Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Daatje123 » 25 feb 2011 15:16

Wij geven met z'n tweeen ongeveer € 50,- per week uit aan boodschappen bij AH en Liddl. Hierbij zitten ook de boodschappen van de drogist. Ik heb wel het idee dat de boodschappen ook steeds iets duurder worden. Of ligt dat aan mij?

Ik heb zelf een tijdje een kasboek bijgehouden en dat was echt een eye-opener. Nu weet ik zonder echt goed bij te houden wel wat we ongeveer nog kunnen besteden. En gelukkig sparen we elke maand nog.

Wij hebben wel twee auto's prive, maar dat is niet anders. Mijn man kan bij zijn werk geen lease auto krijgen. Hij krijgt alleen km vergoeding. Omdat hij aardig wat kilometers maakt is het ook een vrij dure auto (verzekering + wegenbelasting = € 300,-) in de maand. Dat hakt er wel goed in. Scheelt dat ik een zuinige Smart rij die ons 33 euro per maand kost aan verzekering en wegenbelasting en ik tank 1x in de 6 weken ongeveer.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2011 15:19

Dat vind ik ook altijd bijzonder dat hele grote gezinnen financieel rond kunnen komen. Als je hier in het dorp soms rondkijkt, Kids zien er superduur uit..... waar doen ze het van. Het lijkt wel dat refo's extra kinderbijslag ontvangen hier ofzo :shock:

Maar ik baal er wel van dat die "aanrechtsubsidieregeling" gaat vervallen...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 25 feb 2011 15:27

Een paar uurtjes in de week gaan werken... dan krijg je wel je heffingskorting!
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat dit wegvalt als je dit altijd kreeg, dan is het een hoop geld. Maar ik heb nooit begrepen waarom mensen dit krijgen...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 feb 2011 15:28

Ja, inderdaad. Bij grote gezinnen vraag ik het mij ook vaak af. Misschien sparen ze niet (of heel weinig). Of krijgen kleding of kopen via MP?

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 25 feb 2011 15:33

Daatje123 schreef:Ja, inderdaad. Bij grote gezinnen vraag ik het mij ook vaak af. Misschien sparen ze niet (of heel weinig). Of krijgen kleding of kopen via MP?

Ik denk dat daar inderdaad veel gekregen of via Marktplaats moet gaan. En anders moet er door ouders oid regelmatig wat toegeschoven worden. Heb hier ook wel voorbeelden, het kan anders simpelweg niet... En ik denk een groot verschil met stellen die nu een aantal jaren een eigen huis hebben en stellen die dit al bijv. 15 jaar hebben... is de maandlasten. De huizenprijzen zijn de laatste jaren zo extreem gestegen dat hier ook grote verschillen moeten zitten..

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 feb 2011 15:44

De maandlasten scheelt ook inderdaad. Of eerste huis met overwaarde verkocht en nu kleine hypotheek.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 16:03

Hoeveel is dat dan, die aanrechtsubsidie?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor *Annette* » 25 feb 2011 16:11

Galateia schreef:Hoeveel is dat dan, die aanrechtsubsidie?

Wat mag dat dan eigenlijks inhouden :oops:? 'k Heb er echt nog nooit van gehoord.
Wat de toekomst brengen moge........

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2011 16:37

het is een of ander belastingtechnisch goocheltrukje. Als je man werkt en vrouw niet krijg je 2100 euro per jaar. Dit wilden ze eerst afschaffen tot 1972 en nu tot 1963, dus vrijwel elke vrouw krijgt daarmee te maken...

En een paar uur gaan werken, wil ik als harm 4 is, dus over 3 jaar.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 16:50

Ja, dat is wel een behoorlijk bedrag. Maar krijg je dit ook als je wel werkt, eigenlijk? Ik snap het ergens wel, hoor, dat het wordt afgeschaft. Maar ik kan me wel voorstellen, dat je er enorm van baalt, zeker als je er gewoon op rekent elke maand/jaar! Dan is het toch ineens een hap uit je inkomen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 17:20

Hier hebben kbs stopgezet als je over een bep bedrag, ik dacht £40.000 per jaar verdient. Vrienden van mij zijn daar enorm door getroffen want het is een flinke som geld!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2011 20:29

en hoeveel is dat in euro's?

ik kan me wel voorstellen dat kbs inkomensafhankelijk wordt, want het slaat nergens op dat mensen die tonnen verdienen nog kbs krijgen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2011 20:32

Zoveel mensen zijn het niet hoor die tonnen verdienen :wink: Ik denk niet dat daar zoveel bezuiniging te halen is.

Maar dat alles duur is, klopt ook wel. Wij verdienen niet slecht, maar ik vraag mij regelmatig af waar het blijft en zulke rare dingen dingen doen wij echt niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 20:47

't Is bijna 1:1 pol ;) Zij zijn niet arm maar moeten nu met de kbs en een hoge hypotheek toch echt wel uitkijken en straks natuurlijk nog wat meer.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 feb 2011 13:36

pol schreef:Dat vind ik ook altijd bijzonder dat hele grote gezinnen financieel rond kunnen komen. Als je hier in het dorp soms rondkijkt, Kids zien er superduur uit..... waar doen ze het van. Het lijkt wel dat refo's extra kinderbijslag ontvangen hier ofzo :shock:

Ze werken bijna allemaal voor zichzelf, houden elkaar aan het werk, hebben allemaal veel kinderen en geven alles aan elkaar door. Waarschijnlijk een hoog eergevoel dus ze houden elkaar omhoog.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”