Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

filia
Sergeant
Sergeant

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 23 feb 2011 15:23

MissF schreef:Filia, ik heb nu gewoon lint gekocht, maar klap dat dan dubbel, zodat de vlaggetjes ertussen komen. Dus ik heb 2 x de lengte aan lint gekocht. met biaisband gaat het denk ik simpeler.

Thanks MissF en Jantine76, ik denk dat ik dan maar voor de biaisband ga. Misschien ook maar vast aanschaffen, als ik dan zin krijg om vlaggetjes te maken, kan ik meteen beginnen! :)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 15:30

*Annet* schreef:mwah, wat een gehannes met die sjaal :-k

heb een streepje op de naald gezet ivm 3 cm afstand, wordt de naald stoef, precies daar. En de steken vallen van de naald af enzo

o o Annet, is breien nog leuk? of krijg je teveel kriebels van de creabea's hier op het forum? Komt vast goed joh, succes! Is die Jorbeau Kreatief een leuk winkeltje? We gaan nml. morgen t/m zaterdag nog naar mijn zusje op Tholen.......en als het de moeite waard is, kunnen we nog wel even naar Ouddorp!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 feb 2011 15:47

Ze hebben veel op het gebied van breien en haken (hoooked zpaghetti) en scrapbooking en aanverwante papierartikelen. Het is best een flinke winkel maar geen gigantisch grote zeg maar. Kan je de lappenschuur in Dirksland ook aanraden, daar is VEEL stof maar die is dicht in de vakanties dacht ik. Als je veel zin en tijd hebt, in Hellevoetsluit zit een leuke hobbywinkel, waar je voor weinig geld veel kunt kopen. Zit naast de wibra.

breiwerk ligt ff opzij geschoven. #-o
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 23 feb 2011 17:08

tulp schreef:
pannenkoek schreef:
Je moet al snel zien dat hij langer wordt.
Het gaat als het ware dakpansgewijs. Iedere keer 'leg' je er weer een andere op.

Kijk anders even op internet. daar staat ook wel een filmpje via you tube over het breien.

Met 8 steken werd hij bij mij 1.50/1.60 Ik weet niet hoe lang je hem wilt hebben. Met 9 stekenk wordt ie 1.20/1.30

NOg ff over die 2,5 cm van de ondas
Hij 'rimpelde' bij mij niet zo mooi, en hij werd maar één meter als ik door ging.
Ik heb de winkel gebeld en die zeiden dat je best groter kan nemen, niet overdreven natuurlijk. Dan krijg je grotere lussen, en dat geeft juist lengte.

Ja, die dakpannen ben ik inmiddels achter. Ik ben nu halverwege de bol en heb 60 cm sjaal.
Ik doe het op naalden nr. 7, want 8 hadden ze niet bij de Zeeman. Zou dat nog uitmaken, dat hij daardoor korter wordt?
Ik vind hem met 8 steken breed zat worden. Iets smaller is ook geen probleem, maar ik haal het nu niet meer uit =;

Als ik de Ondas ga breien, dan zal ik flinke lussen doen. En misschien een steek minder breed, dat zal ook schelen, wat lengte betreft.

Met 8 steken wordt ie ook aardig lang hoor.
De ondas doe ik met 6 steken.
Als je de sjaal vd ondas klaar heb moet je even de sjaal laagje voor laagje uit trekken, wordt ie mooier van, anders zit alles een beetje in elkaar.

@Annet, suc6, ik durf niet te zeggen 'breng maar ff' je woont toch echt tever weg
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 feb 2011 18:40

ff snel: missf: wit katoen kopen, bruin verven??

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2011 21:36

Ik hoop morgen ook wat tijd te hebben om crea te zijn =D> en dan ga ik de gordijnen van Michael wat opleuken! Als het lukt, zet ik wat foto's neer ;)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 23 feb 2011 21:41

Afbeelding

gemaakt voor een vriendin die net een nieuw huisje heeft 'new home cookies'.

Met alle ingredienten voor de koekjes incl. m&m's, ongezouten pinda's, brokjes chocolade etc. En aan het etiket hoe ze de koekjes met haar kids klaar moet maken.

Heb ze ook met Sophie gemaakt

Afbeelding
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 feb 2011 21:46

Ik heb de wol ook maar besteld, ben wel niet zo'n breier maar dit lijkt zo makkelijk. Nu wachten tot het binnenkomt.

