Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 11:35

JeeWee schreef:
meribel schreef:weet je, eerst dacht ik, gelukkig, ik ben hetero, dus lekker ver van mijn bed show. En wat maakt het uit dat wat ik vind tegen mijn hele gevoel in gaat ( dus dat een liefdevolle relatie wel mag ondanks dat het niet zo bedoeld is ),maar daar tegenover dat de teksten die ik lees anders zijn, ik onthoud mij gewoon van een mening. Maarja, dan komt je broer uit de kast na een ellenlange worsteling en zal je toch een standpunt moeten gaan innemen ( nee, geen dominante moeder en afwezige vader, overigens die theorie kende ik nog niet ) ...en stel dat mijn dochter later zegt dat ze lesbisch is, ook dan zal ik toch uiteindelijk tot een mening ,gebaseerd op de bijbel ,moeten komen waarom ik een relatie wel of niet goedkeur. En dat is echt heel lastig, ik ben er wat dat betreft nog niet over uit. Maar de "beslissing' telkens voor me uitschuiven is ook niet de oplossing lijkt me

Iedereen die nu weer teksten uit leviticus of van paulus gaat posten, nee dat hoeft niet die ken ik al. En iedereen die zegt dat Gods geboden van nature tegen je gevoel in gaan, dat snap ik ook wel, toch... niet stelen en niet doodslaan en je naaste liefhebben als jezelf daar begrijp ik heel goed van hoe het voor iedereen en jezelf beter is. En bij het verbieden van losbandigheid of met verschillende mensen het bed delen begrijp ik dat ook, maar niet van het afkeuren van een monogame relatie van man en man of vrouw en vrouw....

Ik lees tussen jouw regels door ook zo'n herkenbaar heen en weer geslinger.
Het is best heel gevaarlijk om op je gevoel af te gaan. Zo van 'die twee mensen houden toch van elkaar en ze houden ook van God, dus wat kan daar nou fout aan zijn'.
Als direct betrokkene heb ik dat gevoel vaak. Maar iki kom er niet mee weg. Mijn vraag is wat de Heere met me wil. En dat kunnen anderen mij niet vertellen en al zeker niet met de gesel van de wet.
Dat is iets wat ik van God moet (en mag) horen. Dat zorgt er ook voor dat ik geen oordeel over anderen wil uitspreken. Wat heb ik diep respect voor mensen die geloven dat zij geen homorelatie mogen aangaan en liever met God alleen blijven. Zelf is het bij mij iets anders. Ik ben graag met God alleen, want de Heere is goed voor me. Hij weet wat ik nodig heb en Hij doet mij nooit tekort.
Ik probeer te luisteren naar Zijn stem en het zou zou maar eens kunnen zijn dat Hij wél een deur voor mij opent naar een relatie. Ik ga het echter liever uit de weg.

Maar juist omdat ik zoveel worstelingen heb gezien van anderen die niet gemakkelijk zeiden: "O mag het niet van God? Dan doe ik het toch zonder God". En ze zeiden God en de kerk vaarwel.
Hoe vaak komt dat ook niet bij hetero's voor.
En dan zijn er die jongens en meiden die de Heere hartelijk liefhebben en die met hun gevoel worden geconfronteerd en misscvhien verliefd worden, net als ieder ander. En dan komt de strijd. Dan werkt het averechts als mensen voor wie het makkelijk oordelen is, met de wet gaan slaan.
Door de wet is nog nooit iemand tot geloof gekomen. Maar wie een flintertje van de liefde van Christus heeft mogen zien, gaat om. Radicaal. En dan wil je volgen omdat Hij je een volger maakt.
En dan geloof ik van harte dat God aan sommigen ook de ruimte geeft om Hem te volgen, samen met een partner. Ook voor homo's geldt: het is niet goed dat de mens alleen zij...

Kijk, en daar noem je wat ! Mag het niet Van God, dan maar zonder Hem. Wat is dan je geloof geweest ? Dat is geen kruisdragen JeeWee. Blijkbaar voel je dan toch aan dat het niet goed is. Want anders ga je gewoon vrolijk door.
Als je bij beproeving God de rug toekeert, keert de beproeving zich tegen jou ! Vrijwel ieder mens worstelt wel eens met iets, waar hij de vinger niet achter kan krijgen, moeite mee heeft, of nog sterker: dat het hem af en toe te sterk wordt.
Jakob vocht ook, hij verloor, en hield er een slechte heup aan over !

