Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 14:00

De cranberrytabletten mogen niet als je zwanger bent ( aldus de gebruiksaanwijzing)

Wij hebben ook geen beschuit met muisjes gedaan, ik vind dat ook niet echt een traktatie, maar meer iets voor het ontbijt. Voor de bevalling heb ik een aantal appeltaarten gebakken en daarnaast ook heel veel muffins en inderdaad met glazuur en muisjes. Bij onze dochter heb ik eveneens tompoucen gemaakt met rose glazuur.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 14:12

@AJL Je zou denken cranberry tabletten zit niet veel bijzonders in en zal wel mogen :oops: Je hebt trouwens ook cranberry sap en gedroogde cranberry's of mag dat ook niet?
Tompouce is ook een leuk idee! Ik heb een hekel aan muisjes je kan ze niet ''netjes'' eten kraakt zo verschrikkelijk en ze vliegen vaak overal haha

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 mar 2011 14:16

liefie schreef:Heeft iemand de hik al kunnen voelen van de kleine? Lijkt me zo apart ben echt benieuwd wanneer ik het voor het eerst ga voelen :lol:

Ik kan de hik van onze kleine ook voelen :) (maar goed, die is al ruim 38 wk, dus dan voel je het ook aan de buitenkant.)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 01 mar 2011 14:29

liefie schreef:@AJL Je zou denken cranberry tabletten zit niet veel bijzonders in en zal wel mogen :oops: Je hebt trouwens ook cranberry sap en gedroogde cranberry's of mag dat ook niet?

Ik heb wel vaak zwangeren gehoord die cranberrysap dronken, maar sinaasappelsap schijnt ook prima te zijn tegen blaasontsteking, ook een hoge zuurgraad.

Beschuit met muisjes vind ik zelf eigenlijk helemaal niet lekker (nou ja, eigenlijk vooral de muisjes niet) en inderdaad, ze klinken ook niet zo lekker vind ik ](*,) . Ik heb nog niet nagedacht wat we er deze keer mee gaan doen. Vorige keer hadden we soesjes met muisjes erop.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 14:33

TheKeimpe schreef:
liefie schreef:Heeft iemand de hik al kunnen voelen van de kleine? Lijkt me zo apart ben echt benieuwd wanneer ik het voor het eerst ga voelen :lol:

Ik kan de hik van onze kleine ook voelen :) (maar goed, die is al ruim 38 wk, dus dan voel je het ook aan de buitenkant.)

Je snapt natuurlijk wel dat de meldingsplicht ( die geldt vanaf 37 weken op rw) vanaf nu ook voor jou geldt :wink:

@liefie Cranberrysap en gedroogd mag weer wel, maar in de gebruiksaanwijzing van de tabletten stond dat het niet voor zwangeren was. Het waarom is mij ook niet duidelijk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 14:34

Schipje schreef:Vandaag 20-weken echo gehad. Alles was voor zover ze konden zien goed! Bijna een uur daar geweest omdat het kindje nogal eigenwijs was en steeds de andere kant op draaide of 'verkeert' ging liggen als de echoscopiste iets wilde zien. :wink: We hebben het kindje dus uitgebreid bekeken en we weten nu ook of het een jongetje of meisje is! \:D/

Ik had dit helemaal over het hoofd gezien :oops:
Grappig dat jullie zo een eigenwijs kindje hebben zeker een meisje :wink: :lol: Wel fijn dat het er tot nu toe helemaal goed uit zag.
Hoe voel jij je eigenlijk? Ben je nog steeds misselijk?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 mar 2011 14:47

Schipje, wat mooi dat alles goed was, zover ze kunnen zien natuurlijk.
En leuk dat je weet of t een meid of jongen is. :)

Heeft iemand misschien een linkje ofzo, naar die chocolade cupjes? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik wil ook wel wat anders dan beschuitjes.. Denk dat ik voor cake + glazuur/slagroom + muisjes ga.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 14:56

Afbeelding

@AG Hier lijken ze op maar dan gewoon in een plat pakje ze zijn er in witte en donkere chocolade. Wij zetten ze op een bord en doen ze even een paar seconde in de magnetron (is wel even uitproberen hoe hard/zacht ze zijn) en dan wat muisjes erin drukken heel simpel maar wel erg lekker.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 01 mar 2011 15:25

Oh die dingen! Dat is ook wel een leuk idee ja, voor bij het tweede bakkie bijv.
Over tweede bakkies gesproken, hoop niet dat sommigen weer zo lang op bezoek blijven. :oops:

Vorige keer heb ik op gegeven moment maar gezegd; zo, nu ga ik weer naar bed.
Niet zo netjes, maar sommigen denken echt dat het een verjaardagsvisite is ofzo.
Misschien moet ik gewoon maar op bed zitten als ze komen, dan blijven ze misschien niet zo lang. :puh:

