er ook onder :)

Mijn buik begint echt te groeien nu. Wel erg leuk dat ik gister en vandaag al 2 keer een complimentje kreeg, dat het zo'n mooie ronde buik is, en je verder helemaal niet ziet dat ik zwanger ben. Dat was bij Jurian wel anders, en al dat commentaar dat ik zo'n enorme buik had was ik zo zat. Was mijn eigen schuld hoor, maar toch niet zo leuk. Nu is het echt alleen mijn buik en dat vind ik toch wel mooi :D
Ik heb het wel vaak 't zuur. Bijna de hele dag door. niet heel erg, maar toch wel lastig soms.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2011 14:17

Sterretje schreef:@ Evelien: je moeder bij M.B.? Voor verzekering: bel je verzekering, vraag of ze M.B. vergoeden. Dat weten ze precies (hoef je het zelf ook niet na te zoeken) ligt aan je verzekeringstype of ze alles vergoeden, of dat je een eigen bijdrage hebt. Of zelfs (bijna) alles moet betalen omdat ze geen contract hebben met b.v. M.B.
(Hier is iedereen heel positief over M.B. De meesten maken daar gebruik van!)
Ik zag je vader gisteren nog, maar toen ik hem wilde feliciteren was hij al weer weg :(

Nou het ging er niet om over de verzekering maar meer voor een kraamburo hier in de buurt of die bijv. bij ziekte van m'n moeder paraat wilden staan. Maar dat is dus niet meer nodig want ze willen bij M.B. ook een invaller sturen. :wink:
Ja mijn moeder werkt via M.B.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 mar 2011 14:37

En maar weer eens het goede voorbeeld geven :mrgreen: mijn flink gegroeide buik met 24 weken
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”