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 11:43

Lieve Schelpje, lees nou nog een keer zorgvuldig mijn bericht: Ik geef alleen door wat er gezegd wordt.
Je haalt er iets uit wat er niet staat.

Ik herhaal het nog maar een keer met wat meer nadruk:

Maar juist omdat ik zoveel worstelingen heb gezien van anderen die NIET gemakkelijk zeiden: "O mag het niet van God? Dan doe ik het toch zonder God". En ze zeiden God en de kerk vaarwel.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 12:00

JeeWee schreef:Lieve Schelpje, lees nou nog een keer zorgvuldig mijn bericht: Ik geef alleen door wat er gezegd wordt.
Je haalt er iets uit wat er niet staat.

Ik herhaal het nog maar een keer met wat meer nadruk:

Maar juist omdat ik zoveel worstelingen heb gezien van anderen die NIET gemakkelijk zeiden: "O mag het niet van God? Dan doe ik het toch zonder God". En ze zeiden God en de kerk vaarwel.

Ja ik las dat NIET ook hoor :D maar ging er op door omdat velen dit WEL zeggen.
Dus zo is mijn reactie bedoeld, ik had het misschien wat meer uiteen moeten zetten ?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 feb 2011 13:40

JeeWee schreef:
meribel schreef:weet je, eerst dacht ik, gelukkig, ik ben hetero, dus lekker ver van mijn bed show. En wat maakt het uit dat wat ik vind tegen mijn hele gevoel in gaat ( dus dat een liefdevolle relatie wel mag ondanks dat het niet zo bedoeld is ),maar daar tegenover dat de teksten die ik lees anders zijn, ik onthoud mij gewoon van een mening. Maarja, dan komt je broer uit de kast na een ellenlange worsteling en zal je toch een standpunt moeten gaan innemen ( nee, geen dominante moeder en afwezige vader, overigens die theorie kende ik nog niet ) ...en stel dat mijn dochter later zegt dat ze lesbisch is, ook dan zal ik toch uiteindelijk tot een mening ,gebaseerd op de bijbel ,moeten komen waarom ik een relatie wel of niet goedkeur. En dat is echt heel lastig, ik ben er wat dat betreft nog niet over uit. Maar de "beslissing' telkens voor me uitschuiven is ook niet de oplossing lijkt me

Iedereen die nu weer teksten uit leviticus of van paulus gaat posten, nee dat hoeft niet die ken ik al. En iedereen die zegt dat Gods geboden van nature tegen je gevoel in gaan, dat snap ik ook wel, toch... niet stelen en niet doodslaan en je naaste liefhebben als jezelf daar begrijp ik heel goed van hoe het voor iedereen en jezelf beter is. En bij het verbieden van losbandigheid of met verschillende mensen het bed delen begrijp ik dat ook, maar niet van het afkeuren van een monogame relatie van man en man of vrouw en vrouw....

Ik lees tussen jouw regels door ook zo'n herkenbaar heen en weer geslinger.
Het is best heel gevaarlijk om op je gevoel af te gaan. Zo van 'die twee mensen houden toch van elkaar en ze houden ook van God, dus wat kan daar nou fout aan zijn'.
Als direct betrokkene heb ik dat gevoel vaak. Maar iki kom er niet mee weg. Mijn vraag is wat de Heere met me wil. En dat kunnen anderen mij niet vertellen en al zeker niet met de gesel van de wet.
Dat is iets wat ik van God moet (en mag) horen. Dat zorgt er ook voor dat ik geen oordeel over anderen wil uitspreken. Wat heb ik diep respect voor mensen die geloven dat zij geen homorelatie mogen aangaan en liever met God alleen blijven. Zelf is het bij mij iets anders. Ik ben graag met God alleen, want de Heere is goed voor me. Hij weet wat ik nodig heb en Hij doet mij nooit tekort.
Ik probeer te luisteren naar Zijn stem en het zou zou maar eens kunnen zijn dat Hij wél een deur voor mij opent naar een relatie. Ik ga het echter liever uit de weg.

