Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Mag een man met homofiele gevoelens, maar niet uitlevend, volgens jou aan het H.A. ?
Dus jij weet het niet, alleen de Heere weet ervan.
Bastiaan30 schreef:Mortlach schreef:leonooy schreef:soms ben ik zo alleen en opstandig... zo intens eenzaam... wanhopig.. moe van het vechten. iedereen weet hoe het moet maar ik weet niets weet niet hoe ik moet denken. en hoe ik van de ene dag in de andere moet komen... alleen dit meedragend. en onbegrepen zijn in het leven... moe moe moe
Wat naar dat je je zo voelt, Leo. Niet gek dat je daar moe van wordt en opstandig. Maar troost je, niemand weet hoe het moet, er zijn alleen sommigen die denken het te weten en dat luidruchtig bekend willen maken. Maar dan nog, uiteindelijk ben jij het alleen die bepaalt wat je moet, wilt en kunt.
Ben je bekend met het regenboogforum trouwens, voor en door christelijke homo's (m/v)? Daar kan je misschien meer je ei kwijt, mocht je daar behoefte aan hebben.
Ga liever naar http://www.refoanders.nl
gebruiksvriendelijker en serieuzer.
Een wat hogere moraal.
discipel2011 schreef:Nergens wordt er gesproken over homofiele of homoseksuele ouderlingen en voorgangers in de gemeenten van de bijbel.
Optimatus schreef:Nergens wordt er gesproken over China.
schelpje3 schreef:Dat kan wel zijn discipel, dat vind ik ook, maar neemt niet weg dat er een aantal (jonge) mensen met pijnlijke vraagstukken zitten. Soms in nood. En die mag je toch niet zo wegzetten ? Zo liefdeloos en hard ? Ik denk dat jij en ik ons ook dagelijks schuldig maken aan van alles en nog wat. Wat als de Heere dat niet meer door de vingers zou zien ??
discipel2011 schreef:schelpje3 schreef:Dat kan wel zijn discipel, dat vind ik ook, maar neemt niet weg dat er een aantal (jonge) mensen met pijnlijke vraagstukken zitten. Soms in nood. En die mag je toch niet zo wegzetten ? Zo liefdeloos en hard ? Ik denk dat jij en ik ons ook dagelijks schuldig maken aan van alles en nog wat. Wat als de Heere dat niet meer door de vingers zou zien ??
Als wij dus ook ik onze zonden belijden, dan is er verzoening, en dat is totaal anders dan door de vingers zien, God heeft Zijn Handen en Vingers voor al (onze) zonden laten kruisigen, en zullen wij dan maar verder zondigen want...
JeeWee schreef:Wat ik zo mis in de hele benadering van discipel is de liefde.
Hij slaat met de wet en misbruikt daarvoor bijbelteksten.
Je hebt geen idee wat dat doet met jonge homo's die juist hun medechristenen zo hard nodig hebben.
Waarom is het voor christenhomo's zo moeilijk om juist tegen medechristenen uit de kast te komen en te vertellen over hun strijd?
Ligt hier niet een enorme uitdaging voor ons christenen om juist de loper uit te leggen zodat jongeren hun verhaal kwijt kunnen zonder dat we gelijk met de wet gaan meppen maar gewoon luisteren?
Bastiaan30 schreef:JeeWee schreef:Wat ik zo mis in de hele benadering van discipel is de liefde.
Hij slaat met de wet en misbruikt daarvoor bijbelteksten.
Je hebt geen idee wat dat doet met jonge homo's die juist hun medechristenen zo hard nodig hebben.
Waarom is het voor christenhomo's zo moeilijk om juist tegen medechristenen uit de kast te komen en te vertellen over hun strijd?
Ligt hier niet een enorme uitdaging voor ons christenen om juist de loper uit te leggen zodat jongeren hun verhaal kwijt kunnen zonder dat we gelijk met de wet gaan meppen maar gewoon luisteren?
Niet mee eens, Discipel waarschuwt juist uit liefde, vanuit de geest, ik zie hem niet met de wet slaan.
Ik krijg veel meer wettische benauwdheid als ik over tv kijken op zondag avond hoor, van jouw hand, JeeWee.
TheKeimpe schreef:Ik krijg veel meer wettische benauwdheid als ik over tv kijken op zondag avond hoor, van jouw hand, JeeWee.
Tja, dan hebben we een tegenovergesteld gevoel bij deze twee posters.
Mortlach schreef:TheKeimpe schreef:Ik krijg veel meer wettische benauwdheid als ik over tv kijken op zondag avond hoor, van jouw hand, JeeWee.
Tja, dan hebben we een tegenovergesteld gevoel bij deze twee posters.
Bij sommigen heb ik het idee dat ze over lijken willen gaan om iemands ziel behouden te laten worden, en dat ze denken dat ze daarmee oprecht goed bezig zijn. Wat ze niet zien of willen zien is dat ze mensen alleen maar tegen henzelf en hun boodschap in het harnas jagen. De oude grieken wisten al dat als je wilt dat mensen je boodschap aannemen, je ze eerst gunstig moet stemmen. Je moet een klimaat scheppen waarin de boodschap kan worden aangenomen. Dat mis ik vooral.
discipel2011 schreef:De Grieken zoeken wijsheid, maar in hun wijsheid verwerpen zij Christus, Mortiach de Griek en je ageert op commando van je sponsor, de vijand van alle wijsheid en gerechtigheid, Diabolos.
1 Cor. 1 en 2
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten