cornelia77 schreef:Sjonge, jij weet een aardige hoeveelheid voedsel weg te werken op een dag, Mortlach!
Ja, als ik het zo opschrijf lijkt het wel veel. Toch heb ik een periode gehad waarin ik altijd honger had. Dat was echt vervelend. Ik sport natuurlijk wel veel, 4 keer per week 12 kilometer fietsen en krachttraining (en in de weekenden nog een beetje zwemmen, maar dat is meer voor de ontspanning).
Hier gaat het me eigenlijk echt te langzaam...Ook ongeveer 1 kilo per maand.
Toch is dat best een gezond tempo. Heel veel harder moet het niet gaan, normaal gesproken.
Misschien moet ik toch mijn hardloopschoenen uit het stof halen. Ik vind dat ik best veel beweeg op een dag en niet heel veel eet, maar het gaat toch erg langzaam. Ik fiets per dag vier keer heen en weer naar school, ongeveer een uur bij elkaar (met bakfiets). Verder loop ik tig keer de trap op en af. Maar schijnbaar is dat niet genoeg...Of ik moet toch nog minder eten, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Dat klinkt als best een actieve dag.
Ik eet 's morgens een schaaltje yoghurt met muesli, tussen de middag 3 boterhammen met mager beleg, 's avonds een normale maaltijd, wel zonder vlees, of met een klein stukje. Tussendoor fruit, soms een cracker, cup-a-soup of een koekje. Ik neem misschien wel teveel tussendoor, want dan heb ik gewoon honger. En dan zakt mijn humeur onder het acceptabele niveau. 's Morgens neem ik twee keer iets, 's middags ook, 's avonds eet ik meestal niets, of een klein koekje bij de koffie.
Geen idee, maar als je al aangeeft dat je humeur eronder lijdt, dan moet je zeker niet gaan minderen. Dat is voor niemand goed. En trouwens, als je honger hebt, moet je gewoon eten. Je lijf geeft het niet voor niks aan. Het lijkt ook niet of je overmatig veel suiker of vet eet.