Moderator: Moderafo's
jip_86 schreef:Zeg je nu werkelijk dat een gereformeerde niet christelijk is?
scheermes schreef:wilhelmina schreef:Mijn man heeft een mail naar Axe gestuurd. Hij kreeg een mail terug waarin excuses werden aangeboden omdat mijn man zich eraan stoorde. Het was zeker niet de bedoeling dat mensen zich gekwetst zouden voelen. Daarom werd de reclame vooraf aan verschillende bevolkingsgroepen getoond. Niemand maakte bezwaar dus de reclame ging door. Je vraagt je dan wel af welke "verschillende" bevolkingsgroepen ze gevraagd hebben...
Da's wel netjes, maar ze waren zich er dus wel van bewust dat de reclame kwetsend zou kunnen zijn, want vast niet alle reclame wordt getoond aan verschillende bevolkingsgroepen. Ik mag toch aannemen dat het ook getoond is aan christenen, maar misschien niet aan gereformeerden? ik zou er nog een mailtje aan wagen. Denk je trouwens dat het mailtje geholpen heeft en of het een gemeende excuses is?
wilhelmina schreef:Tja, ik weet het niet. We hebben er verder niks meer mee gedaan.
Behalve Axe heeft ook Nespresso reclame waar ik me aan stoor en Philadelphia "hemels lekker" vind ik ook niet kunnen.
Jaren geleden had kledingzaak "Hij" een reclameposter waar op stond: Hij is er voor u. Daar is toen veel ophef over geweest. Wij hebben er jaren niks gekocht, maar nu "Hij" "We" is geworden stap ik er toch wel weer eens naar binnen.
wilhelmina schreef:Tja, ik weet het niet. We hebben er verder niks meer mee gedaan.
Behalve Axe heeft ook Nespresso reclame waar ik me aan stoor en Philadelphia "hemels lekker" vind ik ook niet kunnen.
Jaren geleden had kledingzaak "Hij" een reclameposter waar op stond: Hij is er voor u. Daar is toen veel ophef over geweest. Wij hebben er jaren niks gekocht, maar nu "Hij" "We" is geworden stap ik er toch wel weer eens naar binnen.
haring schreef:wilhelmina schreef:Tja, ik weet het niet. We hebben er verder niks meer mee gedaan.
Dat is gewoon een uitdrukking, vind je het zelfde als iemand zegt, dat is zonde. En, je koopt vast nooit duvel bier of het elfde gebod
Hij = per definitie God?
wilhelmina schreef:Je kent die reclame van Philadelphia en de poster van Hij blijkbaar niet....
Bij philadelphia zitten er engelen op een wolk dat spul te eten en ze vinden het "hemels lekker".
Ik vind die uitdrukking niet onder "zonde" vallen maar ik zal het zelf niet zeggen.
Ik lust geen bier dus ik koop idd nooit duvel of het elfde gebod.
Op de poster van Hij stond als ik me goed herinner ook een soort van engel. Het was duidelijk Wie er bedoeld werd. En nee, Hij is natuurlijk niet per definitie God.
haring schreef:wilhelmina schreef:Je kent die reclame van Philadelphia en de poster van Hij blijkbaar niet....
Bij philadelphia zitten er engelen op een wolk dat spul te eten en ze vinden het "hemels lekker".
Nou en? Niemand weet hoe de hemel eruit ziet dus wat maakt het uit?Ik vind die uitdrukking niet onder "zonde" vallen maar ik zal het zelf niet zeggen.
Ik lust geen bier dus ik koop idd nooit duvel of het elfde gebod.
ok, jammer het is hemelsOp de poster van Hij stond als ik me goed herinner ook een soort van engel. Het was duidelijk Wie er bedoeld werd. En nee, Hij is natuurlijk niet per definitie God.
Niemand weet toch hoe engelen eruit zien, dus waarom zou je je er zorgen over maken?
schelpje3 schreef:Ik zie nooit een reclame met Allah of de 64 maagden (zijn het er zoveel trouwens ?)
maar christenen zijn vogelvrij. Moeten niet zeuren over een engeltje hier of een hemeltje daar.
Feitelijk zou je dus ook geen Nespresso moeten kopen !
Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Ik zie nooit een reclame met Allah of de 64 maagden (zijn het er zoveel trouwens ?)
Dat heeft waarschijnlijk minder te maken met de protesten die de moslims zouden houden en meer met het feit dat het overgrote deel van de Nederlanders er geen enkele binding mee heeft. Het is simpelweg geen beeld dat mensen aanspreekt (en als het dat al doet, dan in negatieve zin), dus waarom zouden reclamemensen dat beeld dan gebruiken.maar christenen zijn vogelvrij. Moeten niet zeuren over een engeltje hier of een hemeltje daar.
Feitelijk zou je dus ook geen Nespresso moeten kopen !
Ach, zolang reclamemensen die beelden nog blijven gebruiken is God en christelijke beelden in ieder geval nog cultureel relevant.
schelpje3 schreef:O vandaar dat we Boeddha en Hare Krishna ook zelden of nooit zien, afgezien van beelden in het tuincentrum
schelpje3 schreef:ik denk dat massaal protesteren averechtse werking heeft
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten