Jantjes schreef:Riska schreef:Nee, God heeft het werk niet afgemaakt. Iedere dag opnieuw vormt Hij ons, wijst Hij ons de weg en pas als wij sterven heeft Hij dat werk in mij persoonlijk afgemaakt. Niet eerder en dat geldt ook voor mijn kinderen.Jantjes schreef:....heb je wel eens rekening gehouden dat Hij dat werk wat Hij begon afgemaakt hebt en ook voorzet in ons !
@Riska, jij had het over de ‘Votum en groet’ de aanduiding van de zegenbede die een predikant aan het begin van een kerkdienst doet.
Onze hulpe is in den naam des HEEREN, die hemel en aarde gemaakt heeft die trouw houdt tot in eeuwigheid en niet laat varen de werken van Zijn handen.
Dat zijn oudtestamentische voorzeggingen namelijk uit Psalm 124:8 en Psalm 138:8 en die voorzeggingen zijn door God in Christus volbracht. Dat is dus afgemaakt en vervult in Hem! Zo bedoelde ik dat.
.
Ik denk Jantjes dat je gelijk hebt het werk van Jezus afgemaakt vervult door Hem
wij kunnen er niets aan toevoegen.
Maar wat Riska zegt is ook waar, Zijn werk moet ook vervult worden in ons, en als
je "eigen "wijs bent heeft Hij veel werk aan ons, want wij willen vaak anders dan
God ons zegt, vooral in het dagelijks leven in die "kleine " dingen zit het.
Dan dwalen we van Hem af en doen de dingen zoals "wij" het "goed" achten.
Moeilijk soms hoor.