Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw'?

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 14:12

Maar jij bent dus een fan van BzV ??
Wat trekt jou dan aan in dat programma ?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2011 15:49

schelpje3 schreef:
JeeWee schreef:De verbazing waarmee ik dit topic begon, is niet echt verdwenen.
Het is nor maar zo kort geleden dat de christelijke wereld op z'n kop stond toen de EO begon met het uitzenden op zondag van Nederland Zingt.
Dat kon echt niet: een christelijke omroep die op zondag uitzendt.
En nu?
Als ik zo de reacties lees zijn er maar weinigen die er nog moeite mee hebben om de TV überhaupt aan te zetten op de zondag en ook al niet om tijd te verdoen (sorry, mijn interpretatie) aan een amusementsprogramma...
Zit ik op Refoweb?

Dat vraag ik me nou ook soms af :wink:
Ik snap dat ook niet. Als wij uit de kerk komen, is er meteen de drukte van het gezin, het koken ('savonds) en dan wil ik de preek nog overdenken, "herkauwen".
Als je je meteen in de wereld stort, door die tv aan te zetten, komt daar niets van.
We zouden doordeweeks niet eens Nederland zingt aanzetten, laat staan zondags.
Ik heb wel eens een dominee horen zeggen dat het juist door de uitzendingen van de EO lijkt te komen, dat sommigen hun plaatsje leeglaten. Het werd hem natuurlijk weer niet in dank afgenomen, maar blijven sommigen niet makkelijker thuis ? Ik haal daar wel even wat geestelijk voedsel.
Ik ken wel wat mensen die dat rustig doen.

Hoe komt die dominee daar dan bij? Ik hoor vaak van mensen die niet naar de kerk kunnen om allerlei redenen dat ze het kijken. Ik heb nog nooit gehoord dat mensen naar de kerk gaan en op een gegeven moment dat inwisselen voor Nederland Zingt (wat niets met "de wereld" te maken heeft maar daar haaks op staat)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 15:53

Jawel hoor, ik heb een hele lieve buurvrouw, zij is onlangs weduwe geworden en naar de kerk gaat ze niet meer. Ze doet het maar met wat op de tv komt. Ze was n.b. diaken ! Maar het trekt haar niet meer, Nederland zingt en die andere regi-zender is genoeg.
Zelfs als ik aanbied om op internet een kerkdienst voor haar op te zoeken, wil ze dat niet.
Niet iedereen doet moeite hoor ! Het is net als met gewoon voedsel, ik sta elke avond uitgebreid en verantwoord te koken, maar bij de buren verderop staat geregeld de pizza- of shoarmakoerier voor de deur :D Het eten boeit niet, als er maar wat in komt :(
Nou, zo kun je dat geestelijk ook doortrekken.

Maar voordat de mod weer aan ons jasje trekt, please terug naar BzV Marnix :D

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 feb 2011 18:51

Ik vindt boer zoekt vrouw wel een leuk programma , ik volg het , ben ik dan meteen een fan ? ik dacht het niet.

Een fan of aficionado is een enthousiast bewonderaar of liefhebber van een publiek persoon, muziekgroep, schrijver, kunstenaar, televisieserie, film, et cetera. Het woord is een afkorting van het Engelse ‘fanatic’ en werd aan het eind van de negentiende eeuw in Amerika geïntroduceerd als een benaming voor een gedreven aanhanger van een honkbalteam. Hoewel tegenwoordig de term ‘fan’ in deze context nog wel in zwang is (bijvoorbeeld voetbalfan), wordt voor fanatieke sportliefhebbers vaker het synoniem supporter gebruikt. Supporter komt dan weer van het Engelse woord "to support". Dus een supporter is iemand die zijn club 'steunt'.

‘Fan’ wordt vandaag de dag meer gebruikt bij de aanduiding van bewonderaars van muzikanten en acteurs. Soms organiseren fans zich in zogenaamde fanclubs, schrijven fanbrieven (of fanmail) aan hun idolen in de hoop op positieve respons en onderhouden of volgen fansites (pagina’s op het Internet) over het idool. Een fan is vaak intensief met zijn idool bezig en steekt daar doorgaans veel tijd, geld en moeite in.

tijd.. ja.. 1 uurtje, veel nee :) Geld, moeite ... nee dus nee ik ben geen fan !

Wat mij boeit aan boer zoekt vrouw is meer de psychologische gedachte erachter, (en uiteraard krijg je een beperkt beeld van iets ) hoe gaat iemand om met de keuze die hij moet maken op zoek naar een stuk geborgenheid en kans op het groeien van eeen volwaardige (ge) liefde.

De verhouding tussen verstand, en gevoel, die tweestrijd die het belang van de toekomst bepaalt. En ook de angst van kandidaten om zichzelf te snel te geven (want stel ...hij kiest een ander...) de psyche erachter boeit me (net zoals bv expiditie Robinson, hoe de mens daar geestelijk mee omgaat met de ontberingen, psychologische spel van de mens onderling, het gebrek aan voedsel en comfort ).

