Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Lenny » 15 feb 2011 13:39

Ik laat Lieke eigenlijk ook nog geen filmpjes kijken. Heeeel af en toe (als ze heel chagrijnig is en ik het zat ben) kijkt ze wel es een Nijntjefilmpje van de site, maar dat is echt een uitzondering. Ze is momenteel echt helemaal gek van boekjes lezen, heb haar nu lid gemaakt van de bibliotheek dus kunnen we ze afwisselen!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 feb 2011 14:54

[quote="Sterretje@Gempa: over veiligheid.. ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik in de bergen liever tegen een rots klap met een rugdrager waarin metaal is verwerkt en de rugleuning e.d. veel steviger zijn dan bij een comfortdrager. Die vind ik meer geschikt voor gezellig wandelen op vlakke grond. Daarbij voor de veiligheid: de meeste dragers hebben een uitzetpoot onderaan. Als je dan even stopt is het direct een stoel voor je kind en kan het niet zomaar wegrennen.

?[/quote]

ik denk dat het weinig uitmaakt want het hoofd is n beiden onbeschermd, ja en dat vallen is een risico wat je neemt in de bergen, ik zou ook niet hele gevaarlijke tochten houden met een kind op je rug.
en dat neerzetpootje, dat werkte niet een wiebel en ze liggen om dus daar zou ik het niet om doen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 feb 2011 15:01

Tijdens de wandelingen droeg ik juist graag Sylke, omdat je rug door een ergonomische drager vanzelf in de goede houding 'gedwongen' wordt. Zelf heb ik de neiging m'n rug niet goed recht te houden, door de Ergo wordt dat gecorrigeerd waardoor ik het met drager minder vermoeiend vond dan zonder.
Ik kan geen vergelijking maken met een framedrager omdat ik die nooit gebruikt heb, maar voor mij gaat er niets boven de ergo :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 feb 2011 15:15

Toch vangt de drager een deel van het hoofd op. Pootje: bij ons is het een uitklapstandaard die op een vlak stuk goed werkt. (nee we laten haar niet 'onbemand' achter.

@Haai: Ik deed het het eerste jaar ook wel. Maar afgelopen jaar was ze 10 kg plus de inhoud van de drager dus komt zo op 15 kg en dan wiebelen ze ook dus lijkt het nog zwaarder.
Ik pak onze trekkingbackpack vol tot max 12 kg.

Anna Sofie heeft al helemaal zin in de wintersport. Ze heeft het de hele dag over skieen :mrgreen: We zullen zien hoe het gaat. De vorige keer vond ze het rondwandelen op en glijden tussen de benen van iemand op skietjes prachtig. Kijken of ze nu zelf gaat glijden.
Time flies when you have none!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 feb 2011 15:34

Ik heb ooit onze oudste toen ze 3 mnd was in zo'n 'buikdrager' meegenomen op de fiets.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 feb 2011 16:18

Oei dat zou ik echt niet durven. Dat vind ik echt te gevaarlijk.

Mijn zwager en schoonzus wandelen ook veel in de bergen en hebben volgens mij al vanaf de geboorte van mn neefje een draagzak met een frame. Zij zijn er erg tevreden over.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 17:08

Brr, op de fiets met een buikdrager zou ik ook niet zo snel doen nee.

Ik heb trouwens vanmorgen zomerschoenen gekocht voor Jurian. Ik kwam langs de schoenenwinkel in de stad, en ik dacht dat ze al een jaar geleden waren gestopt met de kinderschoenen. Want toen heb ik ook al met flinke korting schoenen gekocht voor hem. Maar nu waren er nog 6 paar ofzo in totaal. En er stond 9 euro boven. En er stonden toch leuke in maat 24 tussen! Niet echt sandalen, maar wel wat meer open dan zijn winterschoenen. Oorspronkelijk waren ze 86,95 en nu dus echt 9 euro. Tja, daar laat ik ze echt niet voor staan. Al is de kleur niet helemaal neutraal, zandkleur met groen, maar voor dat geld maakt me dat niks uit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 feb 2011 20:17

@MissF: groot gelijk voor dat geld! (al zou je ze alleen voor buitenspelen gebruiken als je ze niet super vindt. Het zijn vast goede als ze normaal 86,95 zijn) Ik verbaas me er altijd weer over hoeveel de schoenen kosten. Zag een paar nieuwe voorjaarsschoenen. Gewoon heel simpel en waren 98 euro voor maatje 23....
Ik haal in april maar nieuwe schoenen en een paar teva's. Tot die tijd moet ze maar met haar laarsjes doen. Ze heeft bruine, zwarte en rode. De rode en bruine kan ze best nog tot en met april draten. Haar voeten waren amper gegroeid en ik hoopte dat haar vorige zomerschoenen nog pasten maar... ](*,) jammers.
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 feb 2011 21:13

ja, goeie schoenen zijn idd echt duur! ben er nu nog niet aan toe, want ze loopt nog niet, maar als ze goed loopt ga ik ook wel goede schoenen aanschaffen. dat is echt veel beter voor de voetjes en de manier van lopen. je kan beter op kleding bezuinigen dan op schoenen.

oja, ik laat na de vakantie wel weten hoe de drager is bevallen. anders zet ik ´m wel in het aangeboden topic hier 8)
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 feb 2011 22:25

Ik heb juist vandaag schoenen gekocht voor de kids. Voor Timon een paar die hij ook heel goed de zomer door kan dragen, hebben E80,- gekost en nu E25,-. Voor Sylke heb ik schoentjes bij Scapino vandaan (dr Visser, die zijn echt net zo goed als dure), ook E25,-. Ze zijn allebei helemaal happy met de nieuwe schoenen :D
Laatst gewijzigd door Haai op 16 feb 2011 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2011 08:29

Dure schoenen hoeven helemaal niet goed te zijn hoor ;) En goedkope niet slecht. Ik had hele rare voeten vroeger, en had maat 18 toen ik liep, dus mijn moeder liet ze speciaal maken, maar later bleek dat helemaal niet perse nodig, ja, wel dat maatje 18, maar niet perse zo duur. Het gaat bij kleine kinderen die net lopen om de flexibiliteit. Ik heb tot nu toe nog nooit die 90 euro betaald, altijd in de uitverkoop. En hij heeft ook wel dr Visser schoenen gehad van Scapino, liep hij ook prima op. Ik zou zelf weer minder snel voor teva's gaan, omdat die weinig stevigheid rond de hiel hebben. Dat vind ik belangrijker dan hoe duur ze zijn eigenlijk.

maar dit soort koopjes zijn altijd leuk, want ook dr Visser schoenen krijg je niet voor 9 euro zonder uitverkoop :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 16 feb 2011 09:25

De eerste schoentjes zijn hier altijd van Gattino, met die flexibele zooltjes. En daarna meestal "goede" schoenen. Mijn oudste heeft gezonde voeten, dus dan maakt het niet zoveel uit wat je koopt. Onze 2e en 3e hebben allebei smalle voetjes, en ze lopen naar binnen. En dan kom je al snel uit bij de "dure" schoenen. Want voor deze voetjes slaag je niet bij de Scapino. Maar dat maakt niet uit, al is het altijd wel een hand vol geld. Maar het voorbeeld als je geen goede schoenen draagt heb ik bij mijn moeder, ze loopt inmiddels op aangepaste schoenen. Dit is nodig, maar niet echt sierlijk.
Binnenkort met de kids maar weer eens op pad. 4 paar nieuwe schoenen....voordat alles al weer uitverkocht is :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 feb 2011 18:44

Hier krijgt kindlief altijd schoenen die in de aanbieding zijn. Hier in een klein winkelcentrumpje zit een zaak met goede kinderschoenen en ze hebben altijd een rek 'van het vorige seizoen' of 'van vorig jaar'. Vroeg er laatst een verkoopster: 'ze zijn wel van vorig jaar, vindt u dat niet bezwaarlijk?' Ik zag gewoon coole blauwe schoenen, heb maar lachend verteld dat me dat echt niks uitmaakt. Wat ik wel heel fijn vind, is dat het altijd de schoenen met kleur zijn die overblijven. Mooi zo :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 16 feb 2011 19:12

Ik weet niet of dit de goeie plaats is om een vraag te stellen.. maar dan hoor ik het vanzelf wel.
Voor school moet ik een aantal opvoedingsvragen van deze tijd hebben. Aangezien hier een hoop moeders op het forum zitten, hebben jullie ook wel opvoedingsvragen die ik mee kan nemen voor mijn school opdracht.
Alvast bedankt.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 feb 2011 20:15

tja, hier in het topic kom je wel eens wat dingen tegen:
- verantwoord gebruik van internet/tv-programma's/filmpjes
- aanpak van eet/slaap problemen
- kiezen van scholen
tja, en wat nog meer...