Mijn moeder kwam ook (bijna) elke dag even langs; vaak kwamen er één of meer zusjes mee. Ook een getrouwd zusje en een schoonzusje kwamen vaak meer als 1 keer langs. Meestal 1x echt op bezoek en de andere keren even langswippen; kijken naar het kindje, vragen hoe het gaat, even helpen met het een en ander etc. Heerlijk vond ik dat altijd! Mijn schoonouders wonen niet in de buurt en ze zijn al wat ouder, maar ook zij komen in 10 dagen ongeveer 3x.
Omdat de kraamhulp tot een uur of 5/6 bleef, had ik nooit 'overbruggingshulp' nodig. Ná een kraamtijd namen m'n moeder of zusje regelmatig een mand strijk mee of kwam een ander zusje een ochtendje soppen, zuigen en dweilen tot het me allemaal zelf weer lukte. Schoonmoeder repareert altijd alle kleding uit m'n verstelmand, dat is gelukkig haar hobby en mij scheelt het heel wat tijd

!
Over beschuit met muisjes: hier hebben we het alle 5 de keren gedeeld. Ik vind het er echt bij horen, ben nogal traditioneel

. Natuurlijk hadden we een alternatief (meestal cake met muisjes of voor de kinderen een lange vinger/biscuitje met muisjes of een roze/blauw/wit snoepje), maar toch namen de meesten een beschuitje.