Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 16 feb 2011 19:51

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Mijn hobby, ik heb er inmiddels 13 gemaakt voor de actie vd kerk, in totaal heb ik 30 bollen besteld, dus er volgen er nog 17 :)
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 feb 2011 19:57

leuk, vooral die rechtse!
ik ga nog even op internet een paar kleuren uitzoeken, die neemt mijn collega dan dit weekend voor me mee.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 feb 2011 20:10

vpk schreef:leuk, vooral die rechtse!
ik ga nog even op internet een paar kleuren uitzoeken, die neemt mijn collega dan dit weekend voor me mee.

De Katia Triana vind ik het lekkerste breien. De katia Ondas vind ik minder. Ik heb ook de Katia Rizos nog besteld. Die volgt nog.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 feb 2011 20:13

als ik eerlijk ben vind ik de triana ook mooier vallen. de ondas vind ik eigenlijk meer voor wat oudere dames (mijn collega vond hem prachtig voor haar moeder, die is 85 :wink: ), maar daarmee wil ik niemand beledigen die hem wel leuk vind.
rizos weet ik niet zo, die ken ik alleen van plaatjes. zo van internet lijkt me dat niet echt mijn smaak qua sjaal..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 16 feb 2011 20:55

o o ben ik net aan het breien met katia ondas....hier in het dorp is alleen deze te koop.....dus wij zien er w.s. allemaal 2 a 3 x zou oud uit :-k
maar vind die shawls van pannekoek zijn prachtig! ook wel fijn om te weten dat triana het lekkerste breit...suc6 pannekoek met breien...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 16 feb 2011 21:03

jans1 schreef:
cornelia77 schreef:Zo, mijn eerste hoooked zpagetti werkstuk is af. Een kussen. Ik vond het echt leuk om te doen. Nadeel is wel dat het spul best duur is, en je hebt het snel af. Nu wil ik eigenlijk wel meer dingen maken...Ik heb nog een halve bol over. Even denken dus wat ik daarvan kan maken.

Foto... 8)

Echt geen idee hoe dat moet...Geen foto ws.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 feb 2011 21:08

cornelia77 schreef:
jans1 schreef:
cornelia77 schreef:Zo, mijn eerste hoooked zpagetti werkstuk is af. Een kussen. Ik vond het echt leuk om te doen. Nadeel is wel dat het spul best duur is, en je hebt het snel af. Nu wil ik eigenlijk wel meer dingen maken...Ik heb nog een halve bol over. Even denken dus wat ik daarvan kan maken.

Foto... 8)

Echt geen idee hoe dat moet...Geen foto ws.

~
Kijk ff bij het foto topic op blz 203 onderaan. Daar staat een vraag van mij over het plaatsen en een antw. van volgens mij sophie77 je moet het doen via imageshack of zo.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 feb 2011 21:21

pannenkoek schreef:
vpk schreef:leuk, vooral die rechtse!

De Katia Triana vind ik het lekkerste breien. De katia Ondas vind ik minder. Ik heb ook de Katia Rizos nog besteld. Die volgt nog.

Als je een beginner bent kun je beter de rizos nemen. Als je een steek laat vallen kun je hem bij de Rizos makkelijker terug vinden. De triana heeft van zich zelf grote steken, en daar bij is het een drama. Is me al diverse malen overkomen. Doordat de steken zo groot zijn glijd de breipen er zo uit. :roll:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 feb 2011 21:36

In antwoord op de vraag over de stoffenbeurs. Wij zijn wel geweest :). Het resultaat is dat mijn moeder een tricot jurkje voor me gaat maken in blauw, wit en rood. Ik maak er een knoopceintuur voor van rode skai. Mijn moeder gaat nog 'n linnenachtig crème kokerrokje voor me maken en een zwart rokje van van die 'roesjesstof' (geen idee hoe dat heet). En ik heb een mooie stevige zwarte stof gevonden voor m'n fotowand. Het framewerk daarvoor is inmiddels ook gemaakt en staat in de gang te drogen. Zaterdag ofzo de stof erop en dan kan ik alle fotolijstjes gaan pimpen en zilver spuiten, zodat het 1 geheel wordt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 feb 2011 21:44

Fijn dat je geslaagd bent, LeChat!

@Annet: Soms heb je meer liggen dan je denkt; ik kom ook regelmatig "verrassingen" tegen in de kast :mrgreen:. En idd, volgens mij moeten de echte zomerstofjes nog komen, je hebt nog tijd genoeg.

@pannenkoek: Leuk en fleurig, die shawls!

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 17 feb 2011 10:19

pannenkoek: wat zijn ze leuk!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2011 10:29

jaantje74 schreef:pannenkoek: wat zijn ze leuk!

Dank allemaal,

ja, ik vind ze zelf ook erg leuk, en het loopt aardig. Een vrouw uit de gemeente heeft er 6 besteld, voor dochters en schoondochters, een vriendin liet hem aan de kapster zien, en die wil er ook één, een buurvrouw van mijn schoonzus was op verjaardag, en die wil er ook één. Dus wat het actie commité betreft, eigenlijk boven verwachting. Iedere keer als de bestelling bijna af is komt er weer een nieuwe binnen, dus ik zit nooit zonder breiwerk. Ik borduur en verf ( schilderen op nummer) ook graag, maar zo ff onder de koffie als mijn man binnen is, is het heerlijk om ff te breien. Of na het eten, ik eet 2 boterhammen, en mijn man 10. Dus ik leg voor het eten mijn breiwerk al op tafel. 'Ja' zegt ie dan 'doe jij nog maar een paar pennen' :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2011 11:15

vpk schreef:nou, ik gister naar de action om taartpapiertjes en knopspelden te halen... alle vakken leeg :shock:
volgens de verkoopster was er eerder die middag een vrouw geweest die alle vakken had leeggekocht, 3x raden wat ze ermee gaat doen :lol: misschien vrijdag nog maar eens proberen..

wat een aso! Kon ze niet ff denken aan jouw?

Wel heel leuk voor je pannenkoek dat je handel zo goed loopt. Is er echt zo veel verschil tussen die soorten wol, zo te zien zijn ze hetzelfde behalve de kleuren, of kijk ik niet goed?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 feb 2011 11:59

Die sjaals zijn echt heel leuk zeg! :)

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 17 feb 2011 15:20

@ Pannenkoek: ik vind die sjaals geweldig leuk en heb er wol voor besteld. Er staat dat het op breipennen 7-8 moet. Welke zal ik dan kopen? 7 of 8? Ik brei 'normaal' , niet los en niet vast.
Op het instructiefilmpje wat op Youtube staat, wordt het gebreid met een rondbreinaald. Is dat handiger dan 2 losse pennen?
Hoe lang doe je ongeveer over 1 sjaal? Heb je hem in een avond wel klaar of brei je er 2 weken over?
Ik kan niet wachten tot de bollen bezorgd worden :D .

Terug naar “Relaties”