Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 01 mar 2011 11:44

Haha, waarom niet? Schattige kleertjes kunnen ook gewoon in een droger hoor ;) Mijn moeder mikte zo'n beetje alles er in, en nooit last van te klein of niet mooi meer gehad. Zij had neit eens de ruimte om het ergens te drogen met 6 mensen in een huis. Maargoed, voorlopig blijven we nog drogerloos hoor, dus hangen al die babykleertjes vast gewoon in de studeerkamer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 mar 2011 11:47

Ik gebruik van okt. tot eind mrt de droger. Altijd. Alleen de truien en zo gaan er niet in. Verder alles.
We hebben een vochtig huis, maar ook geen zon in de tuin. Daar staan 2 schuren voor. Als het april wordt en de zon hoger komt krijg ik hem wel in de tuin.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 mar 2011 13:33

Wij hebben een droger, maar die gebruik ik heel weinig, eigenlijk nooit. Blijkt dat het heel veel aan energie kost en ik kan het op zolder drogen dus dat is al gauw verdiend.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mar 2011 13:39

Ik heb net de was opgehangen maar dan ben ik gewoon kapot :x Dus ik zou heel graag voor de handdoeken/theedoeken/washandjes/onderbroeken enzo een droger hebben. Kleding hang ik dan liever wel op. Mijn armen doen gewoon zeer als ik klaar ben met het ophangen en om mijn man alle was op te laten hangen vindt ik te ver gaan. Dan moet ik gaan wassen als hij thuis is.
En dan kan ik het me niet zoveel schelen of die veel energie vebruikt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 mar 2011 13:43

Ik moet ook altijd alle was in huis hangen, omdat ik geen tuin heb en geen balkon. Gewoon daarom zou ik wel een droger willen hebben, dan zit ik tenminste geen dagen met al die was in huis.
Maar goed, aan de lucht drogen is gratis, da's ook wat waard ;)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 01 mar 2011 14:29

ik gooi de handdoeken, washandjes, ondergoed, enz. altijd in de droger.
En als ik een keer geen zin heb, gooi ik er nog weleens wat in.
Maar heb boven op de zolder 3 lijnen, aan de éne kant de cv-ketel, en aan de andere kant een raam, droogt dus lekker snel. En er hangt nog een rekje in het trappengat. Ik kan dus heel wat kwijt.
Als de zon in m'n tuin schijnt gaat het lekker naar buiten.

't wassen hoort er gewoon bij, vind het niet het vervelendste klusje.
Baal alleen als er in mooie kledingstukken vlekken zitten, die in niet gezien heb voordat ze de trommel ingingen....

kan jullie trouwens een groot voordeel noemen, als je je wasmachine niet zo vol stopt, hoef je veel minder te strijken. Ik strijk alleen zakdoeken, de overhemden en bloesjes. En af en toe een broek.

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor *Annette* » 01 mar 2011 19:37

@ Evelien; kun je niet zittend de was op hangen? Dan moet je natuurlijk wel een droogtoren hebben... Anders is het misschien beter om het te verdelen... paar minuten was ophangen, half uur later nog weer wat. Klinkt misschien heel raar, maar soms moet je zoeken naar andere mogelijkheden als het zoveel van je vergt.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mar 2011 19:41

Het gaat om m'n armen, dus die beweging (die heb je ook wel bij het in de droger gooien maar je hoeft het niet uit te kloppen en de wasknijper(s) te pakken). Zittend of staand het maakt niet zoveel uit.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 mar 2011 20:07

Ik sla de was altijd uit als ik het uit de wasmachine haal, en leg dan meteen een beetje soort bij soort zodat ik met ophangen wat sneller klaar ben. Evelien, misschien scheelt dat ook nog iets? (en anders gewoon lekker je ventje de was op laten hangen, dan heb je helemaal nergens last van :mrgreen: )

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 mar 2011 21:53

Hier is veel gebeurd in het huishouden vandaag; boven is overal goed opgeruimd, gesopt en gezogen. Verder heb ik er wat kasten uitgeruimd, schoongemaakt en weer ingeruimd. Heerlijk! 'k Heb echt een voldaan gevoel!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 mar 2011 22:21

ik hang altijd alles op, heb geen andere keus.... Al snap ik nooit die strijkdingen. Ik strijk alleen de bloezen... zou niet weten wat ik zou moeten strijken aan spijkerbroeken en shirts... Heb het wel eens geprobeerd maar dan ziet het er helemaal niet uit... ben geloof ik niet zo geweldig goede huisvrouw...

miss meer onderwijzend personeel hier.. hebben die ook moeite met de huishouding?? Sprak vanlaatst een man wiens vrouw in het onderwijs zat en die gaf ook aan dat zijn vrouw niet de talenten had voor de huishouding...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 mar 2011 22:37

Strijken?

zakdoeken en een blouse, in de zomer wat meer.
Als je de was in de zomer ook strak ophangt hoef je ook minder te strijken
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 mar 2011 22:38

ik hoorde pas van iemand die alles streek, handdoeken en zelfs ondergoed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 mar 2011 22:38

Nou, ik zit niet in het onderwijs, maar heb ook niet zoveel huishoudelijk talent hoor :lol:

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 02 mar 2011 07:32

haha, dat is het fijne als je hier zo leest, dat je niet de enige bent, waar het niet vlekkeloos verloopt.
Ik strijk ook alleen het puur noodzakelijke, 'kben zelfs zo erg, dat ik af en toe alleen het voorpand met kraag strijk van mijn man zn blouzen, de rest zit toch onder zn pak :-)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Terug naar “Archief”