Maar juist omdat ik zoveel worstelingen heb gezien van anderen die niet gemakkelijk zeiden: "O mag het niet van God? Dan doe ik het toch zonder God". En ze zeiden God en de kerk vaarwel.
Hoe vaak komt dat ook niet bij hetero's voor.
En dan zijn er die jongens en meiden die de Heere hartelijk liefhebben en die met hun gevoel worden geconfronteerd en misscvhien verliefd worden, net als ieder ander. En dan komt de strijd. Dan werkt het averechts als mensen voor wie het makkelijk oordelen is, met de wet gaan slaan.
Door de wet is nog nooit iemand tot geloof gekomen. Maar wie een flintertje van de liefde van Christus heeft mogen zien, gaat om. Radicaal. En dan wil je volgen omdat Hij je een volger maakt.
En dan geloof ik van harte dat God aan sommigen ook de ruimte geeft om Hem te volgen, samen met een partner. Ook voor homo's geldt: het is niet goed dat de mens alleen zij...

dat het gevaarlijk is om alleen op je gevoel af te gaan, ben ik het mee eens. In dat geval had ik al lang een besluit genomen. Maar het andere lastige is, is dat de bijbel er helemaal niet zo duidelijk over is als sommige mensen denken, omdat ik de bijbelse teksten heel duidelijk in een losbandig context zie.
Jij bent zelf homo, en heb voor je zelf een besluit genomen, waar ik heel veel respect voor heb en me goed in kan vinden. Ik zal niet durven zeggen dat het het "beste ' besluit is, maar het lijkt mij zeker het veiligst, paulus zegt ook dat het goed is om ongetrouwd te blijven als je dat kan. En als iemand aan je vraagt 'wat is je standpunt" dan kan je vertellen waar je zelf voor hebt gekozen, dat je niet een eenduidige mening hebt en dat een homo er zelf achter moet komen. Maar ik als hetero, durf het gesprek met mijn broer ( inderdaad klassiek verhaal, inmiddels kerk/geloof gedag gezegd om uit een diepe depressie te kunnen klauteren....jaja...iedereen zegt dan heb je weinig geloof gehad....wil ik nu niet op ingaan eigenlijk ) eigenlijk niet aan te gaan. Want iemand vraagt dan, wat vind jij van mij? Ik zeg wel , iedereen interpreteert de teksten ander...."ja, maar hoe interpreteer JIJ het dan ? " ...........en dan kan ik niet over mijn lippen krijgen, als je homo bent kan je maar beter alleen blijven.....

beetje warrig verhaal, maar snap je wat ik bedoel?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 14:49

meribel schreef:Maar ik als hetero, durf het gesprek met mijn broer ( inderdaad klassiek verhaal, inmiddels kerk/geloof gedag gezegd om uit een diepe depressie te kunnen klauteren (...) eigenlijk niet aan te gaan.

Weet je, DIT is wat mij drijft om steeds weer te blijven reageren in een topic als dit. Het raakt me intens diep als ik weer iemand tegenkom die het geloof gedag heeft gezegd omdat hij er mee in de knoop raakte, vaak door toedoen van goedbedoelende medechristenen die het vanaf de zijlijn wel even vertellen.

Wat je er ook van mag vinden: God vraagt aan het einde van ons leven niet naar onze geaardheid, maar wel wat je met zijn liefdesaanbod hebt gedaan.
Wij beginnen andersom: wij gaan eerst iemand beoordelen op wat hij is en doet. Nou dat kan ik je wel vertellen: ik ben een nietsnut voor mezelf maar een kostbaar schepsel in Zijn oog.

