Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
JeeWee schreef:mohamed schreef:Als iemand in de handen klapt schrik ik, doe mij maar zachtmoedigheid, daar krijg ik geen genoeg van!
Ik ook niet, dus laat het maar veel zien hier.
mohamed schreef:schelpje3 schreef:Lees ik hier ook wel eens van mensen die zich verootmoedigen voor God ?
Is het een en al blij geloof ?
M.i. is de balans op r.w. wel eens zoek.
Als je volgens de catechismus denkt is het toch echt: ellende - verlossing - dankbaarheid.
Dat laatste lees ik hier continue, maar het eerste ? Wie vertelt daar nu eens iets over ?
Moeten wij ons nog verootmoedigen voor God nadat we bekend hebben dat we zondaars zijn en hij ons heeft vergeven? Aangezien Jezus God is denk ik dat we aan zijn trouwe discipelen die hem hebben meegemaakt kunnen zien hoe we ons dienen op te stellen tegenover hem.
'Ik noem u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.' (Joh 15,15)
Hoe nederig zijn we tegenover onze vrienden, noemen wij hen 'u' en meneer? Ik vraag me daarom vaak af of ik Jezus wel met 'u' dien aan te spreken nadat hij de zonden vergeven heeft en zijn discipelen vrienden genoemd, want je vriend tutoyeer je.
TheKeimpe schreef:Schelpje, verootmoedigen doe je voor God, daar ga je geen topics mee vullen. Zeker omdat schuldbelijdenis vaak gaat over zonden waar anderen niets vanaf weten, en er dus ook niets mee te maken hebben.
Groot spreken over God, het uiten van dankbaarheid, kan echter wel in het openbaar. (En dat is iets anders dan groot spreken over je geloof, je ervaring, je bevinding!)
Ik weet dat je de muziekstijl niet waardeert van wat ik heb gepost, maar hieronder even de tekst:
When I was young, the smallest trick of light,
Could catch my eye,
Then life was new and every new day,
I thought that I could fly.
I believed in what I hoped for,
And I hoped for things unseen,
I had wings and dreams could soar,
I just don't feel like flying anymore.
When the stars threw down their spears,
Watered Heaven with their tears,
Before words were spoken,
Before eternity.
Dear Father, I need you,
Your strength my heart to mend.
I want to fly higher,
Every new day again.
When I was small, the furthest I could reach,
Was not so high,
Then I thought the world was so much smaller,
Feeling that I could fly.
Through distant deeps and skies,
Behind infinity,
Below the face of Heaven,
He stoops to create me.
Dear Father, I need you,
I want to fly higher,
Every new day again.
Man versus himself.
Man versus machine.
Man versus the world.
Mankind versus me.
The struggles go on,
The wisdom I lack,
The burdens keep pilling
Up on my back.
So hard to breathe,
To take the next step.
The mountain is high,
I wait in the depths.
Yearning for grace,
And hoping for peace.
Dear God...
Increase.
Healing hands of God have mercy on our unclean souls once again.
Jesus Christ, light of the world burning bright within our hearts forever.
Freedom means love without condition,
without a beginning or an end.
Here's my heart, let it be forever Your's,
Only You can make every new day seem so new
De vetgedrukte tekst zou ik toch duidelijk verootmoediging willen noemen.
schelpje3 schreef:Je erkent dat je zondaar bent (waar dat precies vandaan komt, is mij een raadsel zo) leest in de Bijbel dat God alles vergeeft en thats it !
Sorry hoor, maar daar begrijp ik niets van.
schelpje3 schreef:Ik vraag een specifieke gebeurtenissen ! Ik vraag alleen of iemand weet wat verootmoedigen betekent !
Ik ben een groot beest bij U, zegt Asaf.
Ik ben de grootste van alle zondaren, zegt Paulus.
David, de lieflijke in de Psalmen, acht zich een grote zondaar.
Wat ik hier steeds lees dat dit overgeslagen wordt, althans, door de meesten.
En dan bedoel ik helemaal niet 1 persoonlijk vergrijp, dat weet jij heel goed. Maar een mens struikelt dagelijks in vele zonden, zelfs als hij vroom bezig is !
Als we DAT nu allemaal eens doorleefd hebben, begin dan eens pas voorzichtig te denken aan het handenklappen.
mohamed schreef:schelpje3 schreef:Je erkent dat je zondaar bent (waar dat precies vandaan komt, is mij een raadsel zo) leest in de Bijbel dat God alles vergeeft en thats it !
Sorry hoor, maar daar begrijp ik niets van.
Lees de brieven van Johannes maar want daar heb ik het vandaan, hier een voorproef.
1 Johannes 1
Het getuigenis van Johannes
1 Hetgeen was van den beginne, hetgeen wij gehoord hebben, hetgeen wij gezien hebben met onze (eigen) ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het Woord des levens 2 – het leven toch is geopenbaard en wij hebben gezien en getuigen en verkondigen u het eeuwige leven, dat bij de Vader was en aan ons geopenbaard is – 3 hetgeen wij gezien en gehoord hebben, verkondigen wij ook u, opdat ook gij met ons gemeenschap zoudt hebben. En ónze gemeenschap is met de Vader en met zijn Zoon Jezus Christus. 4 En deze dingen schrijven wij, opdat onze blijdschap volkomen zij.
