Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor meribel » 09 feb 2011 23:38

@ samanthi
was een grapje van bastiaan30 volgens mij :wink:

mooi liedje trouwens waar je naar linkte, ik kende die niet. dank daarvoor

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 09 feb 2011 23:41

meribel schreef:@ samanthi
was een grapje van bastiaan30 volgens mij :wink:

mooi liedje trouwens waar je naar linkte, ik kende die niet. dank daarvoor

Misschien heb ik een kort lontje van avond :oops:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 feb 2011 07:44

Evelien schreef:Zijn jullie alleen op zondag met deze dingen bezig of ook op de andere dagen?

Niet alleen op zondag hoor; we lezen meerdere malen per dag uit de Bijbel en er ontstaan regelmatig gesprekken n.a.v. het gelezene; ook lezen we elke dag voor uit de Kinderbijbel, zingen met de kids als ze 's avonds naar bed gaan en als er doordeweeks kerk is, gaan we daar altijd naar toe (indien mogelijk ook bij gemeenten in de buurt, en ook van andere kerkverbanden dan het onze). En verder is er natuurlijk de catechisatie voor de kinderen en meer van zulke kerkelijke activiteiten. Dus het blijft (natuurlijk!) niet beperkt tot de zondag, maar omdat dat én Gods dag is én we dan extra veel tijd hebben, zijn we er dan meer mee bezig. Van een goed boek lezen komt doordeweeks bijvoorbeeld niet zoveel, dus dat doen we meestal alleen op zondag.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 10 feb 2011 11:01

Kletspraat over symptoomgedrag, op zondag naamchristen en op maandag voluit wereldling.... dat is een wandel zonder Christus, dan verval je in symptoomreligie, van wetjes en regeltjes, waarbij het hart er op afstand over praat en praat en praat en zo belandt een mens uiteindelijk aan het einde, als die uitgepraat is, en dan komt God aan het Woord... je hebt Mij niet gewild want -ik- had het te druk met praten praten ...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 10 feb 2011 11:31

discipel2011 schreef:Kletspraat over symptoomgedrag, op zondag naamchristen en op maandag voluit wereldling.... dat is een wandel zonder Christus, dan verval je in symptoomreligie, van wetjes en regeltjes, waarbij het hart er op afstand over praat en praat en praat en zo belandt een mens uiteindelijk aan het einde, als die uitgepraat is, en dan komt God aan het Woord... je hebt Mij niet gewild want -ik- had het te druk met praten praten ...
en theologieen en winden van leer.... inderdaad!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 feb 2011 13:10

Op mijn werk (ik werk in de zorg), wilde collega's graag kijken naar boer zoekt vrouw, tijdens de pauze. Ik begrijp niet waarom dit programma zoveel kijkcijfers heeft. :shock:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 feb 2011 15:22

Ik zag in de krant: Zweedse boer zoekt Nederlandse man. Honderden mailtjes kreeg hij. Ik moet zeggen, op de foto zag hij er leuk uit :D

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 feb 2011 16:20

Zo nu ga ik gewoon weer ontopic het is tenslotte een boer zoekt vrouw topic !

Bastiaan30 schreef:Ik snap niet wat mensen bezielt om in het prive-leven van een volslagen vreemde geinteresseerd te zijn.
Weerzinwekkend exhibitionisme ook van de kant van de deelnemers.

Tsja waarom zoeken mensen elkaar uit via een contact advertentie.. of gaan naar Bollee.. omdat ze wanhopig zijn.... ? Waarom heeft het gros van de rechtse kerken het liefste op hun 16e verkering... en bij wijze van spreke op hun 18e getrouwd, en hun 19e een Baby...ik vindt dat weerzinwekkende exhibitionisme en bang om overgeschoten te raken....wat doen ze in elkaars prive leven...

Hoe klinkt zo'n gehoor , of zo'n spiegel waar je in kijkt.. vast niet fijn .... slechts ter illustratie ...

Ten eerste zijn het boeren die niet wanhopig zijn, maar wel beseffen dat er iets ontbreekt in hun leven, een partner die ze begrijpt en steunt en hun helpt.

Verder zijn boeren mensen die niet veel gelegenheid hebben om hun bedrijf te verlaten omdat dat eigenlijk 24 uur aandacht vergt. Dus worden ze beperkter in hun sociale contacten.

en ik denk dat deelnemers misschien wel een stuk rust zoeken, zekerheid en geborgenheid, want ze weten heel goed dat ze ook een bedrijf erbij krijgen. Het is zeker weten geen gemakkelijk iets waar je je op inzet. Als er een klik is is er nog de concurrentie en de lange termijn zal moeten uitmaken of het echt iets gaat worden. Zo kortzichtig zijn ze ook weer niet dat ze denken van hup 1, 2, 3 en er is liefde.

Liefde kost tijd, en de tijd zal leren of er liefde gaat groeien, maar ze stellen zich wel open voor de liefde, en ze stellen zich wel kwetsbaar op , dat is ook het lastige van de dames.. hoe ver ga je met het tonen van je ware ik, je ware gevoelens.. dat is een zekere machtstrijd die je intern voert.

Bastiaan, ik heb je opmerking over de Zondag of dat de dag des heren is even door gemaild naar de moderators want dat eeuwige herhalen van jou boodschap als een demente bejaarde die zijn lange termijn geheugen verloren is en dus niet beter weet ben ik en mede forummers zat ! Gedraag je volwassen en niet als een kleuter van 3 jaar, hou je aan de regels , hou je aan het topic en anders ga je maar naar een ander forum toe !