Ik zal ook nooit tegen een homo zeggen dat-ie beter alleen kan blijven. Ik kan alleen maar verwijzen naar Christus. Daar moet het overleg plaatsvinden. Aan ons de taak om AL onze naasten met liefde te omringen, hoe ze ook zijn, wat ze ook doen.
En dan mag je het best persoonlijk niet met iemands handel en wandel eens zijn. Dat is je goed recht. Maar laat ze niet in de kou staan. Ik ben er heilig van overtuigd geraakt dat God ook aanwezig wil zijn in een relatie in liefde en trouw tussen
twee mannen of vrouwen. En als je dat niet met me eens bent, heb ik daar alle begrip voor.
De cruciale vraag is: heb je Hem lief?!

Lieve Meribel, blijf alsjeblieft onvoorwaardelijk achter je broer staan, ook als je zijn stappen niet kunt meemaken. Blijf voor hem bidden, want God ziet ook hem zitten. Op elke plek en overal. Mooi is de toevoeging in het verhaal over de roeping van Mattheus. Jezus zag hem niet alleen zitten, er staat: Hij zag hem in het TOLHUIS zitten, een plek, ver bij hem vandaan.
En de krachtige roep 'Volg mij' was genoeg.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 21 feb 2011 14:56

@Jeewee,
maar als iemand jouw op de man af vraagt wát je vind, mag een homoseksueel een relatie ( met alles erop en eraan ) aangaan op basis van de bijbel? Zelf ben je een getuige dat je vind dat zoiets niet kan, althans, zelf heb je ervoor gekozen vrijgezel te blijven. Zeg je dan tegen iemand, ik ben overtuigd dat je homo mag zijn, maar niet praktiseren, of zeg je, dat is voor iedereen zijn eigen zaak?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 15:48

Moeilijke vraag, die om een persoonlijk antwoord vraagt.
Als iemand dat aan mij vraagt zal ik in ieder geval zeggen dat ik daar niet over ga en dat aan mij het oordeel niet is.
Ik zal zeggen dat ik in de Bijbel geen enthousiasme terugvindt over homoseksualiteit in het algemeen. Maar ik zal ook zeggen dat ik in de Bijbel helemaal niets terug vindt over relaties tussen twee mannen of vrouwen in liefde en trouw.

Ik zal geen ooordeel uitspreken. Ik kan niet anders dan verwijzen naar God. Om het simpel te zeggen: zoek het maar met Hem uit. Als jij de ruimte van God krijgt, zal ik de laatste zijn die daarover gaat oordelen.

Het was voor mij ook een gewetenskwestie toen ik een uitnodiging kreeg voor een kerkdienst waarin een zegen werd gevraagd over het huwelijk van twee vrienden van mij. Ik moest wel honderd drempels over, maar ik geloof dat God de drempels heeft verwijderd. Ik zag hoe twee jonge mensen God oprecht wilden betrekken in hun relatie. Moet ik dan oordelen? Of veroordelen?

En echt, ik kan zo goed begrijpen als mensen hier niet mee uit de voeten kunnen, op grond van hun overtuiging of op grond van wat zij altijd hebben geleerd. Ook hen zal ik nooit proberen te overtuigen: wat je ook doe, doe het in afhankelijkheid van God en met Hem.

En voor mezelf? Ik denk op dit moment dat God voor mij de weg zonder een partner wijst. Maar of dat over een jaar nog zo is? Ik weet het niet. Als je dicht bij je Meester blijft, kun je het best Zij stem horen.

Samengevat: ik wijs een relatie tussen twee mensen van het zelfde geslacht niet per definitie af.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 21 feb 2011 17:31

Bastiaan30 schreef:
coupe soleil schreef:
Bastiaan30 schreef:Wat ik frappant vind, is dat een homosexuele man bijna altijd een drukke, dominante moeder heeft, en een 'absente' vader. 1)
Bovendien is er een afwijking in de hypofyse gevonden.
Je kunt dus nooit een homo beschuldigen van iets waar hij niets aan kan doen,
Evenmin geloof ik niet in het opleggen van iets, of verbieden van iets (een homohuwelijk b.v.)
Ik denk dat alleen de persoon zelf moet zich willen veranderen in gedrag, zichzelf verloochenen, zijn leven verliezen om het te behouden.
Maar dat kan en mag niemand hem of haar opleggen. 2)

1) :lol: Ook weer zo'n dooddoener. Hoeveel homo's ken je? Vast niet veel.

