zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor gempa » 22 feb 2011 21:03

als je mastrubeert blijft je maagdenvlies gewoon intakt, hoor, tenzij je apparten gaat gebruiken.
ik moet zeggen dat ik het een vrij natuurlijk iets vindt, dat prima gaat zonder plaatjes,
op een bep leeftijd heb je toch te veel hormonen en dit kan een manier zijn om stoom af te blazen.
ik neem aan dat niet iedereen er evenveel last van heeft. maar het lijkt me ook ongezond als je geen uitlaat klep hebt
ik ben hier vrij nuchter in (wel christenin een refo kerk overigens)
het kan een probleem worden als je verslaafd raakt of extremer wordt of er idd wel plaatjes nodig hebt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2011 21:04

nette schreef:als je voor de 1e keer seks heb verander je wel degelijk

Maar we hadden het over zelfbevrediging.

je word lichamelijk 1 met degene waarmee je seks hebt

Oei, ik mag toch hopen van niet. Hoe kom je dan weer uit elkaar?

dat brengt ook weer gevoelens mee
in de weet.magazine staat daar een heel mooi stukje over
de regel van seks binnen het huwelijk is er niet zomaar, het bewezen dat het beter is
want als je je verschillende sexpartners heb, kan je daarna minder makkelijk een vaste relatie aangaan,

Ik zou wat dat betreft niet blindvaren op wat weet magazine allemaal schrijft. Die hebben nogal de neiging behoorlijk gekleurde stukjes te schrijven. En het zal ongetwijfeld afhangen van hoeveel 'verschillende' ook echt zijn. 2, 5, 100?

Maar wederom heeft het niets met zelfbevrediging te maken.

hier bedoel ik dat je wel verandert.
en vrouwen hebben ook een maagdenvlies, in een stencil van biologie heb ik gelezen,
dat die bij de 1e mastruberen er ook af gaat, dus er verandert wel degelijk iets

Nou, poe poe, en wat een cruciaal onderdeel verander je dan zeg. Waar is dat maagdenvlies goed voor, behalve om paranoide nieuwgetrouwde mannen ervan te overtuigen dat hun kersverse bruidje nog maagd was? (een slimme meid neemt een speld mee naar bed en prikt even in haar vinger). Het is een beetje hetzelfde als wanneer je van melktandjes naar een volwassenengebit gaat, ook zo'n verandering.

Niet om vervelend te doen, maar als argument tegen masturbatie vind ik het niet echt overtuigend. Maar wat ook verandert is dat je leert hoe een orgasme aanvoelt, en hoe je lichaam reageert op allerlei aanraking, hoe je dat lekkere gevoel zo lang mogelijk kunt rekken. Dat verandert ook allemaal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 21:56

Het lijkt de rudgers stichting wel hier :-&
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2011 22:08

ja, seks en seksualiteit is iets waar je je het beste maar niet over moet hebben - dat komt allemaal op magische wijze vanzelf goed als je eenmaal bent getrouwd... :-$

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 22:13

Tja...wie zal het zeggen...je kan je ook wenden tot megalomane mannen via internet
die jonge meisjes denken voor te kunnen lichten :lol:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 22 feb 2011 22:15

schaapje schreef:Tja...wie zal het zeggen...je kan je ook wenden tot megalomane mannen via internet

Over wie heb je het?
*onderschrift verwijderd door moderator*

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2011 22:30

schaapje schreef:Tja...wie zal het zeggen...je kan je ook wenden tot megalomane mannen via internet

ach, je hebt liever dat ze zich voor hele andere zaken tot dat soort mannen op internet wenden?

Ik hoef zo nodig niet iemand voor te lichten hoor; ik heb echter wel een eigen mening die ik op opbouwende wijze probeer te verwoorden (lukt niet altijd, maar toch).

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 23 feb 2011 09:51

tja daar gaat het wel op lijken he :P

maar wat jou mening hier over dan?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2011 10:01

Mortlach schreef:
Marnix schreef:Ik denk dat je masturbatie niet los kan koppelen van gedachten. Als dat kon zou ik er geen moeite mee hebben. Als je bij het masturberen kan denken aan een mooi landschap of zo is er denk ik niet zoveel mis mee. Maar volgens mij werkt het in de praktijk niet zo, gaat het in de praktijk samen met beelden, visualiseren.... Plaatjes... of personen waar je aan denkt en hoe je aan ze denkt. En dan gaat er wat mis.

