Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Julieta
Verkenner
Verkenner

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Julieta » 22 feb 2011 16:47

saartje schreef:
Hortensia schreef:
Tuinfluiter schreef:Over bidden gesproken.
"Toevallig" moesten wij bij het avondeten dit gedeelte lezen:

Genesis 25 vers 21
En Izak bad den HEERE zeer in de tegenwoordigheid van zijn huisvrouw, want zij was onvruchtbaar; en de HEERE liet Zich van Hem verbidden zodat Rebekka, zijn huisvrouw, zwanger werd

Mooi he Tuinfluiter! Dat zijn opbeurende bijbelgedeeltes, vind je niet? En er staan meerder van dit soort voorbeelden geschreven. Ik krijg er altijd weer kippenvel van. Het getuigt zo van Gods grootheid. Wat zijn wij dan kleine, nietige mensjes. Er zijn geen grenzen aan Jezus' macht, voor ieder die het van Hem verwacht! Ik hoop zo dat jouw wens uit mag komen, maar dat weet je wel.!

Ik vind het absoluut mooie bijbelgedeeltes, maar tegelijkertijd vind ik het soms moeilijk. Deze bijbelgedeelten word ik regelmatig op gewezen, en dat vind ik niet altijd leuk. Dit waren ook hele grote wonderen, echt! Maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook altijd gebeurd...
Rachel zei: "geef mij een kind of ik sterf" en ze stierf ook... Ik denk zelf dat het een nog groter wonder is als je je kunt overgeven aan de Heere; wat dan de weg ook mag zijn.
Maar dat vind ik soms wel moeilijk...
Mensen zeggen vaak: "de Heere kan wonderen doen" en ja datkan Hij gelukkig ook. Maar niet altijd op dezelfde manier als wij verwachten... En dan krijg je altijd die verhalen van Neef/nicht/vage kennis, die wel 10 jaar heeft gewacht en toen zwanger werd. Dat is een heel groot wonder, maar dat is toch nog niet altijd een gegeven dat dit altijd gebeurd? En ondertussen ben je wel 10 jaar aan het hopen, of juist niet.

En ik hoop zo van ganser harte dat jullie poging gezegend wordt Tuinfluiter, echt!

Snappen jullie een beetje hoe ik bovenstaande bedoel?

Saartje, ik begrijp je helemaal. Zoals ik al vaker heb gezegd vind ik zelf dat ik onze kinderloosheid goed kan handelen, maar dit zijn ook de opmerkingen waar je me echt boos mee maakt. Op huisbezoek zei de ouderling het ook: Die en die moesten ook 12 jaar wachten. Verwachten het maar van de Heere. Ik vroeg hem toen: en wat heb ik aan dat verhaal? Er zijn er ook tig die kinderloos blijven, maar daar komen ze nooit mee aan. De ouderling zei: niet altijd van het negatieve uitgaan....RRRRRRR ik kan veel hebben, maar hier maken mensen me echt heel erg boos om. Of zoals mijn vader eens zei na mijn miskraam: Goed teken toch? Weet je in ieder geval dat je zwanger kunt worden...... :-& =; =;

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 22 feb 2011 17:02

Na 12 jaar zwanger worden gebeurt weleens, en dat is een heel groot wonder.
Maar... om nu op een wonder te gaan zitten wachten?
Als dit bij iedereen zou gebeuren zou het geen wonder meer zijn.
Ondoordachte uitspraak van zo'n ouderling zeg!
Vast wel goed bedoeld, maar toch... :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2011 17:12

Ik weet ook nooit zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Tuurlijk is het een wonder. Maar hoe ga je hier mee om? Net wat je zegt Anne, ga je daar op zitten wachten?

Mijn nicht is na jaren (iets van 12 jaar) zwanger geworden, hebben een paar adoptie kinderen. Dat is zeker een wonder. Maar dat wil niet zeggen dat je daar je hoop op moet vestigen als buiten staande.

@Tuinfluiter: *knuffel*.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 20:13

LauraC schreef:
christien schreef:Heel veel sterkte Tuinfluiter & man, we denken aan jullie...HUG

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 feb 2011 21:51

Lieve meiden, wat ontzettend fijn dat jullie zo mee hopen en meeleven met mannetje en mij.
Het gaat heel goed hier.
We hebben haast geen erg in de wachtweken :D
Nog een aantal daagjes en dan weten we het zeker.......................maar ik weet het anwt al wel eigenlijk....negatief.
Het zou ook wel duizendmaal een groot wonder zijn als het nu onder deze omstandigheden wel raak zou zijn.
MAAR toch houden we de moed er in.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2011 22:15

En je blijft gewoon zo dapper! Je hebt het refoweb boeket van de week dubbel en dwars verdient!

heel veel sterkte en we hopen met ons allen op een Godswonder.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 feb 2011 08:18

Sterkte Tuinfluiter, ik vind je ook heel moedig en hoop ook mee op een wonder...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 feb 2011 09:15

Ook ik denk aan jullie Tuinfluiter!
Ik noem het niet zozeer knap hoe jullie hier mee om kunnen gaan momenteel, maar vind het erg fijn voor jullie!
Je doet er zelf vaak weinig aan hoe je je voelt (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik herken heel sterk dat gevoel dat je nu al weet dat het (wéér) niet raak is deze keer. Toch hoop ik stiekum dat je ongelijk krijgt :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 feb 2011 09:18

TF, veel sterkte deze dagen! ... Hoop dat je ongelijk hebt!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 feb 2011 10:21

Alle meiden, hartelijk bedankt voor jullie steun!!

Anne: Zo voelt het voor mij ook niet hoor, dat het knap, moedig of wat dan ook is hoe ik/wij er mee om gaan.
Hoe je je voelt hierin word altijd bepaald door omstandigheden.
Het is hier nu goed stabiel, dus even geen nieuwe zwangeren in de omgeving, geen pijnlijke dingen, geen moeilijke vrouwen onder elkaar momenten, dus het gaat nu heel goed :D

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 feb 2011 11:04

Tuinfluiter schreef:Alle meiden, hartelijk bedankt voor jullie steun!!

Anne: Zo voelt het voor mij ook niet hoor, dat het knap, moedig of wat dan ook is hoe ik/wij er mee om gaan.
Hoe je je voelt hierin word altijd bepaald door omstandigheden.
Het is hier nu goed stabiel, dus even geen nieuwe zwangeren in de omgeving, geen pijnlijke dingen, geen moeilijke vrouwen onder elkaar momenten, dus het gaat nu heel goed :D

Ik bedoelde het ook niet negatief hoor :D
Ik krijg ook vaak te horen dat het zo knap of moedig is hoe wij met onze kinderloosheid en adoptieprocedure omgaan. Dan denk ik: "knap? Ik doe daar mijn best niet voor hoor". De situatie is nu eenmaal zo. Reden tot grote dankbaarheid als je er goed mee om kunt gaan. Je kunt ook weleens een mindere dag hebben, en ben je dan opeens niet moedig?
Je zegt toch ook niet tegen iemand die zich beroerd voelt tijdens een zwangerschap dat je het knap vindt dat ze zwanger blijft. Zal wel moeten :mrgreen:
Ik heb er meer aan als mensen tegen me zeggen dat ze aan me denken, en dat ze mét mij blij zijn dat een adoptiekindje nu al zo dichtbij komt. Én dat ze voor ons bidden.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 feb 2011 11:11

Anne: Dat begreep ik wel hoor dat je het niet negatief bedoelde :wink:
Idd, het is fijner als mensen je steunen, bijv bij jullie op de weg naar een adoptiekindje, als dat ze zeggen dat je alles zo knap en moedig doet.
Je moet leren leven met je situatie, dit een plekje geven en dat is niet iets van knap of moedig, dat is iets wat je uit Zijn handen ontvangt.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 23 feb 2011 14:08

Lees hier vooral mee. Maar dan denk ik toch ook vaak: wat moeilijk toch! En daarbij respect hoe er mee om gegaan wordt. Allemaal heel veel sterkte..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 feb 2011 22:23

*Annet* schreef:En je blijft gewoon zo dapper! Je hebt het refoweb boeket van de week dubbel en dwars verdient!

heel veel sterkte en we hopen met ons allen op een Godswonder.

Ik weet geen betere woorden...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 20:53

hoe gaat het met jullie tuinfluiter..?

Terug naar “Archief”