Handen in de lucht en halleluja...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Handen in de lucht en halleluja...

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 11:21

schaapje schreef:Ef.5;19
en spreekt onder elkaar in psalmen, lofgezangen en geestelijke liederen,

en zingt en JUBELT de Here van harte.

SPREEKT onder elkaar in psalmen, wel lezen wat er staat schaapje. Vergelijk het eens met Kol 3,16:

'leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen'

En wat is de meest gehoorde klacht over evangelische gemeenten? Het gebrek aan diepgang!
Dus in zulke gemeenten wordt helemaal niet 'geleerd en vermaant' met psalmen en lofzangen, maar geschreeuwd en gedanst zonder dat het sticht en dat is zonde! Arm schaapje toch houd op met tellen en word wakker! ;)

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 02 mar 2011 11:24

mohamed schreef:
learsi schreef:Er zijn twee verschillende bronnen van emoties. De natuurlijke(onwedergeboren) mens.
En de geestelijke(wedergeboren) mens. Net als dat er natuurlijk geloof is (opgebracht door de natuurlijke mens) en er geestelijk geloof(opgebracht door de geestelijke mens) is. Zo zijn er ook natuurlijke en geestelijke emoties.

.........¨Het is duidelijk, dat wat de Heilige Geest in echte christenen bewerkt, verschilt van alles wat mensen door hun natuurlijke , menselijke vermogens kunnen bewerken. Echte geestelijke emoties komen voort uit een bovennatuurlijke werking. Hieruit volgt,dat christenen in hun geest een nieuwe innerlijke perceptie of waarneming hebben, die volkomen verschilt van alles wat zij voor hun bekering ook maar ervaren hebben. Het is b.w.v. spreken een nieuw, geestelijk zintuig voor geestelijke dingen¨..............

Dit citaat is uit het boekje......¨Geen geloof zonder gevoel¨.......van Jonathan Edwards.
ISBN 9023903749 uitg.1999 Uitgeverij Boekencentrum Zoetermeer.

h.g. Learsi

Er is geen wet die wat heeft tegen nederigheid, dat zou een ieder zich moeten realiseren voordat hij begint te roepen en te klappen.

Het kan samen gaan, Lukas 17 : 15 en 16. 15 En een van hen, ziende, dat hij genezen was, keerde wederom, met grote stemme God verheerlijkende.
16 En hij viel op het aangezicht voor Zijn voeten, Hem dankende; en dezelve was een Samaritaan;

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 mar 2011 11:30

mohamed schreef:Nee, het is een zeer redelijk argument, want alles wat Jezus deed en naliet kunnen en dienen we lering uit trekken en hij klapte niet in zijn handen en heeft niet één keer halleluja gezegd.
Het laatste is hoogstwaarschijnlijk niet het geval. In Matth. 26:30 en Mark. 14:26 lezen we het volgende: "En als zij de lofzang gezongen hadden, gingen zij uit naar de Olijfberg."
De lofzang, dat is volgens joods gebruik het Halleel: Psalm 113 t/m 118, dat bij alle grote joodse feesten wordt gezongen. In dit geval het Pascha. Ps. 113 begint met: "Hallelujah".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 11:34

mohamed schreef:

SPREEKT onder elkaar in psalmen, wel lezen wat er staat schaapje. Vergelijk het eens met Kol 3,16:

En wat is de meest gehoorde klacht over evangelische gemeenten? Het gebrek aan diepgang!
Dus in zulke gemeenten wordt helemaal niet 'geleerd en vermaant' met psalmen en lofzangen, maar geschreeuwd en gedanst zonder dat het sticht en dat is zonde! Arm schaapje toch houd op met tellen en word wakker! ;)

