Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2011 20:46

gempa schreef:ik ben zowiezo fan van marktplaats, ik ben nog nooit in een babydump ofzo geweest, ik heb er het geld niet voor en ook niet voor over.
ik zou het wel eng vinden zon onbekend merk kinderwagen te kopen, er is dan nog weinig ervaring mee.
ik houdt meer van simpele wagens die veel kunnen hebben :D
ik heb een retro jaren 70 ledikant van 15 euro, een familie wieg van jaren oud, een ladekastje van de ikea, maxicosie van familie, dus ik kom ver onder het nibud bedrag klaar :wink:

Wij hebben zelf ook enorm weinig hoeven kopen, ik vind een tweedehands ledikant met een nieuw matras ook prima ;)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 20:49

Op die manier kan het inderdaad wel :)
Wij waren ook van plan veel van markplaats te kopen, alleen... het is er niet van gekomen, en nu hebben we bijna niets meer nodig 8-[ :mrgreen:

De wieg die we hebben heb ik zelf in gelegen, die is opnieuw bekleed en een nieuw matrasje voor gekocht, de tummytub is van m'n schoonouders afkomstig en de maxicosi hebben we gekregen.
Bedje, wagen, box etc. is nieuw...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 20:51

@Laura een nieuw matras idd... dat komt ook in onze nieuwe wieg. Ik wilde de matras alleen vorige week ophalen, en in de winkel twijfelde ik of het formaat klopte... Twijfel... toch maar wat van gezegd, en inderdaad, klopte niet.
Gelukkig dat ik er in de winkel achter kwam, want anders had het nog wel even geduurd... de wieg staat namelijk bij m'n ouders en daar kom ik niet zo 1,2,3 en zeker niet met matras ;-)
Nu dus nog even afwachten...

@Gempa, hoe deed je dat dan bijv. met matras? Neem aan dat dat wel een nieuwe was?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 feb 2011 20:56

matrasje van de wieg heb ik niet nieuw gekocht, alleen een nieuwe hoes overgedaan.
bij het ledikantje heb ik een matrasje van vriendin gekregen, .ik heb de buitehoes gewassen
ik ben niet zo kritisch, als het er vies uitziet dan zou ik het niet doen. en van een onbekende ook niet.
kinderwagen was een vrij dun matrasje die heb ik gewoon in de wasmachine gekocht.

al heb ik nu niks meer aangezien deze baby een totale verassing was, ik had alles al weg gedaan 8-[
mijn jongste is al 5
maar gelukkig is marktplaats en familie een goede bron

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 21:00

Had denk ik even gemist dat jij ook zwanger bent Gempa... Gefeliciteerd! (of had ik dat al gedaan? 8-[ Zwangerschapsdementie denk ik... :-oo )

Prima oplossing(en) dan zo toch! Je hebt het dan denk ik ook niet over een matras wat > 20 jaar oud is, als het van vrienden afkomstig is.. In 't wiegje van ons lag een matrasje waar ik zelf op heb gelegen als baby, dat leek me niet verstandig... Bacteriën doen zo'n matras weinig goeds in zoveel jaar denk ik ;-)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 feb 2011 21:04

nee jakkie, en ook kan er dan vele schimmels inzitten en sommige oude matrassen zijn ook niet altijd even verantwoord gevuld

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 21:09

Inderdaad :) Verbaasde me trouwens over de lage kosten van een nieuw matrasje... En de aerosleep lenen we van vrienden, daar doe ik dan ook niet moeilijk over ;-)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 feb 2011 21:09

gempa schreef:kinderwagen was een vrij dun matrasje die heb ik gewoon in de wasmachine gekocht.