Vandaag hebben we met marsepein geknutseld. Cupcakes versieren en gewoon "kleien" was heel gezellig en leuk om zo andere kanten van je kinderen te zien.

Grappig mvs, heb je daar een recept van?

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 23 feb 2011 21:48

Ja hoor hier het recept, ik kopieer het ff vanaf mijn blog, lekker makkelijk :mrgreen:

Vanmiddag ging ik bij een vriendin en haar kids op bezoek om hun nieuwe huis te bewonderen. Ik nam bovenstaande glazen pot met koekjesmix mee.

Ik maakte een lege pot bruine bonen goed schoon en weekte het etiket los in heet water. Vervolgens vulde ik het met de volgende produkten:

* 150 gram bloem
* 1 theelepel bakpoeder
* 1 theelepel zout
* 80 gram donkerbruine suiker
* 80 gram witte suiker
* 100 gram m&m's
* 100 gram in stukjes gehakte melkchocolade
* 100 gram in stukjes gehakte pure chocolade
* 100 gram rozijnen
* 100 gram ongezouten pinda's

Daarna schroefde ik het deksel er terug op, bond er met een elastiekje een stuk stof omheen, inclusief 3 lintjes. Aan het dunste lint bevestigde ik de bereidingswijze:

* Doe alles uit deze pot in een grote kom
* Voeg 100 gram boter en 1 ei toe
* Kneed samen tot een grote bal deeg
* Maak bolletjes en druk ze een beetje plat
* Verwarm de oven voor op 180 graden
* Leg de koekjes op de bakplaat
* Bak de koekjes in 15-20 minuten af
* Smullen maar!!!

Voor Ditte zette ik ook een kom klaar met alle ingredienten, waar ze zelf het snoepgoed nog aan toe mocht voegen. Uiteraard belandde minstens de helft in haar eigen buikje.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 23:00

wat een leuk idee, en lekker recept...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2011 16:17

Na het hardlopen van vanmorgen ben ik weer aan de ondas begonnen. Gaat nu beter. Heb een pen of 5 gebreid. De eerste ging helemaal niet maar heb volgehouden. Nu bedenk ik me: heb het draadje waar ik mee begon niet geknoopt ofzo, gaat ie nu rafelen?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 24 feb 2011 19:48

*Annet* schreef:Ze hebben veel op het gebied van breien en haken (hoooked zpaghetti) en scrapbooking en aanverwante papierartikelen. Het is best een flinke winkel maar geen gigantisch grote zeg maar. Kan je de lappenschuur in Dirksland ook aanraden, daar is VEEL stof maar die is dicht in de vakanties dacht ik. Als je veel zin en tijd hebt, in Hellevoetsluit zit een leuke hobbywinkel, waar je voor weinig geld veel kunt kopen. Zit naast de wibra.

breiwerk ligt ff opzij geschoven. #-o

nog bedankt Annet, we zijn vanmiddag al in Ouddorp geweest, Zpaggetti gehaald om een tasje te haken, en nog eline scheepjeswol en katia ondas,dus ik vermaak me hier wel op Tholen.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 24 feb 2011 19:50

*Annet* schreef:Na het hardlopen van vanmorgen ben ik weer aan de ondas begonnen. Gaat nu beter. Heb een pen of 5 gebreid. De eerste ging helemaal niet maar heb volgehouden. Nu bedenk ik me: heb het draadje waar ik mee begon niet geknoopt ofzo, gaat ie nu rafelen?

als je nog een reservedraadje hebt hangen kun je er alsnog een knoopje in leggen, je ziet het ook op een youtube flimpje hoe ze dit doen...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2011 20:02

wat is dat voor wol dan, die andere?

Vond je het wel leuke zaak? Is altijd afwachten als je een winkel aanraad bij een ander....

breien lukt aardig!

deze is btw ook niet duur: http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.ph ... 24&lang=NL

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 26 feb 2011 23:08

@ Annet, vond het een leuk winkeltje. Niet heel groot maar wel van alles te koop, en een aardige verkoopster.
Fijn dat het breien bij jou goed gaat.
Je bedoelt wat scheepjeswol Eline voor spul is. Het lijkt op een soort van Katia, met kleine roesjes. Breit ook grappig. Je hoeft niet te meten...het hangt ook buiten bij dat winkeltje.
Ik dacht misschien kom ik Annet nog wel tegen....maar ja ik weet niet eens wie je bent....zal eens even op die website kijken.

Terug naar “Relaties”