Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor AikonGirl » 28 feb 2011 21:03

Ja, hoe voelt dat... om de zoveel seconden voel je een tik. :)
En dat voel je best goed ja.

Heb geen ervaring met blaasontstekingen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 feb 2011 21:15

@Jannoek: Veel plassen en evt. een branderig gevoel bij het plassen zijn tekenen van blaasontsteking. Soms kun je ook een beetje verhoging hebben. De assistente van de huisarts kan d.m.v. een test heel snel bepalen of je het hebt of niet. 'k Zou gewoon even het zekere voor het onzekere nemen en het laten nakijken.

Leuk, die flikken! Wij deelden bij de tweede kop/mok koffie een cup-chocolaatje (met zo'n papiertje erom, weet niet hoe ze heten :wink:). Da's hetzelfde idee. De kinderen die op bezoek kwamen kregen bij de geboorte van onze dochters een roze of wit snoepje uit een grote glazen snoeppot. 'k Had ook een blauwe variant gemaakt, maar roze snoep is makkelijker om te vinden dan blauw!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 21:21

@Sophie77 Daar heb ik dus last van... Als ik net ben geweest moet ik al weer. Súper irritant! Hoorde al dat de symptomen minder duidelijk zijn als je zwanger bent, dus dat je er sowieso alert op moet zijn. Maar even checken dus..

Dat klinkt ook leuk, die cupjes. Ik weet welke je bedoelt :)
En dat van die snoep is ook een leuk idee!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 28 feb 2011 21:33

@ Jannoek en liefie: RST is meestal vrij laat met de intake hoor. Tenminste, dat hoor(de) ik vaak van schoonzussen en vriendinnen, en bij mij kwamen ze ook pas toen ik al zwangerschapsverlof had. (volgens mij was ik toen 36 wk al)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 21:41

Best raar eigenlijk, stel je voor dat je om welke reden dan ook vóór die tijd bevalt, hoe gaan ze dan te werk?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2011 21:57

Zover ik weet stelt de intake niet veel voor. Bij mijn vriendin kwamen ze pas rond week 37 en die hadden nog niet eens hun kamertje klaar :lol:
Daar werd ook niet moeilijk over gedaan.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 feb 2011 22:11

Vandaag 20-weken echo gehad. Alles was voor zover ze konden zien goed! Bijna een uur daar geweest omdat het kindje nogal eigenwijs was en steeds de andere kant op draaide of 'verkeert' ging liggen als de echoscopiste iets wilde zien. :wink: We hebben het kindje dus uitgebreid bekeken en we weten nu ook of het een jongetje of meisje is! \:D/

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 22:17

Fijn dat alles goed lijkt Schipje! En leuk dat je je nu kan voorbereiden op de komst van een zoontje/dochtertje. :)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 28 feb 2011 23:12

Jannoek schreef:Fijn dat alles goed lijkt Schipje! En leuk dat je je nu kan voorbereiden op de komst van een zoontje/dochtertje. :)

Ik had ook problemen met de aanvraag van het kraampakket, en de intake was bij mij ook erg laat met 37 weken ofzo, ik stond nog helemaal niet ingeschreven :?: :( ondanks dat het niet de eerste was #-o

Enne...toen de bevalling begonnen was, had de kraamverzorgster ons oude adres en telefoonnummer doorgekregen, waar we al 3 jaar niet meer woonden :? ](*,) ik zou dus gewoon nog een paar keer bellen of alles nu wel goed genoteerd staat, want stel dat er complicaties zijn, dan heb je dus wel een probleem :!:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 feb 2011 23:21

Haha, hier precies hetzelfde met RST. Eerst een brief over ID, nooit iets over gemeld, dus ik wist ook niet dat dat moest, en pas weer een brief over de verzekering. Al dit gedoe had ik niet met de gewone kraamzorg hier in de buurt. Maar als het goed komt, is het prima :D

De hik vond ik erg irritant bij Jurian, eigenlijk. Dus liever niet ;)
en blaasontsteking, Jannoek, heb ik regelmatig gehad, maar ik ging er nooit meer naar de dokter, tot het een keer zo lang was, toch maar even plasje weggebracht, en dan krijg je zo een kuurtje mee. Zo simpel eigenlijk, dat ik niet snap dat ik nooit eerder even langs de assistente ben gegaan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mar 2011 08:29