:schaterlach:

off topique-smile Maar deze zin zo los zonder context is gewoon heel mooi :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 feb 2011 21:10

tja :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 feb 2011 21:13

Dat heeft denk ik ook met zwanger zijn te maken, Galateia :mrgreen:
Mij was het niet eens enorm opgevallen namelijk. :-oo

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 feb 2011 21:13

Dan moet je geen rood hoofd krijgen. Ik vond het gewoon een prachtige zin. Ik vraag me nu gewoon af wat voor kinderwagen dat is... :wink:
:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 feb 2011 21:23

Maar splinternieuwe dingen kunnen ook slecht zijn! Zeker de laatste tijd heb ik er al veel over gehoort dat je nieuwe spullen al maanden voordat je het gebruikt goed moet luchten ivm de gassen die in de containers gespoten worden tegen ongedierte.

Over de bugaboo. De bak is inderdaad laag maar om nou te zeggen dat je er pijn van in je rug krijgt vind ik erg overdreven. Zo vaak til je je kind toch niet in en uit de bak? En hoe erge pijn in je rug moet je dan wel niet krijgen om een kind uit een ledikantje/box te tillen die al wat lager staat? Mijn man is op een paar cm na twee meter lang en ik heb hem er nog nooit over horen klagen (eerlijk is eerlijk: hij gebruikt hem natuurlijk niet dagelijks), hij is er eigenlijk alleen maar vol lof over, hij bevalt ons beide echt heel erg goed! Maar ja, over SMAAK valt niet te twisten :wink: .
Tot zover de bugaboo-reclame............

Zonder context is het inderdaad een hylarische zin gempa! :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 feb 2011 21:32

Schipje schreef:Maar splinternieuwe dingen kunnen ook slecht zijn! Zeker de laatste tijd heb ik er al veel over gehoort dat je nieuwe spullen al maanden voordat je het gebruikt goed moet luchten ivm de gassen die in de containers gespoten worden tegen ongedierte.

Over de bugaboo. De bak is inderdaad laag maar om nou te zeggen dat je er pijn van in je rug krijgt vind ik erg overdreven. Zo vaak til je je kind toch niet in en uit de bak? En hoe erge pijn in je rug moet je dan wel niet krijgen om een kind uit een ledikantje/box te tillen die al wat lager staat? Mijn man is op een paar cm na twee meter lang en ik heb hem er nog nooit over horen klagen (eerlijk is eerlijk: hij gebruikt hem natuurlijk niet dagelijks), hij is er eigenlijk alleen maar vol lof over, hij bevalt ons beide echt heel erg goed! Maar ja, over SMAAK valt niet te twisten :wink: .

Misschien dat jij dat overdreven vindt... maar dat bevriende stel had daar wel last van. Dus zo overdreven vindt ik het niet.
Maar wat ik al zeg het is per persoon verschillend.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 feb 2011 21:39

@Evelien Ik begreep ook wel dat je de bak bedoeld maar ik kan me ook niet goed voorstellen dat je van die paar keer een zere rug krijgt (als je een kindje uit ledikant tilt is veel lager en doe je denk ik meerdere keren per dag dan in en uit de kinderwagen bak :wink: )
Maar het kan goed dat hun dat als nadeel ervaren hebben. Maar wij kunnen niet wachten om onze wagen te gebruiken :mrgreen:

@Lenny wij hebben ook de antraciet met off white bekleding en mijn man wil graag de blauwe of roze bekleding erbij hebben :D

Net waren mijn schoonzusje en zwager hier (zwager is fotograaf) en hij gaat samen met mijn man ons geboortekaartje ontwerpen ben zo benieuwd hoe het wordt!

@VPK dat kan goed hoor dat je je kindje al voelt! Heb het al vaak gehoord dat iemand het zo vroeg voelt (wel met een 2de of meerdere zwangerschap)
Geniet ervan!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 feb 2011 21:41

Evelien schreef:
Schipje schreef:Maar splinternieuwe dingen kunnen ook slecht zijn! Zeker de laatste tijd heb ik er al veel over gehoort dat je nieuwe spullen al maanden voordat je het gebruikt goed moet luchten ivm de gassen die in de containers gespoten worden tegen ongedierte.

Misschien dat jij dat overdreven vindt... maar dat bevriende stel had daar wel last van. Dus zo overdreven vindt ik het niet.

Das duidelijk. Vind je het moeilijk als een ander ook gewoon zijn mening geeft?

Terug naar “Archief”