Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor TheKeimpe » 10 feb 2011 22:40

HUH, bij leven hoort dit wel, maar bij geloof?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 10 feb 2011 22:41

jip_86 schreef:...
U balanceert weer heerlijk op het randje mensen. Volgende keer gooi ik dit topic over de muur naar Religie Geloof & Leven, daar past dit topic onderhand beter.

Wat ik hierboven zei, nu kunt u naar hartelust de zondagsheiliging en alles erbij halen.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 11 feb 2011 12:28

Wat zie ik hier allemaal voorbijkomen: de zondagsheiliging; het al of niet hebben van tv; als je wel tv hebt: het al of niet kijken op zondag; als je wel op zondag kijkt, het al of niet kijken naar de EO of BzV; als je wel naar BzV kijkt, of het dan een goed programma is of niet. En al deze disputen lopen door elkaar, hier en daar, zoals ook in andere topics nog versierd met een sjachrijnige opmerking. Wordt er wel eens over nagedacht, dat dit forum misschien ook wel gelezen wordt door geïnteresseerde randkerkelijken of ongelovigen? Kunnen zij hier dan misschien iets leren of iets beter begrijpen? Op deze manier niet, denk ik. Ik vind alle hierboven genoemde punten het wel waard om daar een apart topic over op te zetten, maar als nieuwe deelnemer ga ik dat niet doen. N.B. Zelf behoor ik niet tot randkerkelijken of ongelovigen, dus ik snap het allemaal wel.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 11 feb 2011 12:31

reacties die op de man zijn of hier een reactie op zijn, zijn verwijderd. verder is de persoon gewaarschuwd
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2011 21:41

En toen reageerde er niemand meer.

Heb net heerlijk naar BZV gekeken. Mijn man was naar de kerk geweest vanavond en ik vanmorgen, dus hoefde er niets voor de skippen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 feb 2011 21:57

ajl schreef:En toen reageerde er niemand meer.

Heb net heerlijk naar BZV gekeken. Mijn man was naar de kerk geweest vanavond en ik vanmorgen, dus hoefde er niets voor de skippen.

Nou ik wil wel even...wat is er nou zo leuk aan?
Ik heb het idee dat je het van begin afaan moet volgen.
Als ik er langs zap dat zegt het me niets...en het is zo langdradig
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 feb 2011 22:05

Klopt, ze buiten het elk jaar meer uit en ik ga er al vanaf het begin voor zitten. De eerste afleveringen moet ik er altijd inkomen. De boeren leren kennen en vervolgens de vrouwen. Eigenlijk wordt het pas leuk na een aflevering of 4 als de vrouwen op de boerderij komen. Dan zijn het gewoon de gesprekken en het dagelijkse leven wat zo leuk is. Ik kan er in ieder geval uitgebreid van genieten.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 feb 2011 22:15

kortom: over smaak valt niet te twisten!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 feb 2011 22:24

ajl schreef:Klopt, ze buiten het elk jaar meer uit en ik ga er al vanaf het begin voor zitten. De eerste afleveringen moet ik er altijd inkomen. De boeren leren kennen en vervolgens de vrouwen. Eigenlijk wordt het pas leuk na een aflevering of 4 als de vrouwen op de boerderij komen. Dan zijn het gewoon de gesprekken en het dagelijkse leven wat zo leuk is. Ik kan er in ieder geval uitgebreid van genieten.

Ja zo is dat ze weten kijkers te trekken, ik heb de allereerste aflevering wel gezien
maar dan vanaf het begin.
Daarna had ik zoiets...nou weet ik het wel,... maar als je gaat kijken..tja dan wil
je weten hoe het afloopt :D

Maar lekker dat je een beetje ontspanning kan vinden hierin :)
Tis wel een kijkcijferkanon hé
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 13 feb 2011 22:31

toch ben ik vandaag tot een paar verassingen gekomen !

Annemarie ..... heeft eigenlijk als je het goed bekijkt, geen keuze kunnen maken qua gevoel maar wel qua nuchterheid en verstand, ze koos harry niet omdat hij ook een boerderij heeft... lastig als je naar elkaar wil groeien en je eigen bedrijf niet wil opgeven !

Gijsbert.. die komt er wel

Marcel was al overduidelijk , vanaf het begin af aan ... komt op me over als een gladjanus !

FRANK ...de verassing van de dag... maar hij heeft het er heel heel moeilijk mee gehad, en het was echt een tweestrijd ! Hij moest ook huilen toen hij de ander teleur moest gaan stellen !

Richard.. een vreemde boer in de bijt ... slagroom een week bewaren....

Ben nu wel benieuwd hoe het verder gaat...

Annemarie.. zou me niets verbazen als ze weer solo raakt.

Maritha.... zo nederig en zichzelf op de achtergron stellen (t.ov. ksenia en haar kind ) heb ik wel bewondering voor en toch ook zo van .. meid je hebt / had er net zo veel recht op een goede leuke man !

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 07:43

discipel2011 schreef:Een goede beschrijving van de inhoud van het programma, Boer zoekt vrouw, en dat heeft niets van doen met het zondagsgedoe..

ALLES! lijkt me, gezien de opening van het topic...

En zeker van jou had ik nu toch op z'n minst een paar bijbelteksten verwacht.
Maar kennelijk kies jij, net als 'gewone mensen' de bijbelteksten die bij je passen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 feb 2011 07:56

Ik heb jouw topicopening nomaals gelezen en de vraag die bij mij opkomt is of je niet bij elke acitiviteit die je doet na kerktijd invloed kan hebben op het overdenken/wegspoelen van de preek? Ik zal eerlijk zijn dat ik bij thuiskomst nooit een preek kan overdenken, met 2 kinderen ( 2,5 jaar en 13 mnd) is er namelijk genoeg te doen :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 08:48

't gaat me helemaal niet om 'kerktijd'. Het gaat me evenmin om een op zich super onschuldig niemandalletje als Boer zoekt Vrouw.

Ik wilde alleen eens met elkaar nadenken over de kans die er is dat je de indrukken van die zondag wegspoelt met BzV of welk ander programma dan ook.

Ik zie ook de kijkcijfers schommelen, rond de 5 miljoen per aflevering. Toen ik dan ook in eigen refokringen hoorde dat men 'heerlijk zat te genieten van BzV na de kerk' vroeg ik me oprecht belangstellend af of dat niet botst.
Bij velen ging vroeger de radio nog niet aan op zondag, laat staan de TV.
De zondag was apart gezet om met de dingen van God bezig te zijn.
Da's kennelijk veranderd...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 14 feb 2011 08:54

Als Christus al zou "verdwijnen" in mijn leven door een "onschuldig" tv-programma, dan is die Christus een gemakkelijk te be-invloeden persoon, maar uiteindelijk is alles ge-oorloofd, hoewel niet alles even nuttig is, maar de zonde en het zondigen in wat voor fijne of grove vorm ook is nooit ge-oorloofd en schadelijk...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 14 feb 2011 09:37

Rare definitie van zonde maak je...
Als zondigen doelmissen is, is het kijken naar Boer zoekt Vrouw dan een manier om dichter bij het doel te komen?
Ben je er wijzer van geworden?
Heeft het je dichter bij God gebracht?

Maar vooral: wat is er veranderd op ons kerkelijk erf, dat we er pakweg 10, 20 jaar geleden niet over dáchten om na de kerk de TV aan te zetten, voor wat dan ook?

Terug naar “Archief”