Wat een veroordeling zeg, dit zegt heel veel over jou Mohamed! :(
En dat komt uit de mond van iemand die zoveel uit de Bijbel niet aanneemt als waar
zijnde; de tegenstander bestaat niet, het nieuwe duizendjarig rijk komt niet, want dat
is er a l gekomen.
Ook al komen de bewijzen met teksten ga je het nog ontkennen.
En met diezelfde Bijbel wil je nu beweren dat anderen die de Here loven en prijzen
verkeerd bezig zijn? en in zonde leven.
Ben verbaasd over je overmoed.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 11:37

elbert schreef:
mohamed schreef:Nee, het is een zeer redelijk argument, want alles wat Jezus deed en naliet kunnen en dienen we lering uit trekken en hij klapte niet in zijn handen en heeft niet één keer halleluja gezegd.
Het laatste is hoogstwaarschijnlijk niet het geval. In Matth. 26:30 en Mark. 14:26 lezen we het volgende: "En als zij de lofzang gezongen hadden, gingen zij uit naar de Olijfberg."
De lofzang, dat is volgens joods gebruik het Halleel: Psalm 113 t/m 118, dat bij alle grote joodse feesten wordt gezongen. In dit geval het Pascha. Ps. 113 begint met: "Hallelujah".

Akkoord, i stand corrected! Halleluja betekent natuurlijk ook prijs de Here en daarom moet mijn opmerking vooral prozaïsch opgevat worden. Botweg gezegd ontwaar ik in Jezus geenszins een handen klappende halleluja zingende christen zoals we die vinden in de hedendaagse new age kerk. Voor mij neigt dergelijk gedrag teveel naar lippendienst en daar geloof ik naar de schrift niet in. Dat er psalmen werden opgezegd en gezongen tijdens de diensten doet daar niets aan af, want over diezelfde tempel waar dat elke zaterdag gebeurde profeteerde Jezus dat er geen steen op de andere zou blijven. Zo heilig was dat huisje waar gezongen werd hem dus zeer zeker niet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 mar 2011 11:39

mohamed schreef:En wat is de meest gehoorde klacht over evangelische gemeenten? Het gebrek aan diepgang!

Ik heb het idee dat je op een vervelende manier bezig bent om mensen uit de tent te lokken.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 11:41

schaapje schreef:
mohamed schreef:

Wat een veroordeling zeg, dit zegt heel veel over jou Mohamed! :(
En dat komt uit de mond van iemand die zoveel uit de Bijbel niet aanneemt als waar
zijnde; de tegenstander bestaat niet, het nieuwe duizendjarig rijk komt niet, want dat
is er a l gekomen.
Ook al komen de bewijzen met teksten ga je het nog ontkennen.
En met diezelfde Bijbel wil je nu beweren dat anderen die de Here loven en prijzen
verkeerd bezig zijn? en in zonde leven.
Ben verbaasd over je overmoed.

Jammer dat jij steeds maar weer anticipeert op mij als persoon, want dat doe ik ook niet bij jou. Mooi dat je begint over de Bijbel, want staat er niet dat je een ander moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden? Volgens mij staat dat er inderdaad en ik geloof dat. Of nodig je mij via deze weg uit om een persoonlijke analyse over jou te kenschetsen? Vertrouw me maar dat ik daar toe in staat ben. Of geloof jij de Bijbel zelf niet?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 11:42

JeeWee schreef:
mohamed schreef:En wat is de meest gehoorde klacht over evangelische gemeenten? Het gebrek aan diepgang!

Ik heb het idee dat je op een vervelende manier bezig bent om mensen uit de tent te lokken.

Houd die ideeën maar voor je (of pm een mod) en blijf inhoudelijk.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 11:45

JeeWee schreef:

Ik denk dat anderen en ik niet uit de tent gelokt, worden ik tenminste niet.
Ik weet hoe het zit bij ons in de gemeente als we samenkomen dat is de Geest van de
Heer aanwezig, want Hij is het Hoofd van de gemeente.

