Spons schreef:en misschien zou jij je eens wat positiever kunnen opstellen Bastiaan 30.
We zitten door de geschiedenis nu eenmaal met een koningshuis hier, en ik ben er trots op ! Zou absoluut niet in hun schoenen willen staan en ze hebben grote betekenis voor het volk in slechte tijden !
Bovendien hebben ze een symbolische functie, en zijn ze goed voor de economie mbt het buitenland , staatsbezoeken etc.. wat ook nog bewezen was onlangs in de krant !
Bovendien zijn veel leden van het koningshuis maatschappelijk erg betrokken bij de maatschappij, is Beatrix bv een motivator van kunst en cultuur , Maxima zorgde voor mini kredieten en het belang van geld onder jongeren oa was ze bij de nationale geldkwis aanwezig !
En ja Bernard heeft een aantal misstappen gedaan , zeker volgens christelijke normen , betekend dat dan dat hij niet goed was voor zijn volk ?
elke kant heeft zijn keerkant , en hoe die is hangt weer af van de persoon !
ik ben gewoon realistsch, denk ik.
Niets van wat ik zeg is gelogen.
Ik hou niet van trots
En trots zijn op iets wat je niet eens zelf hebt bereikt, kan wereldoorlogen veroorzaken.
Kunst en cultuur heb je ook in republieken.
En ja ,of je nu Bernard of Kersten heet, dat maakt niet uit, niemand is zonder zonden, maar waarom mogen we het daar niet over hebben?
Fouten zijn om van te leren, of ze nu van jezelf zijn of van een ander.