Dat kan heus wel, maar waarom zou je dat willen? Zelfbevrediging als puur lichamelijke functie? Dat zou, lijkt me, een vrij ongewone seksualiteit opleveren - hoe gaat dat dan werken nadat je bent getrouwd?

Precies. Er zat ook een vleugje ironie in, ik denk namelijk niet dat dat mogelijk is. Ik wil de alleen aangeven dat er met de daad op zich niet zoveel mis is, dat het probleem in andere zaken zit.

Je lustgevoelen wegdrukken, dat is pas niet goed. Juist zelfbevrediging is een goede manier om ermee om te gaan, je wordt er niet zwanger van en je doet er niemand kwaad mee. Pas als het masturberen dwangmatig wordt, wordt het misschien een probleem, alhoewel dat ook wel van de leeftijd afhangt.

Als het probleem de daad zelf was was ik het met je eens geweest. Maar de christelijke ethiek is niet alleen dat iets kwaad is als je er een ander kwaad mee doet. Kwaad denken en het niet uitvoeren is ook een vorm van kwaad, ook al heeft die ander er geen last van. En ik denk dat je er uiteindelijk zelf wel meer last van hebt dan je denkt en het zorgt, in mijn ogen voor een verwrongen vorm van seksualiteit (van intiem iets naar plat consumptiemiddel)... en allicht ook je visie op mensen (van mens tot lustobject?)

Over de aanzien om te begeren-tekst, ik denk dat dat wel degelijk vrij scherp was (zoals Jezus dat vaker is). Wat we er in kunnen zien is dat niet alleen daden verkeerd zijn maar ook gedachten. Als je kijkt en begeert en verder niets doet heb je in je hart al overspel gepleegd. Dat is geen mentaliteit van "ach, zolang je het niet echt doet heeft niemand er last van en doe je niemand kwaad."
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2011 10:07

gempa schreef:als je mastrubeert blijft je maagdenvlies gewoon intakt, hoor, tenzij je apparten gaat gebruiken.
ik moet zeggen dat ik het een vrij natuurlijk iets vindt, dat prima gaat zonder plaatjes,
op een bep leeftijd heb je toch te veel hormonen en dit kan een manier zijn om stoom af te blazen.
ik neem aan dat niet iedereen er evenveel last van heeft. maar het lijkt me ook ongezond als je geen uitlaat klep hebt
ik ben hier vrij nuchter in (wel christenin een refo kerk overigens)
het kan een probleem worden als je verslaafd raakt of extremer wordt of er idd wel plaatjes nodig hebt.

Misschien is het bij vrouwen anders dan bij mannen? Zoals ik in mijn eerste reactie al zei, als je aan een landschap of een wei vol bloemetjes kan denken is er denk ik niets mis mee. Ik denk dat dat bij mannen (visueler ingesteld) wel heel anders is.... onderschat het probleem van seksverslaving niet, het zijn er een heleboel, die daar mee rondlopen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 23 feb 2011 10:13

@ Marnix,
tuurlijk, seksualiteit is iets heel moois en bij voorkeur om samen met je man/vrouw van te genieten.
maar jij schrijft dat je als man niet aan bloemetjes in de wei kan denken en dat zulks het probleem is ( bij vrouwen is dat volgens mij inderdaad anders ) , maar je kan toch aan je eigen vrouw denken?( als je die hebt, dat weet ik even niet van je ) Nog steeds, lijkt me het gezondst om het dan bij elkaar te zoeken maar goed wellicht is ze een week op cursus ergens. ik zie er echt geen zonde in dan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 feb 2011 10:45

nette schreef:

tja daar gaat het wel op lijken he :P

maar wat jou mening hier over dan?

Hallo nette,

Ik denk dat je al veel meningen gelezen hebt, en ben je er nog niet uit? Het is maar wat
je horen wil natuurlijk. Ik raad je aan om zelf eens daar met een eerlijk hart over na te
denken en vooral om voor te bidden. Je hebt toch de Geest van God ontvangen die
je hierin wil leiden. Heb je jezelf aan Hem gegeven dan is je lichaam een tempel
van Hem en behoort Hem toe, zou je er dan mee mogen doen wat je zelf wil ?
Ik denk persoonlijk dat de drang voor zelfbevrediging zich meer alspeelt in gedachten
en fantasieën en die heel onrein kunnen zijn.

m.v.g.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2011 11:18

meribel schreef:@ Marnix,
tuurlijk, seksualiteit is iets heel moois en bij voorkeur om samen met je man/vrouw van te genieten.
maar jij schrijft dat je als man niet aan bloemetjes in de wei kan denken en dat zulks het probleem is ( bij vrouwen is dat volgens mij inderdaad anders ) , maar je kan toch aan je eigen vrouw denken?( als je die hebt, dat weet ik even niet van je ) Nog steeds, lijkt me het gezondst om het dan bij elkaar te zoeken maar goed wellicht is ze een week op cursus ergens. ik zie er echt geen zonde in dan.

