Holland Doc de 4 muren van Dina christenvervolging in egypte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibti
Verkenner
Verkenner

Holland Doc de 4 muren van Dina christenvervolging in egypte

Berichtdoor habibti » 10 feb 2011 01:24

Hoi allemaal,

10 febrauri komt er een film/docu op tv wat gaat over christenenvervolging in Egypte.

Een klein stukje van de sluier opgelicht hoe het eraan toe kan gaan in Egypte. Deze docu gaat over een meisje wat samen met haar vader zich tot het christendom bekeerd heeft. Maar je hebt ook veel andere gevallen gewoon vanuit christenen die onderdrukt worden. Christelijke vrouwen die verkracht worden dagenlangdoor moslims, moeten papieren ondertekenen dat ze moslima worden, deze mannen gaan naar de rechtbank en eisen dat deze vrouwen moslima worden ook op papier. In egypte staat het geloof op de identiteitspapieren. Van christen naar islamitisch kan wel maar andersom veranderen niet. winkeliers die christenen zeggen dat ze een kado hebben gewonnen, moeten papieren ondertekenen voor ontvangst, er onder ligt een papier die zij niet zien, waarmee ze verklaren dat ze islamitisch worden. In de rechtbank als je een geschil hebt of slaande ruzie hebt gekregen b.v. word de moslim meestal geloofd en de christenen worden opgepakt. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. Deze worden niet naar buiten gebracht, de situatie is zorgelijk, zoals ik onder het topic van egypte een artikel van het israelische nieuws heb geplaatst dat er 2 families zijn vermoord door moslim extremisten tijdens de opstand, aan de ene kant demonstreren de kopten wel mee, ze moeten wel anders worden ze er straks op aangekeken en afgerekend. Anderzijds is de situatie onzeker, want welk regime gaat er in de plaats komen, worden de christenen gelijkwaardig behandeld en krijgen dezelfde positierechten als de moslims? Of word Egypte streng islamtisch door de moslim broederschap opgehitst en gefinancieerd om de armen om te kopen met geld en goederen.

Ik roep jullie op tot gebed voor Egypte en de christenen. Maar ook ga met de kerken in beraad voor collectes, velen christenen hebben ook door de oproer dat het dagelijks leven geen inkomsten geeft nu. Ze verdienen ook soms maar 30 euo in de maand. Als je een salaris hebt van 1000 euro heb je al bovengemiddeld inkomen. Zij kennen geen ziektewet of doorbetaald worden met vakanties etc. Zorgverzekeringen is alleen voor de rijkeren weggelegd. Laten we hen een hart onderr de riem steken in deze moeilijke tijd! Open doors en GZB, Near East Ministry zijn organisaties die hier werkzaam zijn. Contracteer hen om hier de opbrengsten aan te geven zodat zij het onder de hulpbehoevenden kunnen verdelen. Denk ook eens als koren of meetings om collectes te houden voor christenen in Egypte die het nu zwaar hebben. Maar vooral in het gebed vergeet hen niet! Kijk dus deze docu aub en laat je christenhart spreken!

http://www.eo.nl/programma/hollanddocdinainhetachterhuis/2010-2011/page/Holland_Doc__De_Vier_Muren_van_Dina/episode.esp?episode=12103598
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

habibti
Verkenner
Verkenner

Re: Holland Doc de 4 muren van Dina christenvervolging in egypte

Berichtdoor habibti » 11 feb 2011 00:05

Ik hoop dat er een aantal mensen heeft gekeken, ook mensen die connecties hebben met de regering en deze docu doorspelen...zodat er vanuit de politiek ook stappen genomen worden. Druk vanuit internationale regering, hopelijk helpt het om de toekomst van Dina!

Dit verhaal is er 1 van de velen. Laten we hen opnemen in gebed, dat God hen wilt beschermen en kracht geven...

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 11 feb 2011 08:19

habibti schreef:Ik hoop dat er een aantal mensen heeft gekeken, ook mensen die connecties hebben met de regering en deze docu doorspelen...zodat er vanuit de politiek ook stappen genomen worden. Druk vanuit internationale regering, hopelijk helpt het om de toekomst van Dina!

Dit verhaal is er 1 van de velen. Laten we hen opnemen in gebed, dat God hen wilt beschermen en kracht geven...

Bedankt habibti, ik krijg zelf ook vaak berichten over zware vervolging in verschillende

landen, vreselijk wat je soms leest, dan besef je pas in wat voor een vrijheid wij leven.

Maar die vrijheid benutten wij hier op revoweb om met elkaar te redetwisten over

allerlei zaken in de bijbel, ik denk dat het niet zo leeft op dit web en in verschillende

kerken.

Wel als er een reklame is over een engel :roll:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 11 feb 2011 08:26

schaapje schreef:
habibti schreef:Ik hoop dat er een aantal mensen heeft gekeken, ook mensen die connecties hebben met de regering en deze docu doorspelen...zodat er vanuit de politiek ook stappen genomen worden. Druk vanuit internationale regering, hopelijk helpt het om de toekomst van Dina!

Bedankt habibti, ik krijg zelf ook vaak berichten over zware vervolging in verschillende

landen, vreselijk wat je soms leest, dan besef je pas in wat voor een vrijheid wij leven.

Maar die vrijheid benutten wij hier op revoweb om met elkaar te redetwisten over

allerlei zaken in de bijbel, ik denk dat het niet zo leeft op dit web en in verschillende

kerken.

Wel als er een reklame is over een engel :roll:

Die vrijheid hier is juist gevangschap, gevangen in de zonden van genot, eigen eer, spotternij, opstand tegen God en Zijn Woord, misbruik van God en mensen, verslavingen enz, dat is net zo erg in God´s OOG , ja er zijn vervolgden, die voor ons in het Westen bidden, dat wij het geloof behouden en niet onszelf overgeven aan eigen denken, doen en begeren ...

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 11 feb 2011 16:51

discipel2011 schreef:Die vrijheid hier is juist gevangschap, gevangen in de zonden van genot, eigen eer, spotternij, opstand tegen God en Zijn Woord, misbruik van God en mensen, verslavingen enz, dat is net zo erg in God´s OOG , ja er zijn vervolgden, die voor ons in het Westen bidden, dat wij het geloof behouden en niet onszelf overgeven aan eigen denken, doen en begeren ...

Dat kan zo zijn, maar dat betekent niet dat wij niet voor hen moeten bidden die te maken hebben met 'absolute' vervolging.
Ik vind deze 2 dingen los van elkaar staan. We hebben het hier over vervolging en niet over vrijheid.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 11 feb 2011 21:12

Ik moet altijd denken aan het franciscaans gebed bij Tear United op hun visitekaartje...Hun schrijven het met Heer, maar zelf vind ik God beter passen als je international over God spreekt. Dit gebed hoort bij mij en omschrijft precies wat en hoe ik voel...

God, geef mij een onrustig gevoel...
over gemakkelijke antwoorden, halve waarheden & oppervlakkige relaties.
Zodat ik op zoek ga naar de echte waarheid en liefheb met heel mijn hart.

God, geef me kwaadheid...
over onrecht, onderdrukking en uitbuiting.
Zodat ik me steeds inzet voor gerechtigheid, vrijheid en vrede onder de mensen.

God, Geef mij tranen....
om te huilen met hen die pijn lijden, afgewezen worden, wegkwijnen of alles verloren hebben.
Zodat ik mag omarmen en troosten en pijn kan veranderen in vreugde

God, maak me zo dwaas...
dat ik geloof dat ik echt een verschil kan maken in deze wereld.
Zodat ik met Uw genade, doe waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is!

Terug naar “Archief”