Spannen christelijke bedrijven God en geloof voor hun kar?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibti
Verkenner
Verkenner

Re: Spannen christelijke bedrijven God en geloof voor hun kar?

Berichtdoor habibti » 10 feb 2011 10:44

Mortlach schreef:
habibti schreef:... want ze betalen een vervangende belasting die in grote lijnen op hetzelfde bedrag neer komt. Die belasting wordt door de overheid op een aparte rekening gestort. Voor de AOW is dat de Spaarregeling gemoedsbezwaarden voor de AOW. Uit deze spaarregeling krijgen de gemoedsbezwaarden een vergoeding als ze 65 worden. Die vergoeding is niet oneindig, maar beperkt tot het gespaarde bedrag. Als dat op is, is er verder geen uitkering. In plaats van premies voor de sociale verzekeringswetten betaalt de gemoedsbezwaarde premievervangende loonbelasting. De belastingdienst stort die premievervangende loonbelasting op een rekening van het College voor zorgverzekeraars (CVZ). De spaartegoeden van een gezin worden op deze rekening samengevoegd. Gemoedsbezwaarden kunnen voor vergoeding van hun zorgkosten een beroep doen op die rekening, maar ook hier alleen voor zover het spaartegoed voldoende is. Gemoedsbezwaarden hebben geen recht op de zorgtoeslag die via de belastingdienst kan worden verstrekt aan mensen met lagere inkomens. Deze toeslag geldt als tegemoetkoming in de premie voor de zorgverzekeringen. Gemoedsbezwaarden betalen geen premie, want ze hebben geen verzekering.

Mooi hè, niet willen zijn verzekerd, en ondertussen toch zijn verzekerd.

Ik moest ineens denken, als die lui dorst hebben, pakken ze dan water uit de kraan of gaan ze buiten staan met hun mond open en hopen ze dat God het in hun mond laat regenen?

:-& * sorry moest echt even lachen om je uitspraak*
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 10 feb 2011 10:53

ze ze ze wat zij doen en intussen blijf ------ik---- buiten schot
ik dank U dat ik niet zo ben want ik zie toch dat zij ja zij het verkeerd doen en ik niet.
Algemeen gesproken dus..

arjan1984
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor arjan1984 » 10 feb 2011 18:44

tja discipel, dat hou je toch in discussies, je plaatst je vraagtekens bij dingen die jij anders ziet, waardoor je t anders doet. beetje open deur intrappen dit.

@ mortlach, in mijn vorige bericht bedoelde ik te vragen of jij je visie er op wilde geven n.a.v. je quote. was niet helemaal duidelijk zag ik later:D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 feb 2011 21:37

arjan1984 schreef:@ mortlach, in mijn vorige bericht bedoelde ik te vragen of jij je visie er op wilde geven n.a.v. je quote. was niet helemaal duidelijk zag ik later:D

Mijn visie is dat je verzekeren niet betekent dat je te weinig vertrouwen zou hebben in Gods voorzienigheid. Tegenwoordig is goed ziek zijn simpelweg niet meer te betalen, en of je het nu leuk vindt of niet, we maken allemaal deel uit van een maatschappij die haar leden niet laat creperen. Er wordt voor je gezorgd, of je wil of niet.

Verder wordt de grens van dat vertrouwen nogal arbitrair getrokken. Daarover ging mijn voorbeeld met het water als je dorst hebt. Maar ook bijvoorbeeld inentingen zijn naar mijn idee door God gegeven als je daar dan toch in wilt geloven. Gezinnen worden verscheurd door het feit dat een kind overlijdt aan iets wat gewoon had kunnen worden voorkomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

arjan1984
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor arjan1984 » 10 feb 2011 23:55

daar kan ik me echt helemaal in vinden.

t is net als met de belastingdienst, die ontloopt je toch niet:D

habibti
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor habibti » 11 feb 2011 00:07

arjan1984 schreef:daar kan ik me echt helemaal in vinden.

t is net als met de belastingdienst, die ontloopt je toch niet:D

sommigen wel.... ](*,)
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

arjan1984
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor arjan1984 » 11 feb 2011 08:34

tja sommigen krijgen alles voor elkaar he:D maar normaal gesproken krijg je toch echt je aanslagen wel!

Terug naar “Archief”