Ik heb bij beide zwangerschappen blaasontstekingen gehad. De kenmerken van een blaasontsteking zijn tijdens een zwangerschap wel anders dan zonder zwangerschap. De pijnklachten tijdens het plassen komt juist in een zwangerschap niet vaak voor. Kenmerken zijn heel vaak plassen en meer harde buiken. Risico van een blaasontsteking tijdens zwangerschap is dat je bevalling eerder kan beginnen ( harde buiken gaan dan sneller over in weeën)

Ach die intake van de kraamhulp stelt niet zo veel voor. Ik zou mij daar neit druk om maken. Als je voor 37 weken bevalt, mag je toch niet thuisbevallen en moet het kindje ws nog even blijven. En na de 37 weken kan je ook nog wassen. Ik heb meerdere collega's gehad die nog niets klaar hadden en op hun eerste dag van het zwangerschapsverlof bevielen Beide oma's namen een stapel was mee en het kwam gestreken weer terug. Bedje is ook zo in elkaar gezet. Het zou trouwens niets voor mij zijn, ik krijg rond 30 weken echt nesteldrang :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 mar 2011 09:39

Ik heb 2 x blaasontsteking gehad in het kraambed. De eerste keer was ik er vrij laat achter en was het al beginnende nierbekkenonsteking geworden. Jammer, want het opknappen duurt dan wel wat langer. De keer erna heb ik dus bij de eerste symptomen m'n urine na laten kijken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mar 2011 10:37

Ik heb de huisarts gebeld en ga morgen even langs, dan horen we 't wel. Misschien is het ook wel niks, maar dan is het maar gewoon nagekeken. ;-)
Weet niet hoe ukkie ligt, maar dat drukt ook lekker op m'n blaas heb ik 't gevoel.

@AJL, dat zou ook niks voor mij zijn. Zou het liefst nú al alles wassen, maar dat schiet ook niet echt op natuurlijk, of ik moet het over een paar weken nog een keer doen :lol: En ik hoop ook dat het kamertje zo snel mogelijk af is, dan is er weer een projectje afgerond :)

@MissF vreemd dat jij dat ook had met ID. Volgens mij moeten ze hun brief aanpassen en dat er bij gaan vermelden. :-oo

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 01 mar 2011 13:02

Intake kraamzorg stelt idd niet veel voor. Bij mij zijn ze ook niet boven geweest oid. Vroegen alleen of ik 2 kruikjes en 2 dekentjes in huis had want dat was 't belangrijkste volgens haar.
Het maakt ook niet zoveel uit dat ze zo laat komen, want als je voor 37 wk bevalt ben je toch eerst nog in het zh.

Ik kan me trouwens echt niet herinneren dat ik een id-bewijs heb moeten meesturen met aanvraag kraamzorg. Waarschijnlijk is dat dan idd pas sinds kort en moeten ze de brief nog ff aanpassen ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mar 2011 13:47

Blaasontsteking kan gevaarlijk zijn omdat het een nierbekkenontsteking kan worden als je er te lang mee doorloopt.
Je kan ook vitaminetabletten met cranberry slikken (zou moeten helpen tegen blaasontsteking)

@Jannoek ik krijg net een mailtje dat de blije doos klaar staat bij de prenatal (ben benieuwd wat er in zit want heb al verschillende dingen gehoord die erin zitten)
Hopelijk heb je geen blaasontsteking en is het gewoon de kleine die op je blaas zit te springen :wink:

Wij gaan geen beschuit met muisjes doen vinden het alle twee niet echt een traktatie. Mijn zusje gaat cupcakes bakken en daarop komt wit glazuur met daarop eetbare plaatjes in het roze/blauw.
Die chocolade cupjes heb ik op het werk neergezet met roze en blauwe muisjes toen ik verteld heb dat we een kindje verwachten viel goed in de smaak en de 2 bakken waren ook zo leeg :D

Terug naar “Archief”