saartje schreef:Hortensia schreef:Tuinfluiter schreef:Over bidden gesproken.
"Toevallig" moesten wij bij het avondeten dit gedeelte lezen:
Genesis 25 vers 21
En Izak bad den HEERE zeer in de tegenwoordigheid van zijn huisvrouw, want zij was onvruchtbaar; en de HEERE liet Zich van Hem verbidden zodat Rebekka, zijn huisvrouw, zwanger werd
Mooi he Tuinfluiter! Dat zijn opbeurende bijbelgedeeltes, vind je niet? En er staan meerder van dit soort voorbeelden geschreven. Ik krijg er altijd weer kippenvel van. Het getuigt zo van Gods grootheid. Wat zijn wij dan kleine, nietige mensjes. Er zijn geen grenzen aan Jezus' macht, voor ieder die het van Hem verwacht! Ik hoop zo dat jouw wens uit mag komen, maar dat weet je wel.!
Ik vind het absoluut mooie bijbelgedeeltes, maar tegelijkertijd vind ik het soms moeilijk. Deze bijbelgedeelten word ik regelmatig op gewezen, en dat vind ik niet altijd leuk. Dit waren ook hele grote wonderen, echt! Maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook altijd gebeurd...
Rachel zei: "geef mij een kind of ik sterf" en ze stierf ook... Ik denk zelf dat het een nog groter wonder is als je je kunt overgeven aan de Heere; wat dan de weg ook mag zijn.
Maar dat vind ik soms wel moeilijk...
Mensen zeggen vaak: "de Heere kan wonderen doen" en ja datkan Hij gelukkig ook. Maar niet altijd op dezelfde manier als wij verwachten... En dan krijg je altijd die verhalen van Neef/nicht/vage kennis, die wel 10 jaar heeft gewacht en toen zwanger werd. Dat is een heel groot wonder, maar dat is toch nog niet altijd een gegeven dat dit altijd gebeurd? En ondertussen ben je wel 10 jaar aan het hopen, of juist niet.
En ik hoop zo van ganser harte dat jullie poging gezegend wordt Tuinfluiter, echt!
Snappen jullie een beetje hoe ik bovenstaande bedoel?
Saartje, ik begrijp je helemaal. Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik zelf dat ik onze kinderloosheid goed kan handelen, maar dit zijn ook de opmerkingen waar je me echt boos mee maakt. Op huisbezoek zei de ouderling het ook: Die en die moesten ook 12 jaar wachten. Verwachten het maar van de Heere. Ik vroeg hem toen: en wat heb ik aan dat verhaal? Er zijn er ook tig die kinderloos blijven, maar daar komen ze nooit mee aan. De ouderling zei: niet altijd van het negatieve uitgaan....RRRRRRR ik kan veel hebben, maar hier maken mensen me echt heel erg boos om. Of zoals mijn vader eens zei na mijn miskraam: Goed teken toch? Weet je in ieder geval dat je zwanger kunt worden......