Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 09:43

Jezus Christus brengt mij al dichter en dichter bij God, Hij leeft en vernieuwt mij elk uur elk ogenblik, en dat is bepalend.
Ga Hem ook kennen door je te laten wassen in Zijn Bloed en nieuwe kleren aan te trekken, door de bekleding met Christus..
God zoekt Zijn Vrouw op aarde, en dat is Zijn Gemeente en Die zoekt Hem, totdat er het eeuwig huwelijk is bij de wederkomst van de Bruidegom("Boer") van Zijn Schapen....

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 10:45

Wat een enorm ontwijkend en nietszeggend antwoord vol gemeenplaatsen!
Je loopt altijd vet met bijbelteksten te strooien, maar ga nou eens concreet en persoonlijk in op mijn vorige opmerking:

Rare definitie van zonde maak je...
Als zondigen doelmissen is, is het kijken naar Boer zoekt Vrouw dan een manier om dichter bij het doel te komen?
Ben je er wijzer van geworden?
Heeft het je dichter bij God gebracht?

Maar vooral: wat is er veranderd op ons kerkelijk erf, dat we er pakweg 10, 20 jaar geleden niet over dáchten om na de kerk de TV aan te zetten, voor wat dan ook?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 10:50

Ik ben er dichterbij tot God door gekomen...zoals je kunt zien..

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 11:00

discipel2011 schreef:Ik ben er dichterbij tot God door gekomen...zoals je kunt zien..

Da's pas een concreet antwoord.
Ik ben oprecht benieuwd naar hoe je dan door het kijken naar BzV dichter bij God bent gekomen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 12:04

God zoekt net als een " boer" naar innige relatie met de mens.. in Christus en dan is er blijdschap als ze elkaar vinden...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 12:45

discipel2011 schreef:God zoekt net als een " boer" naar innige relatie met de mens.. in Christus en dan is er blijdschap als ze elkaar vinden...

En dat was voor jou je legitimatie om naar Boer zoekt Vrouw te kijken?
Had je dit nog niet uit de preek daarvoor gehaald, of ooit eerder elders gehoord?

Begrijp me goed: ik zal de laatste zijn die een veroordeling zal uitspreken over jouw kijkgedrag.
Maar ik sta er wel een beetje van te kijken omdat je in ongeveer elk ander topic met bijbelteksten komt aanzetten om andere visies te bestrijden en te veroordelen.
Vervolgens rechtvaardig je voor jezelf iets wat in onze kringen toch op z'n minst als twijfelachtig wordt gezien met de zin "God zoekt net als een " boer" naar innige relatie met de mens.. in Christus en dan is er blijdschap als ze elkaar vinden..."
Eerlijk gezegd vind ik het best heel profaan als je de opzoekende liefde van God gaat vergelijken met het zoeken van een boer naar een vrouw in een televisieprogramma dat in de categorie 'amusement' valt...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 feb 2011 13:27

discipel2011 schreef:God zoekt net als een " boer" naar innige relatie met de mens.. in Christus en dan is er blijdschap als ze elkaar vinden...

:?

Tatjana is ook nog op zoek naar een man...kijk je dat dan ook?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2011 13:49

JeeWee schreef:

En dat was voor jou je legitimatie om naar Boer zoekt Vrouw te kijken?
Had je dit nog niet uit de preek daarvoor gehaald, of ooit eerder elders gehoord?

Begrijp me goed: ik zal de laatste zijn die een veroordeling zal uitspreken over jouw kijkgedrag.
Maar ik sta er wel een beetje van te kijken omdat je in ongeveer elk ander topic met bijbelteksten komt aanzetten om andere visies te bestrijden en te veroordelen.
Vervolgens rechtvaardig je voor jezelf iets wat in onze kringen toch op z'n minst als twijfelachtig wordt gezien met de zin "God zoekt net als een " boer" naar innige relatie met de mens.. in Christus en dan is er blijdschap als ze elkaar vinden..."
Eerlijk gezegd vind ik het best heel profaan als je de opzoekende liefde van God gaat vergelijken met het zoeken van een boer naar een vrouw in een televisieprogramma dat in de categorie 'amusement' valt...

Volgens mij wordt je door hem in de maling genomen, of zit hij je te stangen :?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 feb 2011 13:57

discipel2011 schreef:Ik ben er dichterbij tot God door gekomen...zoals je kunt zien..

Zucht, konden wij dat maar zien discipel2011.
Je bent heel veel bezig om anderen terecht te wijzen, bemoediging komt in jouw
Bijbel kennelijk niet voor.

Ik vraag me af of je nog tijd hebt om met jezelf bezig te zijn.
Jou leven zal ook wel niet zo perfect zijn, je kan alles wel zo goed
citeren uit de Bijbel maar het moet toch in jouw leven uitgewerkt worden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2011 14:03

JeeWee schreef:Rare definitie van zonde maak je...
Als zondigen doelmissen is, is het kijken naar Boer zoekt Vrouw dan een manier om dichter bij het doel te komen?
Ben je er wijzer van geworden?
Heeft het je dichter bij God gebracht?

Maar vooral: wat is er veranderd op ons kerkelijk erf, dat we er pakweg 10, 20 jaar geleden niet over dáchten om na de kerk de TV aan te zetten, voor wat dan ook?

