Moderator: Moderafo's
jip_86 schreef:Juist niet. Dan moet je er op vertrouwen dat het zo ook wel goed komt.
@ bastiaan: dat hele gebeuren van niet verzekeren, geen inenting enz enz enz wordt voor zover mij bekend allemaal terug gevoerd op geen zorgen voor de dag van morgen, iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.
arjan1984 schreef:lijkt me dan wel dat deze mensen ook weg blijven uit sociale voorzieningen als dokterspraktijken en ziekenhuizen, doen ze dat ook dan? tenslotte als je voor de voorzienigheid staat, sta er dan ook helemaal voor. dan heb ik er ook wel respect voor.
ergens vind ik dat wel vergezocht. met verzekeren beinvloed je mijns inziens Gods plan niet echt lijkt me. als ik n ongeluk krijg maakt t niet uit of ik wel of niet n polis heb, zelfde met ziektes. voorkomt alleen wel financiele malaise. bovendien is de wetenschap dat een kerk bijspringt ook een verzekering.
arjan1984 schreef:lijkt me dan wel dat deze mensen ook weg blijven uit sociale voorzieningen als dokterspraktijken en ziekenhuizen, doen ze dat ook dan? tenslotte als je voor de voorzienigheid staat, sta er dan ook helemaal voor. dan heb ik er ook wel respect voor.
jip_86 schreef:Is deze discussie niet samen te vatten met het punt dat elk bedrijf zich richt op een bepaalde doelgroep? Hoogstens is de kerkgang als criterium voor toelating discutabel.
arjan1984 schreef:wat ik er mee aan wil geven mortach, is dat het raar is dat je van een systeem gebruik wil maken terwijl je de basis niet ondersteund, ik leg niets op, maar vind het wel een bijzondere situatie. ziekenhuisopnames kosten heel erg veel geld, en daarom dien je verzekerd te zijn, al is t alleen maar omdat je financieel geruineerd bent als je langdurig ziek bent en geen verzekering hebt. datgene wat je zegt snap ik wel maar ik wil t dan eerder omdraaien, t is gewoon raar dat je niet verzekerd bent als je in een ziekenhuis komt. en t is twijfelachtig: je verzekerd je niet, want je geloofd in voorzieningheid. maar blijkbaar gaat die voorzienigheid niet zo heel ver want anders kon je ook wel rekenen dat God het in orde maakt als je ziek bent of je been breekt. als n arts je been zet, grijpt ie dan niet in in t plan van God?
ben benieuwd naar je visie hierop!
habibti schreef:Ja dat klopt, maar van christenen verwacht je wel eerlijkheid,openheid & transparantie.
En geen halve waarheden of leugens.
habibti schreef:... want ze betalen een vervangende belasting die in grote lijnen op hetzelfde bedrag neer komt. Die belasting wordt door de overheid op een aparte rekening gestort. Voor de AOW is dat de Spaarregeling gemoedsbezwaarden voor de AOW. Uit deze spaarregeling krijgen de gemoedsbezwaarden een vergoeding als ze 65 worden. Die vergoeding is niet oneindig, maar beperkt tot het gespaarde bedrag. Als dat op is, is er verder geen uitkering. In plaats van premies voor de sociale verzekeringswetten betaalt de gemoedsbezwaarde premievervangende loonbelasting. De belastingdienst stort die premievervangende loonbelasting op een rekening van het College voor zorgverzekeraars (CVZ). De spaartegoeden van een gezin worden op deze rekening samengevoegd. Gemoedsbezwaarden kunnen voor vergoeding van hun zorgkosten een beroep doen op die rekening, maar ook hier alleen voor zover het spaartegoed voldoende is. Gemoedsbezwaarden hebben geen recht op de zorgtoeslag die via de belastingdienst kan worden verstrekt aan mensen met lagere inkomens. Deze toeslag geldt als tegemoetkoming in de premie voor de zorgverzekeringen. Gemoedsbezwaarden betalen geen premie, want ze hebben geen verzekering.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten