Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 27 feb 2011 16:14

Hier wordt ook druk gereageerd op muziek :)
Alleen hoe ukkie nu is gaan liggen weet ik niet, lijkt wel of het met het ruggetje naar buiten toe ligt, ik voel echt heel diep van binnen trappen, en m'n buik beweegt er ook niet van :)
Zal nog wel weer draaien, maar wel maf om dat verschil te merken...

Ik ben ook heel benieuwd naar de borstvoeding. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, aan de andere kant zie ik er ook best wel tegen op. Je weet niet hoe het gaat, en alles is nieuw...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 27 feb 2011 16:29

Hier wel naar een bv avond geweest, vond het wel handig, al ben ik er verder niet lyrisch over.

Ik geef nu dan ook bv, het loopt van het begin gelukkig goed en hij groeit als kool. Maar ik moet zeggen dat ik het voor mezelf best pittig vind. Hij komt om de 3 uur (snachts 3,5 uur) en dan ben je toch gauw weer 3 kwartier bezig (incl. verschonen). Over een paar weken maar eens beginnen met kolven.

Hij heeft overigens welgeteld 3 nachten bij mij op de kamer gelegen (2 nachten in het ziekenhuis (waarvan nog een deel op de zusterpost :mrgreen: ) en 1 nacht thuis), we werden echt gek van al die geluiden, gesmak, gepiep etc. Ik sliep echt niet meer (en hij wel......). Dus dan loop ik liever een deurtje verderop om hem even te halen voor de voeding.

@ liefie: gaaf kamertje!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 feb 2011 16:44

Ik laat het gewoon op me af komen de borstvoeding lijkt me geweldig leuk als het lukt en zo niet dan is het jammer maar gaan we gewoon de fles geven.

@Em. Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat maar geloof zeker dat het wel heel intensief is! Wel erg fijn dat hij zo goed groeit.

Ons kindje komt ook niet op onze kamer te slapen lijkt me niet prettig en de babykamer is gelijk naast onze kamer en onze deur staat altijd open.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 feb 2011 16:56

Fijn dat het zo goed gaat Em.! Ik zie het ook wel... wil het wel héél graag, maar als het niet lukt, dan hoop ik dat ik me daar ook aan over kan geven ;-)

Wij slapen ook altijd met de deur open, dus als het ons ook niet goed bevalt met de baby op de kamer, dan kan ons kindje ook gewoon naar zijn/haar eigen kamertje. (alleen moeten we dan nog bedenken wat we doen qua wieg/ledikant)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 28 feb 2011 09:50

Pfff, 9 dagen niet lezen... wat mis je dan veel....

Alle (nieuwe) zwangeren: van harte gefeliciteerd! Een goede zwangerschap gewenst!
En voor de zwangeren (met of zonder kwaaltjes): succes met de laatste weken!
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2011 20:13

Heeft iemand de hik al kunnen voelen van de kleine? Lijkt me zo apart ben echt benieuwd wanneer ik het voor het eerst ga voelen :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 20:18

geen idee... Heb het nog niet bewust gemerkt in elk geval... :mrgreen:

Ik belde vanmiddag de verzekering over het kraampakket, bleek dat er iets mis was gegaan met mijn aanvraag kraamzorg. Blij dus dat ik even belde :)
D'r stond helemaal niets ingevuld bij mijn gegevens.
Uiteindelijk toch nog wat boven water gegeven, toen gaf die vrouw aan dat ik Jongerenverzorgd had, maar dat klopt niet (meer). Maar dat klopte al niet toen ik kraamzorg regelde, maar dat zou wel goed komen werd toen gezegd.
Nu wordt dus het kraampakket opgestuurd, anders had ik 'm niet gekregen. ;-)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 feb 2011 20:22

zo Jannoek, goed dat je gebeld hebt! Is kraamzorg nu ook goed geregeld? Anders over een weekje nog maar eens navragen.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2011 20:24