Daar zie ik dan ook wel een beetje tegenop. Het is wel gezellig, je wilt graag je kindje laten zien, maar het kost zoveel energie.
Gelukkig is mijn man twee weken vrij, nadat de kraamverzorgster weg is.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 15:29

Dan kan ik je wel geruststellen, bij een tweede komen er veeeel minder mensen ( en ik was er blij om)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 15:35

@AG die op de foto zou ik trouwens niet in de magnetron doen want ik denk dat je dan vuurwerk hebt :lol:
Ik ben zo benieuwd hoe het kraambezoek allemaal gaat lopen. in elk geval hebben wij al wel afgesproken dat we niet elke avond bezoek willen na de eerste week.
Willen wel wat avondjes lekker genieten van elkaar zonder bezoek!

Mijn schoonzus komt in elk geval een paar keer koken in de kraamweek stelde ze voor en is wel zo fijn omdat mijn man pas rond 17.45 thuis is. Vrienden die van verder weg komen mogen blijven eten als ze zelf koken heb ik alvast even geregeld :lol:

Komen/Kwamen jullie ouders vaak langs in de kraamtijd? Heb aan mijn ouders wel gevraagd of ze de eerste week zeker elke dag even komen kijken. Schoonouders komen nooit veel langs ben benieuwd hoe vaak we hun zien.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 15:40

1x. Mijn ouders wonen op 1,5 uur rijden en mijn schoonouders op 3 uur rijden bij ons vandaag. Ik belde wel elke dag met mn ouders

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 15:56

Dan wordt het wel erg lastig!
Mijn schoonouders wonen op 10min en mijn ouders op 15 min van ons vandaan dat is een stuk makkelijker.

Wat ik wel heel erg leuk vind van mijn opa en oma (die wonen 1 uur en 3 kwartier van ons vandaan) dat ze dezelfde dag of de dag erna gelijk (ligt er een beetje aan hoe laat de kleine wordt geboren) willen komen.
Ze hebben wel 3 achterkleinkinderen maar die wonen in Nieuw Zeeland en die zien ze 1 keer in het jaar als ze daar heen gaan en ze zijn zo blij dat er eindelijk een achterkleinkind in Nederland bij komt :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 15:58

Leuk is dat! Mijn oma is ook de dag na mn eerste bevalling gelijk gekomen ( samen met mn moeder, die ging graag nog een keer kijke :mrgreen: ) Na mijn tweede bevalling lukte het helaas niet meer. Twee dagen later is zij opgenomen in een verpleeghuis op psychogeriatrie en heb ik onze dochter na 5 weken aan haar laten zien, was ook heel bijzonder.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mar 2011 16:15

Hier kwam mijn moeder elke dag, maar dat moest ook, want ik zat vanaf 3 uur alleen thuis, en kon helemaal niks. Mijn man kwam pas 6 uur uit zijn werk. Ik kon nog net naar beneden lopen, en dan weer een uur op de bank liggen, anders ging ik van mijn graatje :( Dus gelukkig nam mijn moeder elke middag vanaf half 3 vrij, zodat ze 3 uur ongeveer bij mij was om te helpen. Dan kookte ze ook meteen of zette alles klaar voor mijn man. Was echt superfijn!

Mijn vriendin voelde zich prima, maar zij en haar man zorgden dat ze alleen voor 8 uur bezoek kregen, daarna gingen ze lekker met zijn drietjes naar bed.
Ik denk dat het lastig is om van tevoren te zeggen wat je fijn vindt.
Dit keer gaan we dus wel op het kaartje zetten dat we bezoek heel erg leuk vinden, tijdens de kraamdagen of daarna op 1 vastgestelde zaterdagmiddag ofzoiets, gewoon bij ons thuis. Die kraamweek is er toch voor, dan komen ze allemaal maar, daarna zoeken we wel weer een ritme met zijn viertjes. En het fijne vind ik dat als visite elke avond gewoon komt, dat Jurian dan op bed ligt, die heeft er dan weinig last van hoop ik.
Als ik me weer zo rot voel de week na de bevalling, dan komt mijn moeder gewoon weer de hele week. Als ik me prima voel, dan vind ik dat onnodig. Maar dan nog mag ze elke dag komen hoor :D Mijn zusje hielp elke avond mijn man met beschuitjes smeren en koffie zetten,d at was ook prima. Maar mijn moeder en zusje zijn kind aan huis hier, dus dat is geen bezoek ofzo, vind ik.

Wel leuke ideeen over traktaties zeg! Ik vind beschuit met muisjes eigenlijk wel horen, en vind het jammer als mensen het helemaal niet meer aanbieden, maar iets erbij, voor mensen die liever geen beschuitje willen, vind ik wel leuk. Ga ik mooi tijdens mijn verlof mee aan de slag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”