Het veraste me dat de keuze bij sommige er al is , Richard te snel, en dom bezig, Gijs oprecht , alles wat hij niet wou heeft hij gekozen (ver weg, een kind, ) die gaat dus zijn gevoel achterna ! Frank die echt worstelt met de praktische kant en Annemarie die nog niet haar echte kant heeft laten zien, behalve dan hard werken, en lol hebben maar serieuze praat heeft uitgesteld.

offtopic voor schelpje : mbt je buurvrouw misschien is het ook een stukje verwerking op haar manier en worstelt ze met God omdat ze wedeuwe is geworden en ik denk dat je Nederland zingt meer als een aanvulling op de zondag kan zien dan als een hoofdmaal, MBT eten en geestelijke doortrekking. Ik denk dat het eten wel boeit maar de smaken verschillen, zo is het ook met geestelijk voedsel. JIj bent overtuigd van jou manier van invullen op de zondag, en een ander doet dat op zijn manier, daar kan je / mag je over praten en verschillen als je het maar respecteerd en de gedachten er achter begrijpt of probeert te begrijpen het neemt niet weg dat ik jou moet overnemen of jij mij. Smaken, belevingen verschillen door oa opvoeding , cultuur en gewoontes en invloeden van buitenaf, omgang met mensen etc.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 feb 2011 19:14

Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw

Nee ;)

simpelweg omdat het een stom programma is :P
*onderschrift verwijderd door moderator*

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 feb 2011 19:29

haring schreef:
Kijk jij naar 'Boer zoekt vrouw

Nee ;)

simpelweg omdat het een stom programma is :P

Kijk dat is tenminste onderbouwd :P

U balanceert weer heerlijk op het randje mensen. Volgende keer gooi ik dit topic over de muur naar Religie Geloof & Leven, daar past dit topic onderhand beter.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2011 19:34

*knip* doe nou niet

Maar goed, ik vind het BZV-concept wel leuk om te volgen, je leert die mensen wat beter kennen, het is gewoon leuk om te volgen en heeft ook idd wel leuke psychologische aspecten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 feb 2011 20:13

en deze psychologische factoren maken het juist interessant ! teminst een serieuze psychologische kant , en geen Big Brother achtig iets (voor de ingewijden, iets ouds en doms... )

Overigens vindt ik het wel leuk om te zien hoe het na een tijdje is vergaan met de boeren. Het is tenslotte ook aan de kant van de vrouwen een behoorlijke stap om je leven op deze manier met een ander te delen, en het is hard werken op een boerderij. Het is absoluut geen pretpark om het zo te zeggen.

En er is niks met hard werken maar ze moeten dat uiteraard wel beseffen, je krijgt tenslotte niet alleen een man / vrouw erbij maar ook een baan en dat komt ook nog wel eens kijken, je kan iemand nog zo leuk vinden maar als het ambacht niet aanstaat..... kan je jezelf dan afvragen of je daar dan wel gelukkig van wordt.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 22:32

Ik snap niet wat mensen bezielt om in het prive-leven van een volslagen vreemde geinteresseerd te zijn.
Weerzinwekkend exhibitionisme ook van de kant van de deelnemers.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 feb 2011 22:58

Bastiaan30 schreef:Ik snap niet wat mensen bezielt om in het prive-leven van een volslagen vreemde geinteresseerd te zijn.

Misschien zijn ze wel enorm wanhopig ;)

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 23:02

haring schreef:
Bastiaan30 schreef:Ik snap niet wat mensen bezielt om in het prive-leven van een volslagen vreemde geinteresseerd te zijn.

Misschien zijn ze wel enorm wanhopig ;)

Wellicht ja...triest genoeg.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 09 feb 2011 23:10

Nee simpelweg omdat we geen tv hebben en kliksafe plus dit er niet doorlaat, jaja je moet jezelf beschermen.
Ik veroordeel hiermee alleen mezelf.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 09 feb 2011 23:12

Samanthi schreef:Nee simpelweg omdat we geen tv hebben en kliksafe plus dit er niet doorlaat, jaja je moet jezelf beschermen.

Met kliksafe kan je geen broer zoekt vrouw kijken? Het moet niet gekker worden. Wist niet dat het programma zo erg was :lol:

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 23:12

Samanthi schreef:Nee simpelweg omdat we geen tv hebben en kliksafe plus dit er niet doorlaat, jaja je moet jezelf beschermen.

Kliksafe laat een te snel gespeelde psalm in een gergem kerk op youtube er al niet door.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 09 feb 2011 23:35

Bastiaan30 schreef:

Kliksafe laat een te snel gespeelde psalm in een gergem kerk op youtube er al niet door.

http://www.youtube.com/watch?v=IMoLmWc57TU&feature=player_embedded#at=31
Ik weet niet waar je het over hebt deze hierboven komt ook door en vele andere, er komen er steeds meer bij, maar dat het wordt afgekeurd op te vlug zingen is lariekoek, Hier kun je alles zien wat op dit moment wordt doorgelaten, dit wisselt er komen er elke dag bij en er gaan er ook weer af.
je ziet dat dit echt niet alleen langzaam gezongen psalmen zijn.
http://www.kliksafe.nl/mijn+kliksafe/videoportal/
groetjes Samanthi

Terug naar “Archief”