@Jannoek jij zit toch ook bij RST? Ik heb vandaag ook weer moeten bellen omdat ik weer een brief kreeg dat ik de kraamzorg niet gemeld heb bij mijn zorgverzekeraar heel irritant want die heb ik al weken terug gebeld.
Hopelijk is het nu allemaal goed want heb er echt een hekel aan als iets niet goed loopt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 20:31

Ja, die vrouw gaf ook aan dat het goed was dat ik belde.
Ze zei eerst dat het kraampakket rond week 30 werd bezorgd, maar dat ze 't toch even zou nakijken voor me, en toen bleek het niet te kloppen. Oeps :)

Uiteindelijk kon ze ook terug vinden dat RST op de hoogte was van de zorgaanvraag. Gelukkig maar :)
Kreeg vorige week van RST een brief dat ze nog geen kopie van een ID bewijs hadden. Maar daar hadden ze ook niet om gevraagd ;-) Nog maar even opgestuurd dus.
Nu nog maar even afwachten wanneer ze bellen voor een intake gesprek (jij al gehad liefie?).
Volgens de verzekering moest ik dat ook nog maar even in de gaten houden, en anders idd volgende week nog even terugbellen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 feb 2011 20:38

Hier al vaak de hik van de baby gevoeld.
Gisternacht toen ik niet kon slapen ook, vond het heel irritant. :oops:

Goed dat je ff had gebeld, jannoek!

Intake kraamzorg had ik al met 26 weken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 20:43

Hoe voelt dat dan, de hik? Kan me er niets bij voorstellen. ;-)

Iets anders: Hoe merk je dat je blaasontsteking hebt als je zwanger bent? Of moet je dan gewoon even de dokter bellen? 8-[

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 feb 2011 20:46

Jannoek schreef:Ja, die vrouw gaf ook aan dat het goed was dat ik belde.
Ze zei eerst dat het kraampakket rond week 30 werd bezorgd, maar dat ze 't toch even zou nakijken voor me, en toen bleek het niet te kloppen. Oeps :)

Uiteindelijk kon ze ook terug vinden dat RST op de hoogte was van de zorgaanvraag. Gelukkig maar :)
Kreeg vorige week van RST een brief dat ze nog geen kopie van een ID bewijs hadden. Maar daar hadden ze ook niet om gevraagd ;-) Nog maar even opgestuurd dus.
Nu nog maar even afwachten wanneer ze bellen voor een intake gesprek (jij al gehad liefie?).
Volgens de verzekering moest ik dat ook nog maar even in de gaten houden, en anders idd volgende week nog even terugbellen.

Haha wij hadden precies hetzelfde met het id bewijs. En ze hadden onze oude zorgverzekering ingevoerd inplaats van onze nieuwe per 01-01-11 nu moet het goed zijn.
Nee nog geen intake van de kraamzorg gehad maar dat is pas rond de 36 weken dacht ik of niet?

Als je denkt dat je een blaasontsteking hebt kun je je HA bellen en urine langsbrengen dan controleren ze dat (zo werkt het bij ons in elk geval)
Hopelijk heb je geen blaasontsteking.

@AG als je er niet van kan slapen is het wel heel irritant maar voel je dat erg goed de hik?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 20:50

Hoop ook dat ik geen blaasontsteking heb, nooit gehad ook, maar ik heb 't gevoel dat het niet helemaal goed zit qua blaas momenteel :-k Morgen maar even een belletje doen.

Maf, van de RST. Bij de verzekering zeiden ze net dat intake meestal rond week 30 is... Wacht het wel af ;-)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 feb 2011 20:55

Ik heb trouwens afgelopen zaterdag geprobeerd zelf 'chocoladeflikken' te maken met muisjes.
Chocolade gesmolten en bestrooid met muisjes en weer laten stollen.
Was erg leuk geworden en erg lekker.
Denk dat ik wat verzonnen heb voor in m'n verlof om te doen :mrgreen:
Lijkt me wel handig om daar een voorraadje van te maken, zodat je niet steeds beschuiten met muisjes hoeft te verzorgen. :-oo

Terug naar “Archief”