Ik in dat geval ook niet. Als je getrouwd bent en je denkt aan je vrouw is dat allicht niet de ideale situatie, maar als ze bijvoorbeeld langer weg is lijkt me dat geen probleem. Ik doelde meer op jongeren, en dan aan willekeurige mensen (sterren, je buurmeisje of wie dan ook) gaan denken. Dat lijkt me vanwege die gedachten niet goed. Als je getrouwd bent is het inderdaad wel een ander verhaal.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 feb 2011 22:58

Marnix schreef:Als het probleem de daad zelf was was ik het met je eens geweest. Maar de christelijke ethiek is niet alleen dat iets kwaad is als je er een ander kwaad mee doet. Kwaad denken en het niet uitvoeren is ook een vorm van kwaad, ook al heeft die ander er geen last van. En ik denk dat je er uiteindelijk zelf wel meer last van hebt dan je denkt en het zorgt, in mijn ogen voor een verwrongen vorm van seksualiteit (van intiem iets naar plat consumptiemiddel)... en allicht ook je visie op mensen (van mens tot lustobject?)

Wat dat betreft is die ethiek op zijn zachtst gezegd nogal onhaalbaar, in een negatief licht zou je het zelfs kunnen zien als 'klantenbinding' - laat mensen vooral niet vergeten dat ze stikzonding zijn, zelfs al denken ze alleen maar. Ik ben wat meer pragmatisch ingesteld.

Ik geef helemaal toe dat je visie op mensen niet mag lijden onder je masturbatiegedrag, dat lijkt me evident. Maar het lijken me toch behoorlijk extreme situaties waar dat een probleem wordt. Ik zie zelf niet dat masturbatie leidt tot een verwrongen vorm van seksualiteit. Het heeft wat dat betreft ook niets met intimiteit te maken, dat is vaak net het hele punt. Als je jeuk hebt, kun je het jezelf wel erg moeilijk maken, maar je kunt ook gewoon even krabben waarna er dan verder weer niks aan de hand is.

Over de aanzien om te begeren-tekst, ik denk dat dat wel degelijk vrij scherp was (zoals Jezus dat vaker is). Wat we er in kunnen zien is dat niet alleen daden verkeerd zijn maar ook gedachten. Als je kijkt en begeert en verder niets doet heb je in je hart al overspel gepleegd. Dat is geen mentaliteit van "ach, zolang je het niet echt doet heeft niemand er last van en doe je niemand kwaad."

Nee, het ontdoet alleen het idee 'overspel' van elke zinnige inhoud en draagt het risico met zich met dat an sich nette mensen hun leven lang met een loodzwaar zondebesef lopen. Ik weet ondertussen wel hoe het werkt, maar zei al dat ik wel wat pragmatischer ben ingesteld.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 24 feb 2011 08:07

Mijn zoons hebben in een zaak gewerkt waar de baas dit idd deed. Hij werd Maagdendokter genoemd
Dat weten ze achteraf.
Een bizarre gebeurtenis

Over zelfbevrediging staat niets in de bijbel, ik vind het een moeilijk onderwerp, moeilijk te zeggen goed of fout, vooral in de pubertijd doen heel veel jongens en meisjes dit, onderzoeken van hun eigen lichaam en gevoelens, er komen vaak verkeerde gedachten bij en je bent erg gericht op jezelf, dit hoort bij het puber zijn, alles veranderd, je uiterlijk je innerlijk, bij jongens ook hun stem, akelige puistjes, akelige leraren en ouders, tja... een stormachtige periode.

Ik kan vooral in deze periode niet zeggen dat het zondig is, en daarna?
Ik weet het echt niet, ben je gericht op jezelf?
Wat denk je erbij?
Wordt het een probleem
maakje er een probleem van?
ik denk dat je dat soort vragen mee kunt nemen.

Terug naar “Archief”