Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 17:42

@Jannoek ik heb geen idee over wat normaal is maar luister maar gewoon naar haar verhaal :wink:

Vanavond komen ze de kachel in de babykamer eraf halen inplaats van zaterdag zeer waarschijnlijk zit het behang er zaterdag morgen dan tegen aan als ik thuis kom uit mijn werk kan echt niet wachten!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 feb 2011 17:44

Hier doen ze tegenwoordig (bij Ilona nog niet) met 34/35 weken standaard een liggingsecho.

Als ik mn kaart er even bij pak:

Bij 26 weken: n+3v (navel + 3 vingers??) en 22cm.
Bij 32 weken: 1/2nx, 28cm.

Geen idee wat die nx dan is.

Edit: Lees op internet:
1/2nx is: 1/2 van de afstand tussen navel (n) en ribbenboog (x=xyphoid).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 20:52

Bij mij staat er ook iets met 'nx', maar kan niet ontcijferen wat... Volgende keer 's navragen bij de VK...

Over 1,5 week komt ons bedje binnen, dus dan kunnen wij het kamertje ook afmaken! :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 feb 2011 21:38

@lidia: bedankt voor de tip wat betreft die duozit!
mijn buurvrouw heeft er een dus mochten we erover denken kan ik eerst die van haar proberen. (of gewoon zo'n onderstel aanschaffen en de duozit af en toe van haar lenen :wink: ).

hier ook MvM. alleen doordat ik best veel misselijk ben kan ik niet veel drinken en plas dus ook niet veel. 's ochtends meestal wel, maar dan kan ik de geur bijna niet verdragen :-& dus dan ook nog wel eens gewoon in het toilet. Hier halen ze de flessen niet maar moet ze zelf bij een tankstation gaan ruilen. Maar heb nu 1 kratje al voor de 3e wk staan omdat ik ze maarn iet vol krijg :oops: .
kreeg zo'n lampje voor in het stopcontact en een armband.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2011 12:19

@VPK vervelend dat je zo misselijk bent en slecht kunt drinken.

Ik ben toch maar over de drempel gestapt en heb mezelf vanmorgen 2 keer geprikt en eigenlijk valt het best mee. Maar suiker heb ik denk ik niet vanmorgen nuchter 4.8 en 2 uur na ontbijt 4.4 over anderhalf uur moet ik weer prikken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 feb 2011 12:23

Netjes hoor! En ook wel een geruststelling denk ik ;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 feb 2011 17:02

Nou, fijn dat het er dan goed uitziet, liefie.
Ik ben in een korte periode ook veel aangekomen, maar de VK zegt dan: Je kan het hebben.
Zal wel, ik heb ze liever niet hoor. :puh:

Heb lakentjes en een hemeltje gemaakt. Vet schattig.. Ik hoop nu maar dat het echt een meid is,
want anders is het zo sneu.. ;) Misschien volgende week nog een bevestiging.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 feb 2011 19:34

Hier was er nog geen standaard groeiecho, maar misschien komt dat nog wel, maar dat maak ik nu niet meer mee :mrgreen:

Fijn dat je glucosewaarden goed zijn liefie! Dat is toch weer een geruststelling!

Hier alles goed, er is een duidelijk stijgende lijn van herstel, dus dat is wel fijn! Merk dat ik wat meer energie krijg!

Een ieder nog een voorspoedige zwangerschap, voor sommigen schiet het alweer op, en de mensen die nieuw zwanger zijn: gefeliciteerd!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 feb 2011 20:51

@Em. Fijn dat je goed herstelt! Al helemaal aan het nieuwe ritme gewend? Gaat het met Jurre ook goed?

@Aikongirl leuk dat je lekker creatief bent geweest :) Ik zit al te bedenken wat ik kan gaan doen tegen de tijd dat ik verlof heb, haha...

Ik krijg het idee dat bij iedereen het gewicht in de gaten gehouden wordt, behalve bij mij ;-) Ik weet dus ook niet hoeveel ik nu aangekomen ben... :-oo

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 feb 2011 20:57

@ Jannoek: Jurre doet het heel goed, hij zat met 6 dagen op z'n geboortegewicht en groeit als kool.
Ritme, tja dat is nog lastig soms, en daar ben ik ook nog niet helemaal aan gewend, het is echt super intensief en slopend, maar ook genieten :), en dat word gelukkig nu steeds meer, nu ik mezelf wat beter voel.

Ik las een paar pagina's terug iets over maten luiers: newborn paste hij hier maar een paar dagen, nu al maat 2 en 3 zou evt ook kunnen.
En de hoeveelheid die er doorheen gaat :shock: :shock:

Wat gewicht tijdens zwangerschap betreft: dat hielden ze bij mij ook niet bij, alleen aan het begin en eind een keer gewogen. Inmiddels zit ik nu onder het gewicht van voor mijn zwangerschap.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 feb 2011 21:13

Wow, dat heb je dan ook snel gedaan! :) Was je veel aangekomen?

Vraag me ook af hoe lang maatje new born zou kunnen... heb daar nu 2 pakken van, maar meer ga ik er niet kopen, maat 2 is van 6 tot 12 pond, dat lijkt me best snel kunnen. Tenzij je een klein kindje verwacht, maar daar schijnt bij ons geen sprake van te zijn. :-oo

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 feb 2011 22:16

Sylke droeg newborn tot ze 4 mnd was :lol: Timon was geloof ik een maand oud toen ik overstapte op een ander maatje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 feb 2011 22:41

Fijn dat het beter met je gaat Em!
En je suiker goed, da's fijn Liefie
Jannoek, gewicht wordt hier niet heel erg bijgehouden hoor, ze vraagt het wel elk bezoek, en ik ben er zelf (soms te veel) mee bezig, dus dan weet ik het sowieso wel, hoeveel ik weeg. maar zoals bij Jurian heeft ze nooit ergens een probleem van gemaakt.

Ik heb net een vlaggetjesslinger gemaakt voor de babykamer, en het is toch gaaf geworden :D Ik heb besloten dat ik ook maar aquablauw/appelgroen en feloranje stof ga halen voor Jurians kamer, en daar ook zo'n slinger voor maken.
Vanavond zijn we even bij de babydump geweest, maar Jurian had er geen zin in. Dus alleen even een waskussen en 2 bruine hoezen gekocht. Ze hadden precies de kleur van de muur, dus dat staat wel mooi. Morgen gaan we verder klussen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 feb 2011 11:22

@Em. Super dat het zo goed gaat! Geniet ervan.

Ben helemaal in de wolken mijn man is druk aan het behangen en wij zijn er zo blij mee! Wordt echt super gaaf als het vandaag af komt zal ik vragen of hij een foto wilt plaatsen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 feb 2011 12:26

Leuk Liefie! Ben benieuwd naar een foto :)
Wanneer komt jullie bedje/commode/kast etc.?
Dat duurt nog even, toch?

Terug naar “Archief”