Ik vind dat een beetje een vreemde vraagstelling. Als we zo gaan redeneren kunnen we denk ik de meeste vormen van ontspanning en vrijetijdsbesteding wel overboord zetten, niet alleen op de zondag maar iedere dag van de week.

Verder denk ik niet dat het een gewoonte in reformatorisch Nederland is geworden om op zondagavond televisie te kijken, ik denk dat nog steeds een heel groot deel geen televisie heeft en een ander groot deel deze op zondag niet aan zet. Aan de andere kant moet je ook kijken wat precies de beweegredenen zijn en of de houding van 10,20 jaar geleden wel goed was. 80 jaar geleden was het ook not done om op zondag op de fiets naar de kerk te komen. Tegenwoordig is dat veel minder een probleem. Waarom is dat veranderd? Ik weet het niet precies, maar het lijkt me geen verkeerde verandering. Misschien is men minder wettisch geworden, heeft men ontdekt dat de rustdag er voor de mens is en de mens niet voor de rustdag.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 feb 2011 15:04

Gistermorgen ging het over de Samaritaanse vrouw, die door Jezus werd bezocht. Thema: God zoekt vrouw.. :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 feb 2011 15:48

tsja ... ik stel me de dag zo voor (even uitvergroot )

opstaan, wassen, aankleden, bidden, eten, danken, tanden poetsen, bijbels dagboek pakken of pa of ma die op het orgel speelt, jas aan naar de kerk...

thuis komen , kop koffie drinken, bidden, middagmaal , danken, preek van de ochtend overdenken, of op het thuisorgel spelen

bidden, eten, danken, naar de kerk (of andersom afh van de tijd ) , koffie drinken, naar bed gaan, uitkleden, bidden slapen

Telefoon aannemen is uit de boze, een boek lezen (en dat hoeft niet perse van een christelijke schrijver te zijn, alhoewel ) uit den boze !

Een spelletje aan tafel spelen (mens erger je niet ... ) dat kan niet dat is ontspanning en vandaag moeten we optimaal 2000 % gefocust bezig zijn zodat we de rest van de week wat kunnen verloffen .... ](*,)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2011 15:49

meribel schreef:

:?

Tatjana is ook nog op zoek naar een man...kijk je dat dan ook?

Die zoekt elk jaar een andere man.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 16:23

Spons schreef:tsja ... ik stel me de dag zo voor (even uitvergroot )

opstaan, wassen, aankleden, bidden, eten, danken, tanden poetsen, bijbels dagboek pakken of pa of ma die op het orgel speelt, jas aan naar de kerk...

thuis komen , kop koffie drinken, bidden, middagmaal , danken, preek van de ochtend overdenken, of op het thuisorgel spelen

bidden, eten, danken, naar de kerk (of andersom afh van de tijd ) , koffie drinken, naar bed gaan, uitkleden, bidden slapen

Telefoon aannemen is uit de boze, een boek lezen (en dat hoeft niet perse van een christelijke schrijver te zijn, alhoewel ) uit den boze !

Een spelletje aan tafel spelen (mens erger je niet ... ) dat kan niet dat is ontspanning en vandaag moeten we optimaal 2000 % gefocust bezig zijn zodat we de rest van de week wat kunnen verloffen .... ](*,)

Oeps, wat heb je me verkeerd begrepen...
Het hele schema hierboven staat in het teken van dingen die moeten of niet mogen, de wet...
Maar de dienst van de Heere is toch een liefdedienst?
Uit dankbaarheid wil ik Hem behagen. En ik houd zoveel van Hem dat ik meer en meer op hem wil lijken...
Mag ik dan niet naar BzV kijken?
Ik mag alles.
Maar ik wil niet meer alles.
En dat zal voor iedereen anders zijn. Dit topic was niet bedoeld om iemand de maat te nemen...
Maar als je van Iemand houdt, wil je daar heel dicht bij zijn. Dan kijk je er naar uit om een dag lang met die Ander door te brengen, zonder dat je opgejaagd wordt door de dagelijkse dingen die écht moeten.
De Heere heeft geen slaven, maar volgers. De wereld heeft slaven.

Nogmaals: niks mis met zo'n programma. Maar ik was zo benieuwd of jullie daar op zo'n heerlijke dag als de zondag nog behoefte aan hadden...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 feb 2011 16:38

JeeWee: ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens :D
Het gaat om de BEHOEFTE aan die vluchtigheid wat tv nu eenmaal is. Het is opgewarmde gebakken lucht. Nu zit bijna een derde van Nederland te kijken wie er nu gekozen wordt, dat is dus allang gebeurd !! wellicht zijn die verliefde boer + de deerne, inmiddels uit elkaar :-({|=
En als je dan zegt dat je daar zeker op zondag geen behoefte aan hebt, wordt dat meteen opgevat als wettisch, saai, vooral dodelijk saai, met een suf spelletje uit de jaren 30. (of nog ouder :?: )
Als je tweemaal ter kerke gaat en je doet de rest van de noodzakelijke dingen, houd je niet zoveel uren over.
De zondag vliegt hier altijd om.

Terug naar “Archief”