Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

learsi
Majoor
Majoor

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor learsi » 09 feb 2011 12:16

JeeWee schreef:Natuurlijk niet. Ik geef slechts aan dat we allemaal doelmissers zijn. En dat voor ons allemaal het Doel in Jezus Christus de Verlosser is te vinden.
En dan zullen we ons wellicht allemaal verschillend gedragen maar het doel missen is voor ons allemaal gelijk

Zou je uit kunnen leggen wat je met je laatste zin bedoelt? b.v.d. Learsi

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 feb 2011 12:52

leonooy schreef:soms ben ik zo alleen en opstandig... zo intens eenzaam... wanhopig.. moe van het vechten. iedereen weet hoe het moet maar ik weet niets weet niet hoe ik moet denken. en hoe ik van de ene dag in de andere moet komen... alleen dit meedragend. en onbegrepen zijn in het leven... moe moe moe

Wat naar dat je je zo voelt, Leo. Niet gek dat je daar moe van wordt en opstandig. Maar troost je, niemand weet hoe het moet, er zijn alleen sommigen die denken het te weten en dat luidruchtig bekend willen maken. Maar dan nog, uiteindelijk ben jij het alleen die bepaalt wat je moet, wilt en kunt.

Ben je bekend met het regenboogforum trouwens, voor en door christelijke homo's (m/v)? Daar kan je misschien meer je ei kwijt, mocht je daar behoefte aan hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 feb 2011 14:06

schelpje3 schreef:Wat je daar zegt over dat carnaval, dat vind ik net zo erg !!
Ja ze doen het in Rio de Janeiro ook, is het argument, of de Antillen.
Elk land zijn eigen wijs en cultuur.
Ik ben beslist geen PVVer !! maar waarom moet alles hier ook, wat elders op de wereld gewoon is ??
Ik ga naar Duitsland omdat het in bepaalde dorpjes zo gezellig is, net als Oostenrijk, het eten, drinken, de sfeer.
net als de terrasjes in Frankrijk.
Als je dat hier kopieert, wordt het nooit zoals daar.
Moet je ook niet doen, dan krijg je eenheidsworst die niet lekker smaakt.
De croissantjes zijn alleen in Frankrijk echt lekker. :wink:

Carnaval is in het zuiden van Nederland een eeuwenoude traditie - het hoort bij de Bourgondische cultuur daar en ik hoop dat ze het daar nog lang vieren. Dat nep-gelal boven de rivieren hoeft van mij niet zo...

Wat heerlijk dat ook jij een warme liefde voor Oostenrijk koestert. Ik krijg nu al trek in Fleischkrapfen (van Oma).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 14:15

Mijn liefde is niet zo groot als die van jou :D
Ik ben een keer wezen skien en we zijn 2 x in de zomer geweest.
Tja, die keuken, ik ben geen fan van alles, wel heerlijk gebak en de gluhwein :lol:

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 09 feb 2011 15:26

Die in Christus is, is een nieuwe schepping, het oude is voorbijgegaan en het nieuwe is gekomen.
Al het gepraat over homo-seksualiteit en dat te verdedigen is en blijft strijdig met het Woord van God.
Er is geen enkel homo-huwelijk in de bijbel aanwezig, Jezus predikte alleen de relatie tussen man en vrouw en het verstoren van die relatie door de zonde van overspel, waarbij het zeer nauw luistert, want zelfs je oog uitrukken indien het je tot zonde verleidt is beter dan met twee ogen in het helse vuur te worden geworpen, dat is het Woord van Jezus.
Weest dan volmaakt, zoals Hij volmaakt is en dan ontdekken we dat herschepping nodig is, want vanuit ons oude denken en doen zijn we zondig, doen zondig en hebben lust in de zonde, maar niet de Mens Jezus Christus, en Die heeft ons het Voorbeeld nagelaten, opdat wij in Zijn Voetsporen zouden gaan door het geloof in de wedergeboorte van de nieuwe natuur, die uit God is. en dan is het discussi-eren over de wil en het Woord van God, een belijden van het Woord van God geworden
Een ieder die zijn of haar kruis niet op zich neemt is niet in staat(waardig) om Mij te volgen.
Dat kruis heeft vele soorten van structuur, het kruis van de vervolging om Christus' wil, het rein houden van je levenswandel alleen maar ook in je huwelijk en onderlinge kontakten, het strijden tegen verslavingen, het haten van de zonde in welke vorm ook, de wereld en haar begeerten de rug toekeren, satan onderkennen en wederstaan.
Dat is de Vrucht van het opnieuw geboren zijn, waarbij de Geest onze zwakheden en moeiten tegemoet komt en de zonde in ons bestrijdt met het Zwaard, Het Woord.
Indien wij Hem willen volgen en niet verloochenen, dan is daar de strijd voor het geloof en daarmee nauw verbonden heilige levenswandel.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 15:38