De wandel in het licht
5 En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben en u verkondigen: God is licht en in Hem is in het geheel geen duisternis. 6 Indien wij zeggen, dat wij gemeenschap met Hem hebben en in de duisternis wandelen, dan liegen wij en doen de waarheid niet; 7 maar indien wij in het licht wandelen, gelijk Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkander; en het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.
schelpje3 schreef:TheKeimpe schreef:Schelpje, verootmoedigen doe je voor God, daar ga je geen topics mee vullen. Zeker omdat schuldbelijdenis vaak gaat over zonden waar anderen niets vanaf weten, en er dus ook niets mee te maken hebben.
Groot spreken over God, het uiten van dankbaarheid, kan echter wel in het openbaar. (En dat is iets anders dan groot spreken over je geloof, je ervaring, je bevinding!)
Ik weet dat je de muziekstijl niet waardeert van wat ik heb gepost, maar hieronder even de tekst:
When I was young, the smallest trick of light,
Could catch my eye,
Then life was new and every new day,
I thought that I could fly.
I believed in what I hoped for,
And I hoped for things unseen,
I had wings and dreams could soar,
I just don't feel like flying anymore.
When the stars threw down their spears,
Watered Heaven with their tears,
Before words were spoken,
Before eternity.
Dear Father, I need you,
I want to fly higher,
Every new day again.
When I was small, the furthest I could reach,
Was not so high,
Then I thought the world was so much smaller,
Feeling that I could fly.
Through distant deeps and skies,
Behind infinity,
Below the face of Heaven,
He stoops to create me.
Dear Father, I need you,
I want to fly higher,
Every new day again.
Man versus himself.
Man versus machine.
Man versus the world.
Mankind versus me.
The struggles go on,
The wisdom I lack,
The burdens keep pilling
Up on my back.
So hard to breathe,
To take the next step.
The mountain is high,
I wait in the depths.
Yearning for grace,
And hoping for peace.
Dear God...
Increase.
Healing hands of God have mercy on our unclean souls once again.
Jesus Christ, light of the world burning bright within our hearts forever.
Freedom means love without condition,
without a beginning or an end.
Here's my heart, let it be forever Your's,
Only You can make every new day seem so new
De vetgedrukte tekst zou ik toch duidelijk verootmoediging willen noemen.
Ik vraag een specifieke gebeurtenissen ! Ik vraag alleen of iemand weet wat verootmoedigen betekent ! Ik ben een groot beest bij U, zegt Asaf.
Ik ben de grootste van alle zondaren, zegt Paulus.
David, de lieflijke in de Psalmen, acht zich een grote zondaar.
Wat ik hier steeds lees dat dit overgeslagen wordt, althans, door de meesten.
En dan bedoel ik helemaal niet 1 persoonlijk vergrijp, dat weet jij heel goed. Maar een mens struikelt dagelijks in vele zonden, zelfs als hij vroom bezig is !Als we DAT nu allemaal eens doorleefd hebben, begin dan eens pas voorzichtig te denken aan het handenklappen.
schelpje3 schreef:Dat jij je nu weer aangevallen moet worden. Ik schrijf het zo algemeen mogelijk op. De vrucht van bekering is zachtmoedigheid en verdraagzaamheid.
Dus waarom zet je meteen weer zo'n hoge rug op ? Dat is niet nodig.
Ik zeg ook niet niet dat hier zonden beleden moeten worden, dan zou de website vastlopen denk ik.
Ik vraag alleen hoe DE weg is met EEN zondaar !
Dus niks specifieks. Ik meen dat we allen onder het oordeel liggen, dus niemand is uitgezonderd.
En nogmaals: het was geen vraag naar JOU ! Maar voor alle forummers op dit topic.
We mogen elkaar er toch naar vragen ?
schaapje schreef:schelpje3 schreef:Dat jij je nu weer aangevallen moet worden. Ik schrijf het zo algemeen mogelijk op. De vrucht van bekering is zachtmoedigheid en verdraagzaamheid.
Ik zeg ook niet niet dat hier zonden beleden moeten worden, dan zou de website vastlopen denk ik.
Dus niks specifieks. Ik meen dat we allen onder het oordeel liggen, dus niemand is uitgezonderd.
En nogmaals: het was geen vraag naar JOU ! Maar voor alle forummers op dit topic.
Als je het niet tegen mij hebt lieve schelpje mag ik toch wel mee doen, of niet
schelpje3 schreef:schaapje schreef:schelpje3 schreef:Dat jij je nu weer aangevallen moet worden. Ik schrijf het zo algemeen mogelijk op. De vrucht van bekering is zachtmoedigheid en verdraagzaamheid.
Als je het niet tegen mij hebt lieve schelpje mag ik toch wel mee doen, of niet
Je mag natuurlijk meedoen, maar zeg dan niet dat ik met een verkapt oordeel kom en liefdevol (maar niet heus) bezig ben. Als ik met haat rond zou lopen, zou ik hier heel andere dingen plaatsen !
Of niet op r.w. plaatsen.
Ik probeer uit te vinden waar de blijdschap van veel mensen vandaan komt, terwijl ik daarvoor niets las over hun ellende (zonde)kennis.
Dus nogmaals, niemand speciaal op het oog.
Zoals ik me vaak moet verantwoorden dat ik maar in een donker stil hoekje zit.tenminste, dat wordt gedacht kennelijk.
Maar we hebben te maken met een Alwetend God. Er is kennis van de Heere Jezus, maar van Christus ? De Heilige Geest ? Van jou weet ik het inmiddelsmaar ik wil zo graag naast dat handenklappen ook het andere lezen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten