Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Mijnheer Strootman,
Er zijn al zoveel berichten over en weer gegaan, met hele lange bijbelcitaten
en uitleg hierover, maar er is niemand die het met u eens is.
Zouden deze mensen het allemaal fout zien....en bent u dan de enige
met de juiste zienswijze.
Er zijn toch wel betere zaken om je in te verdiepen lijkt mij.
Wat voegt het toe aan ons en uw geloof,.... niets
P. Strootman schreef:schaapje schreef:Mijnheer Strootman,
Zie je wel, dat hij de teksten niet uit wil leggen! En ik wil mij volstrekt niet met Paulus meten, maar Paulus schreef zélf aan Timotheus:
'Dit weet gij, dat allen zich van mij afgekeerd hebben'
Contextueel gelezen en verstaan, waren dat zowel 'gelovige' Joden als 'gelovige' heidenen. Christenen willen een vleselijke verlosser,maar die bestaat niet! Ook de mens Jezus verlost niet! Wél de Geest die in Hem was én die ook in ieder mens woont!Volgens Paulus is elk mens immers een 'Jezus Christus' (2 Korinthe 13.5)
mohamed schreef:P. Strootman schreef:schaapje schreef:Mijnheer Strootman,
Zie je wel, dat hij de teksten niet uit wil leggen! En ik wil mij volstrekt niet met Paulus meten, maar Paulus schreef zélf aan Timotheus:
'Dit weet gij, dat allen zich van mij afgekeerd hebben'
Contextueel gelezen en verstaan, waren dat zowel 'gelovige' Joden als 'gelovige' heidenen. Christenen willen een vleselijke verlosser,maar die bestaat niet! Ook de mens Jezus verlost niet! Wél de Geest die in Hem was én die ook in ieder mens woont!Volgens Paulus is elk mens immers een 'Jezus Christus' (2 Korinthe 13.5)
Indien elk mens wat gelooft een Christus is, waarom zegt Paulus dan dat hij één is (Gal 3,20; 1 Tim 2,5) i.p.v. velen?
discipel2011 schreef:Strootman ik heb je alles uitgelegd en onderbouwd met de Schriften, maar kennelijk wil je niet horen en door je willekeurig gebruik van bijbelgedeelten, hang jij een theorie aan, die niet de mijne is en waarvan ik je kennelijk niet van kan overtuigen, dat het een dwaling is.
Daarom einde reactie want anders wordt het doorlopend off topic en ik verzoek je niet meer persoonlijk op mij te reageren.
P. Strootman schreef:mohamed schreef:Indien elk mens wat gelooft een Christus is, waarom zegt Paulus dan dat hij één is (Gal 3,20; 1 Tim 2,5) i.p.v. velen?
Ja, dat klopt toch! Dat geldt dus toch voor ieder mens. De Middelaar wóónt in ons.Had Paulus dan gelijk, of niet?
mohamed schreef:P. Strootman schreef:mohamed schreef:Indien elk mens wat gelooft een Christus is, waarom zegt Paulus dan dat hij één is (Gal 3,20; 1 Tim 2,5) i.p.v. velen?
Ja, dat klopt toch! Dat geldt dus toch voor ieder mens. De Middelaar wóónt in ons.Had Paulus dan gelijk, of niet?
In mijn Bijbel staat:
1 Tim 2,5
Want er is één God, er is ook één Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
Dat zou betekenen dat de mens Jezus in ons is, doch hadden wij volgens u met hem niets van doen toch? Hoe ziet u dat als ik vragen mag?
P. Strootman schreef:mohamed schreef:In mijn Bijbel staat:
1 Tim 2,5
Want er is één God, er is ook één Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
Dat zou betekenen dat de mens Jezus in ons is, doch hadden wij volgens u met hem niets van doen toch? Hoe ziet u dat als ik vragen mag?
DAT IS DUS DE GEEST, mohamed! Ofwel de mensgeworden Geest van God. En dan valt de nadruk natuurlijk op God, ofwel Christus,
want de Christusis Gods, schreef Paulus.
mohamed schreef:P. Strootman schreef:mohamed schreef:In mijn Bijbel staat:
1 Tim 2,5
DAT IS DUS DE GEEST, mohamed! Ofwel de mensgeworden Geest van God. En dan valt de nadruk natuurlijk op God, ofwel Christus,
Dus de middelaar is de mens Jezus van Nazareth?want de Christusis Gods, schreef Paulus.
Amen.
discipel2011 schreef:Er zijn er die alleen geesten zien en dan wordt een mens geestelijk en dan zweef je op je geestelijke theorie-en en daar bedank ik f(g)eestelijk voor is eigenlijk al weer off topic...
P. Strootman schreef:Nee, beslist niet, mohamed. Gods Geest is de Middelaar. Ofwel de mensgeworden Geest! Hoe zou een sterfelijk mens, want dat was Jezus, ooit een middelaar kunnen zijn voor de ganse mensheid? Nogmaals: De Middelaar woont in ieder mens! Je zoekt het nog steeds buiten jezelf!Çhristus in u, de hoop der heerlijkheid'
Dan moeten we toch niet búiten onszelf zoeken?
mohamed schreef:P. Strootman schreef:Nee, beslist niet, mohamed. Gods Geest is de Middelaar. Ofwel de mensgeworden Geest! Hoe zou een sterfelijk mens, want dat was Jezus, ooit een middelaar kunnen zijn voor de ganse mensheid? Nogmaals: De Middelaar woont in ieder mens! Je zoekt het nog steeds buiten jezelf!Çhristus in u, de hoop der heerlijkheid'
Dan moeten we toch niet búiten onszelf zoeken?
Waarom staat er dan in 1 Tim 2,5:
'Want er is één God, er is ook één Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus'
Had hier dan niet moeten staan de Geest Christus Jezus?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten