zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2011 17:35

martien schreef:
Marnix schreef:. Maar: Heb geen begeerte voor andere vrouwen dan je eigen vrouw. [...]
En nogmaals, ik ben niet tegen masturbatie zelf, ik ben tegen de gedachten die er vaak (bij mannen zeker) bij komen kijken, die verkeerd zijn, puur omdat de Bijbel aangeeft dat we geen andere mensen dan je eigen man/vrouw moeten begeren.

Hoe ver zet je die redenatie door? Vind je dat een vrouw een rol heeft in dat proces? Qua kleding bijvoorbeeld? (Is hier al eerder aan de orde geweest... beetje flauw van me misschien....) Kijk maar of je er wat mee wil.

Jij bedoelt een "pikant" setje :?: En de man mag een hobbezak aan :-({|=

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 24 feb 2011 18:21

schelpje3 schreef:
martien schreef:
Marnix schreef:. Maar: Heb geen begeerte voor andere vrouwen dan je eigen vrouw. [...]
En nogmaals, ik ben niet tegen masturbatie zelf, ik ben tegen de gedachten die er vaak (bij mannen zeker) bij komen kijken, die verkeerd zijn, puur omdat de Bijbel aangeeft dat we geen andere mensen dan je eigen man/vrouw moeten begeren.

Hoe ver zet je die redenatie door? Vind je dat een vrouw een rol heeft in dat proces? Qua kleding bijvoorbeeld? (Is hier al eerder aan de orde geweest... beetje flauw van me misschien....) Kijk maar of je er wat mee wil.

Jij bedoelt een "pikant" setje :?: En de man mag een hobbezak aan :-({|=

:schaterlach:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 24 feb 2011 18:42

meisje20 schreef:ik heb altijd geleerd dat zelfbevrediging verkeerd is. zelfbevrediging doe je naar eigen behoefte.
(en als je het niet doet hoef je er ook geen verantwoording over af te leggen)

daarbij, ze hebben het altijd over de strijd van elke jonge man en vrouw.
als masturberen geen zonden is wat is dan de strijd van elke ''jonge vrijgezelle'' man of vrouw?
uiteraard door geen seks te hebben buiten het huwelijk. (maar dat lijkt mij het moeilijkste niet..)

hmm, ik vindt het niet 1 op 1 staan eigenlijk, mastruberen en sex hebben,
daarnaast is het mischien ook de strijdt dat je alleen bent , en mischien wel een partner en evt kindren wil, helemaal als vrouw lijkt het me zeer moeilijk als je een kinderwens hebt en geen partner

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 24 feb 2011 22:17

gempa schreef:
meisje20 schreef:ik heb altijd geleerd dat zelfbevrediging verkeerd is. zelfbevrediging doe je naar eigen behoefte.

als masturberen geen zonden is wat is dan de strijd van elke ''jonge vrijgezelle'' man of vrouw?
uiteraard door geen seks te hebben buiten het huwelijk. (maar dat lijkt mij het moeilijkste niet..)

daarnaast is het mischien ook de strijdt dat je alleen bent , en mischien wel een partner en evt kindren wil, helemaal als vrouw lijkt het me zeer moeilijk als je een kinderwens hebt en geen partner

Ik denk ookj dat het voor een man anders ligt dan voor een vrouw qua gevoelens en op lichamelijk gebied.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 24 feb 2011 23:24

schelpje3 schreef:
Mortlach schreef:
nette schreef:er zijn gewoon dingen die moeten gebeuren
en net als je werk, want je moet jezelf ook onderhouden
dus is dat geen zonde

Dus als ik werk maar niet ten ere van God, is dat geen zonde? dit lijkt me een nogal gemengd signaal.

je lichaam is het tempel van de H.Geest
en die moet je goed onderhouden, dat is dus tot eer van God

En laat een regelmatig orgasme nou gewoon tot dat 'goede onderhoud' behoren...