Mortlach schreef:
leonooy schreef:soms ben ik zo alleen en opstandig... zo intens eenzaam... wanhopig.. moe van het vechten. iedereen weet hoe het moet maar ik weet niets weet niet hoe ik moet denken. en hoe ik van de ene dag in de andere moet komen... alleen dit meedragend. en onbegrepen zijn in het leven... moe moe moe

Wat naar dat je je zo voelt, Leo. Niet gek dat je daar moe van wordt en opstandig. Maar troost je, niemand weet hoe het moet, er zijn alleen sommigen die denken het te weten en dat luidruchtig bekend willen maken. Maar dan nog, uiteindelijk ben jij het alleen die bepaalt wat je moet, wilt en kunt.

Ben je bekend met het regenboogforum trouwens, voor en door christelijke homo's (m/v)? Daar kan je misschien meer je ei kwijt, mocht je daar behoefte aan hebben.

Ga liever naar http://www.refoanders.nl
gebruiksvriendelijker en serieuzer.
Een wat hogere moraal.
Laatst gewijzigd door Bastiaan30 op 09 feb 2011 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 feb 2011 15:48

Race406 schreef:
esli schreef:Toen ik de documenten van onze kerk las kreeg ik idd. dezelfde vragen. Ik heb daar dan ook geen antwoord op en uiteindelijk is het theoretisch ook onjuist denk ik. Maar in de praktijk werkt dit op het moment het beste en iedereen kan hier in ieder geval achter staan. Het is zoals JW zegt: de gemeente zou overvraagd worden als ambten ook open zouden staan.

Als de gemeente het besluit heeft genomen (en niet is opgelegd door de kerkenraad) dan is de weg naar ambten voor homo's ook open. Of je neemt een goed besluit of je neemt het niet. Halve besluiten zijn typisch iets kerkelijks.

Ik denk juist dat vaak hele besluiten genomen worden en dat dat iets heel kerkelijks is. Hierdoor zijn vrees ik ook veel kerkscheuringen ontstaan ('als je het niet met dit standpunt eens ben kunnen we niet meer bij elkaar in 1 kerk zitten'). Ik denk dat het beter is om niet alles als kerk helemaal vast te hebben staan. En wat dat betreft vind ik hoe er in mijn gemeente mee omgegaan wordt wel mooi, het geeft ruimte aan mensen om van mening te verschillen, zonder dat er gelijk aan elkaars christen-zijn getwijfeld gaat worden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 09 feb 2011 15:57

De weg naar ambten is alleen voor alleenstaanden en mannen, die getrouwd zijn met 1 vrouw volgens de Schrift...
Dan bedoelt de Schrift de lerende en leidinggevenden binnen de Gemeentelijke samenkomsten.
Nergens wordt er gesproken over homofiele of homoseksuele ouderlingen en voorgangers in de gemeenten van de bijbel. dus geen enkele grond om vanuit het Woord het te bevorderen of toe te laten.
De wereld heeft overal een verklaring en reden voor om de ongehoorzaamheid aan het Woord een gezicht te geven en acceptabel te maken, onder het mom van " discriminatie", maar uiteindelijk wordt God en Zijn Spreken gediscrimineerd en vervangen door aardse theologie met een christelijk vernis.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 15:59

