Galateia schreef:Ik heb er geen verstand van, dus bij voorbaat excuseer ik me voor domme opmerkingen. Maar mijn gedachte is bij het lezen van dit alles: waarom een pleegzorginstelling op een bepaalde christelijke grondslag? Het maakt toch niet uit, wat voor achtergrond een kindje heeft, of zeg ik nu iets raars? Je kunt je dan toch beter aanmelden bij een grotere instelling, waar er wel kindjes zijn.
Nu woon ik in de Randstad en daar is er dus echt een tekort aan gezinnen en een overvloed aan kindjes die opvang nodig hebben. Maar dat is misschien in andere delen van het land anders?
Wij vinden het wel fijn bij de SGJ omdat zij ook Christelijke normen en waarden hanteren en je er dus ook niet raar of vreemd op aan kijken als je dat als gezin ook doet.
Anderzijds staan wij dus ook bij de 'gewone' pleegzorginstelling ingeschreven. Maar ook zij houden wel rekening met je Christelijke achtergrond. Juist ook voor de pleegkinderen. Zo zijn wij dus een keer 'in de running' geweest voor een pleegkindje samen met een niet-christelijk gezin. Uiteindelijk ging het kindje dan ook naar het niet-christelijke gezin omdat het kindje ook niet gelovig was en daar dus beter zou passen (maar het had dus ook best bij ons geplaatst kunnen worden als het verder wel goed matchte en er geen andere keuze geweest was).
Oh ja en last but not least, hier zijn er ook veel kindjes die opvang nodig hebben, maar de instelling MAG gewoon niet meer kindjes plaatsen van de provincie (zw NL). Dus die kindjes blijven maar langer thuis al dan niet met hulp van instanties of gaan naar een tehuis of zo.