Nou zeg, wat een rare discussie wordt het.
Regelmatig onderhoud :shock:

Wist je dat een man gemiddeld 3 tot 6 keer per nacht een erectie heeft? Dit is dus gewoon voor regelmatig onderhoud. Heel normaal dus.
*onderschrift verwijderd door moderator*

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 00:40

eigenlijk de conclusie die ik lees over het algemeen is dat de handeling "ansich" niet zondig is. Maar dat de gedachtes die erbij gepaard gaan zondig kunnen zijn.
En dan krijg ik daarna het idee dat zo goed als alle hersenspinsels van de man meteen zondig zijn. Als je als man aan je vrouw denkt, of als jongen aan je vriendin of een meisje wat je leuk vind ( wat geen ander "toebehoord " ) lijkt me er toch geen probleem aan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2011 00:52

Net als eten, krabben als je jeukt hebt, en ademhalen.

uiteraard door geen seks te hebben buiten het huwelijk.

Ik weet niet we 'ze' zijn, maar mij overtuigt het niet. Omdat 'ze' het zeggen, moet het wel zo zijn... natuurlijk mag je dat voor waar houden - ik zie dat anders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2011 01:12

gempa schreef: daarnaast is het mischien ook de strijdt dat je alleen bent , en mischien wel een partner en evt kindren wil, helemaal als vrouw lijkt het me zeer moeilijk als je een kinderwens hebt en geen partner

Ik heb met twee dingen wat moeite in dit gesprek.

1) het beeld van de vrouw als maagdelijke, gedweeë deerne die thuis bij de haard samen met moeder zit te handwerken en waar geen berispelijke gedachte in haar hoofdje opkomt.

Alsof de vrouw alleen maar gevoel is, en de man alleen maar lichaam. Alsof vrouwen nooit begerig zijn. Alsof vrouwen, om het even bot te zeggen, nooit eens gewoon *censuur* zijn.

en 2) het beeld dat mannen dus precies het tegenovergestelde zijn. Alleen maar seks, alleen maar lust en begeerte. Misschien komt het omdat ik langzaamaan een klein beetje ouder word, maar ik herken mij niet meer in dat beeld. Waarom zou het bijvoorbeeld voor een vrouw zonder partner maar met kinderwens moeilijker zijn dan voor een man in diezelfde situatie?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 01:22

@Mortlach

- Vrouwen of mannen, dat is niet hetzelfde .Maar ik ben met je eens dat het beeld op dit forum wel erg generaliseert.
Misschien komt het omdat ik langzaamaan een klein beetje ouder word, maar ik herken mij niet meer in dat beeld.

niet meer? :D

- wat die vrouw zonder partner maar met een kinderwens met het hele verhaal te maken heeft snap ik niet.. :?

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 25 feb 2011 08:20

haring zegt: Wist je dat een man gemiddeld 3 tot 6 keer per nacht een erectie heeft? Dit is dus gewoon voor regelmatig onderhoud. Heel normaal dus.

Klopt zelfs in de baarmoeder al.
dus zo hoort het bij het leven.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 25 feb 2011 08:22

Samanthi schreef:
gempa schreef:

Ik denk ookj dat het voor een man anders ligt dan voor een vrouw qua gevoelens en op lichamelijk gebied.

Even voor de duidelijkheid
Ik bedoel niet dat een man het beest is en de vrouw de kuise, maar toch heeft een man op een andere manier behoefte als een vrouw.
wilde ik even recht zetten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2011 10:05

martien schreef:

Nou kijk, er is altijd ergens een grens. Zouden vrouwen collectief zonder kleren over straat gaan lopen, dan zou dat het aantal verkeerde gedachten vast toenemen. Dus kleding heeft op dat punt wel een bepaalde functie en invloed. Aan de andere kant is de kleden van een vrouw nooit een excuus voor mannen om die gedachten te gaan goedpraten :) Als we naar de Bijbel kijken kunnen we stellen dat we er "zedig" of "eerbaar" ofzo bij moeten lopen en ik denk dat we er niet meer over hoeven te zeggen. Zedig en eerbaar heeft ook niets met lange rokken tot de enkels te maken... het mag best je figuur en vormen accentueren enzo, kleding mag best een beetje sexy zijn. En een man kan dan nooit zeggen: TJa, ik had verkeerde gedachten maar dat was omdat die vrouw zo'n kort rokje aan had....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2011 10:18

Mortlach schreef:
gempa schreef: daarnaast is het mischien ook de strijdt dat je alleen bent , en mischien wel een partner en evt kindren wil, helemaal als vrouw lijkt het me zeer moeilijk als je een kinderwens hebt en geen partner

Ik heb met twee dingen wat moeite in dit gesprek.

