Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 03:59

@Lidia, wat een leuke shawl, staat je dochtertje prachtig!
Hoeveel steken had je opgezet?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2011 07:45

@Rosaatje, op wat voor een tijdstip ben jij online!

Die sjaal die Lidia gemaakt heeft vind ik mooier als die anderen, die ogen mij wat rommelig of lijkt dat maar zo?

Enne JPC, u zei:
je legt de stof voor je op tafel en leg 'm dubbel ( nu dus een strook van 150 breed en 75 hoog) dit stik je aan elkaar, maar op ongeveer 1/3 laat je een stukje open ( zodat je hem later kunt keren)

Leg je hem dan met de goede kanten op elkaar of juist niet?
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 22 feb 2011 09:05

*Annet* schreef:@Rosaatje, op wat voor een tijdstip ben jij online!

Die sjaal die Lidia gemaakt heeft vind ik mooier als die anderen, die ogen mij wat rommelig of lijkt dat maar zo?

Enne JPC, u zei:
je legt de stof voor je op tafel en leg 'm dubbel ( nu dus een strook van 150 breed en 75 hoog) dit stik je aan elkaar, maar op ongeveer 1/3 laat je een stukje open ( zodat je hem later kunt keren)

Leg je hem dan met de goede kanten op elkaar of juist niet?

Dat rommelige vd sjaal komt ws doordat de sjaal nog niet in vorm is getrokken. Ik had gister een draad die ahw dubbel zat. Je moet dan even goed aan de gebreide sjaal trekken zodat die vouwen eruit gaan. Teller staat inm. op 21
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 22 feb 2011 09:27

@rosaatje: ik heb voor de sjaal van Joëlle 5 steken gebruikt. Het was een bolletje van de Lidl en naar mijn idee zit daar niet zoveel op, als op de echte 'Ondasbol'
O ja, ik zie het al, het is de helft, dus precies geschikt voor een kind. Ik heb voor mezelf wel een gewone 'Ondassjaal' gemaakt en daar heb ik 9 steken voor gebruikt, maar ik vind het toch wat kort vallen. Maar goed, een keertje flink aan trekken... :wink:

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 22 feb 2011 10:14

Heeft iemand van jullie ervaring met het naaien uit de kinder Knippie? Vallen die maten groot, klein of precies goed? Ik zag nl. een leuk overgooiertje, in maat 104. Maar dochterlief heeft eigenlijk maat 110. Ik kan echt geen leuk patroontje vinden in die maat.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 10:56

ok, dus die wol is te koop bij de Lidl, erg leuk!
@Annet, tja ik ben niet helemaal fit, bijholteontsteking of zoiets, dus een hele nacht in bed is niks...hopelijk gaat het snel weer beter.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 10:57

cornelia77 schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met het naaien uit de kinder Knippie? Vallen die maten groot, klein of precies goed? Ik zag nl. een leuk overgooiertje, in maat 104. Maar dochterlief heeft eigenlijk maat 110. Ik kan echt geen leuk patroontje vinden in die maat.

je kan gerust maar 104 gebruiken, je kan het overgooiertje event. wat langer maken....

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 feb 2011 11:00

cornelia77 schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met het naaien uit de kinder Knippie? Vallen die maten groot, klein of precies goed? Ik zag nl. een leuk overgooiertje, in maat 104. Maar dochterlief heeft eigenlijk maat 110. Ik kan echt geen leuk patroontje vinden in die maat.

vrij groot en breed, ik zou idd 104 nemen en dan verlengen

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 22 feb 2011 12:14

Er gaat iets mis met het Triana-breien: ik heb 8 steken opgezet en ben gaan breien. Na 4 pennen gebreid te hebben, wordt mijn sjaal niet langer, maar dikker. Hij gaat niet de hoogte in; er hangen nu 4 lapjes aan de naald. Wat doe ik fout?
Laatst gewijzigd door tulp op 22 feb 2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 feb 2011 13:14

hmm, pak je elke keer het volgende gaatje op de bol om mee om te slaan? en ben je met de goede (dunne) kant begonnen?
misschien even doorbreien en lijkt het in het begin of ie alleen dikker wordt, omdat die laagjes ahw over elkaar heen vallen?

erg leuke sjaal, lidia!! hij staat haar heel mooi en die kleur :8>

ik snap de beschrijving bij jpc's rok ook niet helemaal, want op de foto lijkt het alsof de rok onderaan gewoon dicht zit, het lijkt geen overslagrok zegmaar..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2011 13:18

Daar moet je dan maar de hulp van pannenkoek voor inroepen. Ik zou, met mijn geen ervaring, denken dat je misschien te dicht na elkaar insteekt?

Heb vanmorgen de ondas gekocht, ben benieuwd. Ziet er mooi uit op het voorbeeld. Heb breipennen 3,5. Volgens de verkoopster maakte het niet zo heel veel uit wat de pendikte was als het maar niet te dik was omdat je dan de katoen misschien stuk maakt. Ze raadde aan om een streepje op +/- 2,5 cm vanaf het begin van de breinaald te zetten, zo worden de steken ongeveer even groot.

Beterschap Rosaatje!
ja, dat is mijn mening dan he.....

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 22 feb 2011 13:19

O ja, ik denk dat dat het is. Er vallen wel veel lapjes over elkaar heen, maar toch wordt ie steeds iets hoger. Nog maar even doorbreien dus. Dank je wel.
Ik vind het echt heel erg leuk worden!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 22 feb 2011 13:20

Deze wol was 2 weken geleden ongeveer te koop bij de Lidl, maar was ook heel snel uitverkocht :mrgreen:

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 13:36

@Lidia, o dat is dan even pech, maar wie weet, zijn hier in het dorp niet zoveel breisters :-k
@tulp, ja gewoon even doorgaan, 't ziet er eerst heel vreemd uit.
@Annet, dank je wel! Ik heb ook gewoon breinaalden nr. 4. maakt idd niet uit. Dat streepje had ik er eerst ook opgezet, maar is er inmiddels afgesleten. Nu weet ik zelf wel wat 2,5 cm. is. Succes met breien!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 14:19

Heeft iemand al gebreid met scheepjeswol Eline?
Graag je ervaring, tips!!

Terug naar “Relaties”