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 10 feb 2011 16:49

Een goede beschrijving van de inhoud van het programma, Boer zoekt vrouw, en dat heeft niets van doen met het zondagsgedoe..

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 feb 2011 16:52

Spons schreef:Zo nu ga ik gewoon weer ontopic het is tenslotte een boer zoekt vrouw topic !

Bastiaan30 schreef:Ik snap niet wat mensen bezielt om in het prive-leven van een volslagen vreemde geinteresseerd te zijn.

Tsja waarom zoeken mensen elkaar uit via een contact advertentie.. of gaan naar Bollee.. omdat ze wanhopig zijn.... ? Waarom heeft het gros van de rechtse kerken het liefste op hun 16e verkering... en bij wijze van spreke op hun 18e getrouwd, en hun 19e een Baby...ik vindt dat weerzinwekkende exhibitionisme en bang om overgeschoten te raken....wat doen ze in elkaars prive leven...

Hoe klinkt zo'n gehoor , of zo'n spiegel waar je in kijkt.. vast niet fijn .... slechts ter illustratie ...

Ten eerste zijn het boeren die niet wanhopig zijn, maar wel beseffen dat er iets ontbreekt in hun leven, een partner die ze begrijpt en steunt en hun helpt.

Verder zijn boeren mensen die niet veel gelegenheid hebben om hun bedrijf te verlaten omdat dat eigenlijk 24 uur aandacht vergt. Dus worden ze beperkter in hun sociale contacten.

en ik denk dat deelnemers misschien wel een stuk rust zoeken, zekerheid en geborgenheid, want ze weten heel goed dat ze ook een bedrijf erbij krijgen. Het is zeker weten geen gemakkelijk iets waar je je op inzet. Als er een klik is is er nog de concurrentie en de lange termijn zal moeten uitmaken of het echt iets gaat worden. Zo kortzichtig zijn ze ook weer niet dat ze denken van hup 1, 2, 3 en er is liefde.

Liefde kost tijd, en de tijd zal leren of er liefde gaat groeien, maar ze stellen zich wel open voor de liefde, en ze stellen zich wel kwetsbaar op , dat is ook het lastige van de dames.. hoe ver ga je met het tonen van je ware ik, je ware gevoelens.. dat is een zekere machtstrijd die je intern voert.

Bastiaan, ik heb je opmerking over de Zondag of dat de dag des heren is even door gemaild naar de moderators want dat eeuwige herhalen van jou boodschap als een demente bejaarde die zijn lange termijn geheugen verloren is en dus niet beter weet ben ik en mede forummers zat ! Gedraag je volwassen en niet als een kleuter van 3 jaar, hou je aan de regels , hou je aan het topic en anders ga je maar naar een ander forum toe !

Maar ik weet nog steeds niet wat er nu zo boeiend is aan een boer die een stuk of wat meiden in zn keuken krijgt, daar uit moet kiezen stuk voor stuk, (veemarkt :-({|= ) uiteindelijk blijft er dan eentje over. Vaak ook niet, want ineens lees ik dan in de krant : boer Gijs en Marietje zijn uit elkaar .
Whaaahaaat, wie zijn dat denken velen, of niet

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 feb 2011 17:22

schelpje3 schreef:
Spons schreef:Zo nu ga ik gewoon weer ontopic het is tenslotte een boer zoekt vrouw topic !

Maar ik weet nog steeds niet wat er nu zo boeiend is aan een boer die een stuk of wat meiden in zn keuken krijgt, daar uit moet kiezen stuk voor stuk, (veemarkt :-({|= ) uiteindelijk blijft er dan eentje over. Vaak ook niet, want ineens lees ik dan in de krant : boer Gijs en Marietje zijn uit elkaar .
Whaaahaaat, wie zijn dat denken velen, of niet

ik heb al getracht uit te leggen wat mij daarin boeit, de kwestie van de psychologie en het gevecht met gevoel en verstand.

Stel.. jij en ik zitten in een kamer... er staat een stel stoelen en een tafel... jij komt de kamer binnen we hebben een date (figuurlijk ) ik ga op de tafel zitten, en jij laag op de stoel.... hoe voelt dat... of jij gaat op de stoel zitten en ik op de grond ...

probeer je die twee beelden eens in te beelden en bedenk dan eens hoe jij je zal voelen als ik boven je uit stijg en we een afspraak hebben of als ik onderdanig onder jou lig / zit op de grond... Ik hoor graag je antwoord

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 10 feb 2011 17:41

discipel2011 schreef:Een goede beschrijving van de inhoud van het programma, Boer zoekt vrouw, en dat heeft niets van doen met het zondagsgedoe..

SORRY HOOR, maar jeewee vroeg toch wat we vonden van het kijken naar dit programma op zondag na de kerkdienst?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 feb 2011 19:25

schelpje :) je hebt een pb , en kan je misschien antwoorde op mijn vraag hierboven (van die tafel enzo )

Ik heb er geen moeite mee om het op zondag te kijken , maar dat is voor ieder verschillend en is al aardig aan bod gekomen hier :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 feb 2011 22:08

Volgens mij ging er hier iets fout :shock:
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 11 feb 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 feb 2011 22:39

kan ik me voorstellen dat het onaangenaam is, als ik hoger zit dan jou straal ik dominatie en macht uit , ga ik lager zitten onderdanigheid en nederig ! (we hebben vroeger eens een keer zo les gehad, lerares op de tafel en een keer op de grond...) dat heet nu psychologie en die aspecten boeien mij , en ik zie er veel van in Boer zoekt vrouw ! Dat probeerde ik je uit te leggen snappie :)

Terug naar “Archief”