1) het beeld van de vrouw als maagdelijke, gedweeë deerne die thuis bij de haard samen met moeder zit te handwerken en waar geen berispelijke gedachte in haar hoofdje opkomt.

Alsof de vrouw alleen maar gevoel is, en de man alleen maar lichaam. Alsof vrouwen nooit begerig zijn. Alsof vrouwen, om het even bot te zeggen, nooit eens gewoon *censuur* zijn.

en 2) het beeld dat mannen dus precies het tegenovergestelde zijn. Alleen maar seks, alleen maar lust en begeerte. Misschien komt het omdat ik langzaamaan een klein beetje ouder word, maar ik herken mij niet meer in dat beeld. Waarom zou het bijvoorbeeld voor een vrouw zonder partner maar met kinderwens moeilijker zijn dan voor een man in diezelfde situatie?

ben het daar wel mee eens, het wordt soms wat een karikatuur.... alsof mannen seksuele wezens zijn en vrouwen emotionele wezens. Er zit wel verschil tussen mannen en vrouw, per persoon verschilt het ook weer.... ik denk dat het voor mannen ook eerder een probleem kan worden (uit een onderzoek enkele jaren geleden (door een seculiere organisatie) bleek dat zo'n 5,5 procent van de mannen en 1,5 procent van de vrouwen een "overmatig seksueel verlangen” heeft.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2011 10:18

meribel schreef:eigenlijk de conclusie die ik lees over het algemeen is dat de handeling "ansich" niet zondig is. Maar dat de gedachtes die erbij gepaard gaan zondig kunnen zijn.
En dan krijg ik daarna het idee dat zo goed als alle hersenspinsels van de man meteen zondig zijn. Als je als man aan je vrouw denkt, of als jongen aan je vriendin of een meisje wat je leuk vind ( wat geen ander "toebehoord " ) lijkt me er toch geen probleem aan?

Ik vraag het me af. Ik vond vroeger ook meerdere meisjes leuk.... maar ze "behoren wel een ander toe nu". Aan je vrouw denken lijkt me geen punt want dat is je vrouw. Je vriendin wordt dat allicht (hoewel dat ook maar de vraag is) maar gewoon iemand die je leuk vindt? Ik ken wel een paar filmactrices die ik leuk vind, paar meisjes uit de buurt... en misschien staan er op internet ook nog wel een paar. Misschien ben jij ook wel leuk. De houding wordt dan toch weer: Het doen is erg, alleen er aan denken is geen probleem. Zolang je het maar niet echt doet. En ik denk niet dat dat de Bijbelse lijn is.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2011 22:09

Marnix schreef:
meribel schreef:eigenlijk de conclusie die ik lees over het algemeen is dat de handeling "ansich" niet zondig is. Maar dat de gedachtes die erbij gepaard gaan zondig kunnen zijn.

Ik vraag het me af. Ik vond vroeger ook meerdere meisjes leuk.... maar ze "behoren wel een ander toe nu". Aan je vrouw denken lijkt me geen punt want dat is je vrouw. Je vriendin wordt dat allicht (hoewel dat ook maar de vraag is) maar gewoon iemand die je leuk vindt? Ik ken wel een paar filmactrices die ik leuk vind, paar meisjes uit de buurt... en misschien staan er op internet ook nog wel een paar. Misschien ben jij ook wel leuk. De houding wordt dan toch weer: Het doen is erg, alleen er aan denken is geen probleem. Zolang je het maar niet echt doet. En ik denk niet dat dat de Bijbelse lijn is.

Als jij getrouwd ben, dan pleeg je overspel als je over een andere vrouw seksuele fantasiën hebt dan je eigen vrouw. Maar wanneer je als jongen nog vrijgezel bent ( of meisje ) , dan kan je toch geen overspel plegen?
Tuurlijk wel als je over de buurvrouw fantaseert ( die toebehoort aan de buurman zeg maar ) , maar aan je vriendin of een meisje wat je leuk vind, waarom zou dat zonde zijn?

Terug naar “Archief”