Dat kan wel zijn discipel, dat vind ik ook, maar neemt niet weg dat er een aantal (jonge) mensen met pijnlijke vraagstukken zitten. Soms in nood. En die mag je toch niet zo wegzetten ? Zo liefdeloos en hard ? Ik denk dat jij en ik ons ook dagelijks schuldig maken aan van alles en nog wat. Wat als de Heere dat niet meer door de vingers zou zien ??

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 16:00

discipel2011 schreef:De weg naar ambten is alleen voor alleenstaanden en mannen, die getrouwd zijn met 1 vrouw volgens de Schrift...
Dan bedoelt de Schrift de lerende en leidinggevenden binnen de Gemeentelijke samenkomsten.
Nergens wordt er gesproken over homofiele of homoseksuele ouderlingen en voorgangers in de gemeenten van de bijbel. dus geen enkele grond om vanuit het Woord het te bevorderen of toe te laten.
De wereld heeft overal een verklaring en reden voor om de ongehoorzaamheid aan het Woord een gezicht te geven en acceptabel te maken, onder het mom van " discriminatie", maar uiteindelijk wordt God en Zijn Spreken gediscrimineerd en vervangen door aardse theologie met een christelijk vernis.

Ik denk wel dat 1 vrouw hier bedoeld wordt, in tegenstelling to mannen die meerdere vrouwen haden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 09 feb 2011 16:05

1 man en 1 vrouw uiteraard en omgekeerd, geen polygamie...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 09 feb 2011 16:12

Optimatus schreef:
schelpje3 schreef:Wat je daar zegt over dat carnaval, dat vind ik net zo erg !!
Ja ze doen het in Rio de Janeiro ook, is het argument, of de Antillen.
Elk land zijn eigen wijs en cultuur.
Ik ben beslist geen PVVer !! maar waarom moet alles hier ook, wat elders op de wereld gewoon is ??
Ik ga naar Duitsland omdat het in bepaalde dorpjes zo gezellig is, net als Oostenrijk, het eten, drinken, de sfeer.
net als de terrasjes in Frankrijk.
Als je dat hier kopieert, wordt het nooit zoals daar.
Moet je ook niet doen, dan krijg je eenheidsworst die niet lekker smaakt.
De croissantjes zijn alleen in Frankrijk echt lekker. :wink:

Carnaval is in het zuiden van Nederland een eeuwenoude traditie - het hoort bij de Bourgondische cultuur daar en ik hoop dat ze het daar nog lang vieren.

Ik hoop dat de vierders het licht zullen zien en de ellende, dwaasheid en blindheid beseffen waarin ze verkeren.

discipel2011
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor discipel2011 » 09 feb 2011 16:31

er is veel godsdienst, waarin de dienst aan en van God ontbreekt en alleen berust op menselijke traditie en gewoonte, het is een " zachte" dood sterven, zonder dat je het meer merkt, totdat het werkelijk oordeel daar is en dan roept men met de ' rijke' man. och had ik toch geluisterd naar God en Zijn Verkondigers van Redding en Verzoening, maar nu is het te laat.....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 16:44

Mag een man met homofiele gevoelens, maar niet uitlevend, volgens jou aan het H.A. ?
Dus jij weet het niet, alleen de Heere weet ervan.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 feb 2011 17:13

discipel2011 schreef:De weg naar ambten is alleen voor alleenstaanden en mannen, die getrouwd zijn met 1 vrouw volgens de Schrift...

De Schrift houdt ons ook voor dat wij zieken met olie zalven, geen vlechten in het haar dragen en bepaalde kleding niet dragen. Doe jij dit alles ook (niet)?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”