2) Nou, waarom dan al die tekst?

Hoeveel homo's ik wel niet ken, daar zul jij nog van staan te duizelen.
Waarschijnlijk nog meer dan mr. regenboogforum.
Dit soort afleidende zijweggetjes zijn bovendien geen reactie op de dringende oproep van Jezus Zelf dat hij die zijn leven wil behouden het zal moeten verliezen en vice versa.
'Dat eigen zondige leven zal verloochend moeten worden staat er toch?
Reageer daar eens op, of is het te confronterend?

Daar wil ik best op reageren.
Wie zegt dat ik mijn relatie op moet geven om mijn zondige leven te verloochenen? Met andere woorden: waarom is mijn relatie zondig? Ik heb veel meer zonden buiten dan binnen mijn relatie. En mijn leven verliezen om het te behouden heeft naar mijn mening ook niets te maken met mijn vriend. Dit zeg ik niet om mijn relatie maar te verdedigen. Er zijn maar heel weinig mensen die weten welke strijd mijn relatie ons kost. OK, het is niet heel gebruikelijk in refo-NL om een homorelatie aan te gaan. Maar is het daarom per definitie verkeerd? Is het toevallig dat je elkaar tegen komt? Bij hetero's wordt een traantje weggepinkt en verzucht men: 'wat fijn dat ze elkaar gevonden hebben'. Bij twee homo's die in elkaar de liefde van hun leven vinden is het volgens velen de grootste zonde die je je kunt bedenken. Is de liefde zonde? Ik denk dat het vooral van belang hoe je je relatie beleeft, en welke plaats je in je relatie wil inruimen voor God. Wat ik absoluut zeker weet is dat het aangaan van een relatie juist geen makkelijke keuze is. Het is elke dat weer moeilijk, juist ook vanwege de reacties van anderen.

Best een persoonlijk antwoord, maar ik heb de vraag ook persoonlijk opgevat. En ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 feb 2011 20:58

meribel schreef:@Jeewee,
maar als iemand jouw op de man af vraagt wát je vind, mag een homoseksueel een relatie ( met alles erop en eraan ) aangaan op basis van de bijbel? Zelf ben je een getuige dat je vind dat zoiets niet kan, althans, zelf heb je ervoor gekozen vrijgezel te blijven. Zeg je dan tegen iemand, ik ben overtuigd dat je homo mag zijn, maar niet praktiseren, of zeg je, dat is voor iedereen zijn eigen zaak?

Oordeelt niet, etc, etc. Kun je dan niet zeggen dat je dat oordeel daarover aan God overlaat? Hoe meer je het zegt, hoe oprechter het misschien wordt, tot je uiteindelijk daadwerkelijk je eigen mening hebt kunnen loslaten.

Ik lees nu pas dat JeeWee eenzelfde soort antwoord geeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 22:14

coupe soleil schreef:Wie zegt dat ik mijn relatie op moet geven om mijn zondige leven te verloochenen? Met andere woorden: waarom is mijn relatie zondig? Ik heb veel meer zonden buiten dan binnen mijn relatie. En mijn leven verliezen om het te behouden heeft naar mijn mening ook niets te maken met mijn vriend. Dit zeg ik niet om mijn relatie maar te verdedigen. Er zijn maar heel weinig mensen die weten welke strijd mijn relatie ons kost. OK, het is niet heel gebruikelijk in refo-NL om een homorelatie aan te gaan. Maar is het daarom per definitie verkeerd? Is het toevallig dat je elkaar tegen komt? Bij hetero's wordt een traantje weggepinkt en verzucht men: 'wat fijn dat ze elkaar gevonden hebben'. Bij twee homo's die in elkaar de liefde van hun leven vinden is het volgens velen de grootste zonde die je je kunt bedenken. Is de liefde zonde? Ik denk dat het vooral van belang hoe je je relatie beleeft, en welke plaats je in je relatie wil inruimen voor God. Wat ik absoluut zeker weet is dat het aangaan van een relatie juist geen makkelijke keuze is. Het is elke dat weer moeilijk, juist ook vanwege de reacties van anderen.