Ik wordt wel stil van mohamed en ook wel van anderen, denk dat ze niet beseffen wat ze
zeggen. Ik begrijp echt niet hoe je gelovigen zo kan veroordelen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 11:47

@ Mohamed

arm schaapje stop toch met tellen.......vind ik ook nogal persoonlijk.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 02 mar 2011 11:52

mohamed schreef:
JeeWee schreef:

Maar wat is die andere diepgang dan?
heel veel nietszeggende termen
We motte stofhappen
Een mens denk al gauw datie dorst heeft
Dat gaat zomaar niet
Laat het maar eens overwinteren
dan zal je toch eerst dorst moeten hebben

Is dit dat de diepgang
het klink wel zo, maar het zijn allemaal argumenten om een mensen bij Jezus vandaan te houden.
Nog even eenkeer voor de duidelijkheid, Ellende verlossing en dankbaarheid, ze zijn alle drie aanwezig!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 02 mar 2011 11:58

schaapje schreef:
JeeWee schreef:

Ik denk dat anderen en ik niet uit de tent gelokt, worden ik tenminste niet.
Ik weet hoe het zit bij ons in de gemeente als we samenkomen dat is de Geest van de
Heer aanwezig, want Hij is het Hoofd van de gemeente.

Ik wordt wel stil van mohamed en ook wel van anderen, denk dat ze niet beseffen wat ze
zeggen. Ik begrijp echt niet hoe je gelovigen zo kan veroordelen.
'

Dat is idd zondig elkaar vereten elkaar benijdende staan er ergens in de brieven van Paulus.
Het is dus altijd zo geweest, maar zeker is het zondig om elkaar zo neer te halen, ik betrap mezelf er ook wel eens op laten we elkaar leren en vermanen zoals dat in de bijbel staat en niet alvast het onkruid uittrekken die hoort er niet bij en die hoort er niet bij, de heer uit de gelijkenis zegt, wacht tot de oogst want anders trek je misschien een goed plantje eruit.
Zijn we dat niet aan het doen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 12:02

schaapje schreef:@ Mohamed

Ach dat was een grapje vanwege je naam en te oordelen naar de berichten die je plaatst dacht ik dat je daar wel tegen kon, maar het spijt me als ik je me vergistte en je daarmee beledigd heb!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 12:07

Samanthi schreef:Dat is idd zondig elkaar vereten elkaar benijdende staan er ergens in de brieven van Paulus.
Het is dus altijd zo geweest, maar zeker is het zondig om elkaar zo neer te halen, ik betrap mezelf er ook wel eens op laten we elkaar leren en vermanen zoals dat in de bijbel staat en niet alvast het onkruid uittrekken die hoort er niet bij en die hoort er niet bij, de heer uit de gelijkenis zegt, wacht tot de oogst want anders trek je misschien een goed plantje eruit.
Zijn we dat niet aan het doen?

Nou, ik laat me er door een mens niet uittrekken hoor, maar ik denk dat ik me in dit topic vanaf nu wel afzijdig houd. Blijkbaar zijn alleen de voorstanders van uitbundig gedrag hier gewenst en een ieder die zijn twijfels heeft deugt niet! Ik weet weer even waar ik sta en zal mij aan de handen klappende kudde onttrekken en in de bosjes positioneren tot ik iemand kan grijpen! ](*,)
Laatst gewijzigd door mohamed op 02 mar 2011 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 12:07

mohamed schreef:
schaapje schreef:@ Mohamed

Ach dat was een grapje vanwege je naam en te oordelen naar de berichten die je plaatst dacht ik dat je daar wel tegen kon, maar het spijt me als ik je me vergistte en je daarmee beledigd heb!

Heb ik gezegd dat ik beledigd was?
Maar een persoonlijke analyse van mij kenschetsen, daartoe ben jij instaat zeg je.
Is dat een dreigement of zo, ik zou het wel knap vinden via internet.

Terug naar “[Religie] - Open forum”