Best een persoonlijk antwoord, maar ik heb de vraag ook persoonlijk opgevat. En ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

Respect voor je openheid.
Ik denk dat het aangaan van een relatie inderdaad veel moeilijker is, dan alleen blijven als homo. Zeker als je ook als christen wilt leven en in refokringen verkeert.

Respect dat je de kerk geen schop geeft, hoewel velen binnen de kerk en helaas ook wel hier, je wel een schop geven. Helaas hebben vele anderen dat niet vol hebben kunnen houden en dus de kerk vaarwel hebben gezegd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 feb 2011 13:32

Opvallend vind ik het nu het topic ontdaan is van schelden en verwijten en een paar inhoudelijke opmerkingen en vragen zijn geplaatst, het ineens weer helemaal stil wordt...

Jammer dat we dan kennelijk niet verder komen dan Leviticus en Romeinen...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 feb 2011 13:33

Beter stil dan weer die hatelijkheden over en weer.
Er is al heel veel gezegd, valt er nog meer over te zeggen ?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 13:48

schelpje3 schreef:Beter stil dan weer die hatelijkheden over en weer.
Er is al heel veel gezegd, valt er nog meer over te zeggen ?

Dat vroeg ik me ook af :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 feb 2011 15:26

Deze aankondiging heb ik hier nog niet gezien:

Op DV Zaterdag 9 april houdt Stichting RefoAnders haar jaarlijkse studiedag rond homoseksualiteit in het Joh. Fontanus college in Barneveld.
Deze studiedag is met name gericht op mensen die vanuit hun positie in de kerk, hulpverlening of onderwijs met dit onderwerp te maken hebben. Maar ook mensen die persoonlijk of in familieverband met homogevoelens te maken hebben zijn welkom.

Kand. J. Kommerie (HHK)
De hoofdlezing wordt verzorgd door kand. J. Kommerie. Hij zal ingaan op de Bijbelse plaats en ruimte voor mensen met homogevoelens.

Deskundigenpanel
Op deze lezing zal in eerste instantie een forum reageren. U krijgt de gelegenheid tot het stellen van vragen aan de forumleden. Dit forum wordt geleid door Cees Pols, de hoofdredacteur van ons kwartaalblad Coming True.
In het middagdeel zullen er diverse workshops georganiseerd worden:
- De connectie kerk en school
door dhr D. Vogelaar (VGS vereniging gereformeerde scholen)
- Rond het pastorale gesprek
door ds J.M.J. Kieviet (CGK Dordrecht)
- Ouders van kinderen met homogevoelens.
Trudie Boerman in gesprek met enkele ouders van..
- Jongeren en drempels naar het pastoraat
Cees Pols in gesprek met drie christenhomo-jongeren
Hiernaast komen wellicht nog andere workshops en is er veel gelegenheid voor ontmoeting en gesprek.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 feb 2011 16:05

learsi schreef:
JeeWee schreef:Ik ben heel benieuwd wat de themadag a.s zaterdag gaat opleveren, vooral omdat deze juist opgezet is voor orthodoxe christenen, homo en hetero.

Ben jij (of iemand anders) daar nog geweest? Bestaat er een verslag over? Ben daar wel benieuwd naar.........Kon er jammer genoeg niet naar toe.

h.g. Learsi

Het Reformatorisch Dagblad schonk veel aandacht aan deze landelijke themadag homoseksualiteit en christen-zijn. Er waren bijna 300 bezoekers, waaronder veel pastoraal werkers en kerkenraadsleden. Op een bijzondere manier doet het RD verslag van het verhaal van Robert Jan die in het onderdeel ”portretten” op een heldere manier zijn ervaringen verwoordde. Het tweede deel van het verslag in het RD gaat over de workshop die ds. Jan Noordam en René Herben gaven. “De Bijbel veroordeelt homoseksueel geslachtsverkeer”, zei Noordam klip en klaar. Zij opponent dacht daar anders over. Het mooie was dat door de hele dag de rode draad liep van de liefde van Christus en de liefde tot Christus. Zo kan het dus ook.

Lees meer in het Reformatorisch Dagblad.[/quote]

Terug naar “Archief”